Gå til innhold

regler til besvær

Ranger emnet


oleopel

Anbefalte innlegg

Mange forskjellige tanker som ser ut som båttanker. Tanker fra utrangerte småmaskiner som snøfresere mm kan sikkert brukes. Tror ingen henger seg opp i dette om du gjør en skikkelig jobb!

Kjører bilcross med SAAB, men også VW Golf og andre biler som dukker opp. Utrolig, men det ble faktisk en totalseier i 2008!Besøk gjerne hjemmesiden: www.race.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er mange biler som har pumpa inne i tanken, åssen har de tenkt at vi skal løse dette?

 

jeg kjører jo masse kadett c og den har jo i likhet med ascona og manta b tenken sitende underhatthylle/ over bakakslingen og påfylinga er utvendig, åssen kan de mene at dette er farlig? en får det jo ikke bedre en det? disse bila tåler jo ikke stort i rompa så da vil jeg si at dette er sikrere en en båt tank spm er montert på gulvet, den vil fort bli trufet ved en påkjørsel, alt dette tullet komer nok av den bilen som tok fyr på elverum, men i følge det jeg har hørt så var den så tragisk byget så den skulle aldri ha godt igjenom, var vist eksosanleget som lå klin inntil tanken ( jeg vet ikke, har bare hørt det) og sånt for vi alle svi for:( ja når tanken sitter under bilen så sitter den kansje utsatt til, men hvor mange ganger ha du vert på et løp hvor denne har blit revet i filler? jeg har ikke sett det, har sett en 240 og en sierra som har klart å miste hele jækla tanken men, hehe

 

angående hvor du fpr tak på båt tank i plåt så vil jeg tipp i en båt buttik;)

If it ain`t fun, it ain`t a kadett

______________

http://www.hoggernracing.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen bilder av hvordan du har bygget om golfene. Fikk tak på en gti i dag og må sette båttank også i denne. Har ikke flere ståltanker igjen nå, men biltema plasttank. Er det slike du også har brukt?

Kjører bilcross med SAAB, men også VW Golf og andre biler som dukker opp. Utrolig, men det ble faktisk en totalseier i 2008!Besøk gjerne hjemmesiden: www.race.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daniel, i Bilcross er alt mulig:

 

AsconantilNymoen-1.jpg

 

AsconantilNymoen2-1.jpg

 

Bilder av den styggsvære og slettes ikke skakke Ascona B'n jeg kjøpte i fjor.. :lol: (bildene ble tatt av forrige eier, Kjetil Nymoen) I denne smellen gikk tilogmed orginaltanken til helvete. Men, en båttank hadde vel ikke akkurat overlevd denne smellen den heller tenker jeg. Fikk beskjed på Teknisk på Hamar om å fjærne byggskummet baki der før jeg fikk kjøre. Tok bort det, og da viste det seg att det meste av gulvet bak "brannveggen" hadde revna tvers av. Kjørte det løpet med den, og da knakk begge rammevangene tvers av foran i tilegg + jeg kjørte motoren i 2.5 runder uten vann i 3. omgangen. En bil moden for utskifting, rett og slett. dukenukem

Endret av '67 144
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Båttank og bensinpumpe baki der hadde gjort susen, skulle jeg tro og mene ja.. 60 og 70-talls Opel'r skal ikke ha skryt for å ha laget stive bakstusser på bilene sine. Ikke akkurat første Ascona City'n jeg har sett oppigjennom..

 

Nei, det skal mye til for å få godkjent en hjemmelaga tank. Slipper de igjennom en, så må de slippe gjennom alle. Og, en haug med hjemmelaga bensintanker tror jeg det er like greit å unngå. Ikke alle som er like bra kvalifisert til å sveise sammen væsketette tanker, for å si det litt pent. Klart, du kan vel alltids lage en tank, ta den med til NBF og høre hva de mener om tanken..?

 

Slik det står i dagens regelverk så er det ikke godkjent med Fuelcell engang veitdu.. Og er ikke det en trygg nok tank til Bilcrossbruk, så veit ikke jeg!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men om jeg får en sertifisert sveiser på jobben til å gjøre det for meg a? det burde være godt nok når det er toppklassen av sveisere i detta landet.

 

Svigers sveiser TIG hver dag på jobb fikk avslag når han sendte en forespørsel om å få sveise bensintank til bc-bilen sin. (mener han har sertifikat også), så jeg tror ikke tanker som er laget av andre enn produsenter blir godkjent. Virker iallfall sånn.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår