Gå til innhold

Quattro eller ikke quattro, det er spørsmålet.

Ranger emnet


Nyttnavn

Anbefalte innlegg

God dag, audi-eiere og audi-elskere.

Jeg får lappen i sommer, mangler bare teorien og langkjøring så er det oppkjøring som skal bestilles snarest. Så da skjønner dere fort at jeg bare er ute og "scouter" etter biler.

Audi A4 har fanget min interesse, ettersom den ser noenlunde bra ut(imotsetning til A3, synes ikke den er noe fin å se på), leveres med 150 gamp (1.8T, som kan chippes til vesentlig meg :P) og er tysk.

Det jeg lurer på er om quattro er verdt de ekstra pengene her i det kalde nord?

Budsjettet mitt nå ligger på 55k, men regner med å tjene litt mer + at det sikkert blir noen penger til bursdagen også smile.gif Er det mulig å skaffe en god A4 med quattro til litt under 70k?

mvh
Sølvreven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på denne. Kjør heller uten bil noen mnd og spar til quattro. Så mye bedre er det. Kjøper du forhjulstrekkern så kommer du til å angre stort om du er glad i å kjøre bil..

 

Nja, der er jeg ikke HELT enig, hvis han aldri har kjørt en quattro før, tror jeg ikke han kommer til å angre STORT, men kan derimot si at han IKKE kommer til å angre hvis han kjøper det ;) Jeg kjører 1.6 med trekk på to hjul, og angerer ikke allverdens! Bare litt ;)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, der er jeg ikke HELT enig, hvis han aldri har kjørt en quattro før, tror jeg ikke han kommer til å angre STORT, men kan derimot si at han IKKE kommer til å angre hvis han kjøper det ;) Jeg kjører 1.6 med trekk på to hjul, og angerer ikke allverdens! Bare litt ;)

 

Nei, men så skal det litt til før 1.6 spinner på hjula da.

 

Se hva som skjer med en chippet 1.8t med fwd.

forbanna kjedelig om det regner eller er glatt..

 

For å ikke snakke om snø.

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men så skal det litt til før 1.6 spinner på hjula da.

 

Haha!

 

1.8t fwd er lubbent på vintern når alle kompisene mine kommer på Mercedes, Volvo og BMW. Kjører riktignok ifra dem, men de har det mer gøy i svingene :P

SELGES: Alt av A4 B5 deler

 

-Audi A4 Avant 1.8tqs 98"

-Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som skrevet tidligere her... har du aldri hatt Quattro så klarer du deg veldig fint uten.

 

Jeg har hatt mange audi med kun fwd og klart meg fint.

Så kjøpte jeg meg en A4 MED quattro... solgte denne og kjøpte meg en billigere audi med kun fwd..... Å ha en Audi UTEN quattro for meg som har hatt Quattro, er som å miste et bein :P .. savner Quattro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor oppe i kalde nord og har ikke quattro eller turbo og angrer ikke i et sekund...

Satt meg "fast" i vinter, var ute å kjørte i skogen å rulla ned en bakke (en jækla bratt en og med en sving i), tenkte ikke på at det var is under snøen...

Når jeg skulle komme opp kom problemet, begynte å spinne etter på meter, fikk snudd bilen, to kompiser satt oppå begge hjulbuene framme og rygget som fy opp bakke, null problem ;)

 

Ikke kjøp en A4 TQ til 70k, blir som regel et dårlig kjøp..

Spar heller 20-30k til :)

 

Skal kjøpe ny audi, så da blir det quattro siden jeg også vil ha turbo, gidder ikke turbo uten quattro på vinterføret, elles framhjulsstrekkeren en helt ok vinterbil :)

Audi A4 1,8 - 98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår