Gå til innhold

viken bass burde jeg bruke?

Ranger emnet


gompilomp

Anbefalte innlegg

hallo jeg har en nissan micra 96mod jeg tenkte jeg skulle bygge kasse i. skal bare bruke bass eliment jeg har liggende. noen som har en mening å om hva jeg bør bruke å hvorfor? skal enten bruke

 

2*12" RF P2

eller

1 magnat agressor 5000 tror jeg den heter (21")

 

er ikke no vits å si begge er ræva kjøp no nytt hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt velger du Magnaten! :titties:

 

FOR:

- ALLE har jo doble tolvtommere, hvor mange har en tjuetommer?

- følsomheten er sannsynligvis høyere

- maksimalt lydtrykk er sannsynligvis MYE høyere

- derfor vil også forvrengning ved lave lydtrykk bli tilsvarende mindre enn med tolvtommerne

 

MOT:

- kommer til å ta opp hele bagasjerommet. Mulig det til og med blir for lite, ettersom elementet må monteres på skrå for å få plass...

 

Klarte ikke å finne parametre ved kjapp googling, men jeg ANTAR at en lukket kasse på ~150 liter vil spille ålreit. Eventuelt kan du få noen til å måle på elementet, det er egentlig det aller beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja skal ta hele bagarsjen hehe:) har snakket med han på bugboys han sa at magnaten ikke skal ha lukket kasse. men det skulle spille bra helt ned i 150 liters kasse med port. jeg har målt litt bak i bilen å tror jeg skal klare ca 170-180 kasse i micraen så det skal jo holde det da.

Endret av gompilomp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette elementet (Magnat) trives best i en kasse på 180-200 liter, portet. Gjerne 4 stk 6,5" aeroporter...! Har solgt dette elementet selv via butikk, og det er ett ekstremt element uten kompromisser. Vær obs på at det SUGER strøm! Har selv tømt ett "normalt" bilbatteri på under 3 minutter ved fullt pådrag på dette elementet.. Viktig med godt med strøm, vil nok også anta at du må oppgradere dynamo og kjøre 1-2 ekstra batteri for å levere strømmen dette trenger. Får du ikke nok forsterkereffekt foran dette elementet, vil det spille fryktelig grøtete. Pass også på bakruta.. MEN.. Spennende prosjekt:)

Subaru Impreza WRX STI 2001 Nå bremset til 400hk på hjula...

Mazda 6 2.0 2005 Familiebilen

Skoda Octavia vRS2 2006 Solgt

Audi A6 1.8TQ Avant 2001 Solgt

Skoda Octavia vRS1 2000 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker får svar :) stemmer nok at det trives i litt større kasser. men han sa at jeg ikke burde gå under 150 i værtfall da. men har du no forsterker å anbefalle? jeg kjøpte basseren av en priivat persjon se, å fikk med en magnat forsterker. husker ikke helt hva den heter med set sto 1000w på den(du som har solgt magnat hvet kansje hvem forsterker jeg mener). men jeg syntes den så veldig liten ut i forhold til basseren er den det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke jeg husker helt feil, er denne forsterkeren bare sikret med 60A. De 1000W som den har påskrevet, er nok i så fall absolutt max av hva den klarer å levere.. Til å drive denne bassen trenger du en MYE kraftigere forsterker enn dette. Ett forsterker alternativ er denne:

 

d8552e1fcbfd977.jpg

 

http://www.monacor.no/produkter/bilstereo-forstaerker/vnr/142590/

 

Denne leverer over 1,5kW RMS v/4ohm og har kraftig strømforsyning (200A).. Alt av Monacor/Carpower sine produkter kan jeg ta inn til Norge til veiledende priser+ frakt.

 

Alternativt kan du sjekke ut andre fabrikat, men du bør opp i denne klassen hva effekt og strømtrekk angår.. :)

Subaru Impreza WRX STI 2001 Nå bremset til 400hk på hjula...

Mazda 6 2.0 2005 Familiebilen

Skoda Octavia vRS2 2006 Solgt

Audi A6 1.8TQ Avant 2001 Solgt

Skoda Octavia vRS1 2000 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår