Gå til innhold

regler til besvær

Ranger emnet


oleopel

Anbefalte innlegg

jeje, tru jaggu jeg kaster inn honkle jeg, får da vere måte på hvor mye vi skal måtte bygge om fra år til år..

 

har 13 biler som jeg må ta inn fjerne orginale bensintank og orginale baklamper på og dra og handle dette nytt ettelerannet sted, dette x13 = at denne "billig" sporten blir enda mere i minus.

 

jeje dere for ha lykke til dere som fortsatt gidder å finne dere i det da, synd jeg har betalt licensen alt:( 1200kr i dass der oxo:(

If it ain`t fun, it ain`t a kadett

______________

http://www.hoggernracing.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

3.2 Drivstoffsystem

Forgasser og innsprøytningssystem er fritt.

Kun godkjent drivstofftank beregnet for utenbords båtmotor er tillatt (Maks 25L). Originaltank skal fjernes, eventuelle hull dekkes av karosseriplate. Båttank skal plasseres i bagasjerom. I biler uten atskilt kupe / bagasjerom skal drivstofftank plasseres i væsketett metallkasse bak i bilen, og denne får ikke inneholde elektriske komponenter.

If it ain`t fun, it ain`t a kadett

______________

http://www.hoggernracing.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var no dritt dette uten tvil. Men, det første alternativet Bilsportforbundet kom med var vel noe av det frakkeste jeg har sett av regel til nå (jeg teller 8 Bilsporthåndbøker bakover) men heldigvis ble den regelen tilbakevist i det minste.

 

Jeg har akkurat kosta på ny armaturpumpe på en bil her nå som må få båttank istedet. Problemet på en Volvo med innsprut er jo att den har 2 bensinpumper. Ei som suger opp fra tanken (sitter påarmaturet) og den mater bensin frem til ei pumpe som pumper videre framover. Den pumpa som sitter under bilen suger ikke, så den er avhengig av å få rikelig mengde med bensin inn for å fungere.

En løsning på dette er å lage en nippel på undersida av båttanken og plassere pumpe ganske så i nærheten av der bensinen renner ned. På den måten får man matet bensinpumpa. Men, er jo flere ting ved dette som kan slå feil ut..

 

* Blir det nok mating til pumpa, eller kommer den til å skjære seg etter rimelig kort tid pga for lite bensin/smurning?

 

* Er det i det heletatt lov til å modifisere en båttank, ettersom den vistnok skal være godkjent til båtbruk?

 

Er opprettet en særiøs tråd om dette på http://www.motorsportavisen.no og der er blant annet Espen Kerim innom en gang iblandt og svarer på spørsmål. (Blodstrupmoen + E.K)

 

Dette er en regel som svir på pungen akkurat i startfasen, på lik linje som når det kom krav om FIA-merking på stol/sele. Men, det har jo gått seg til det også etterhvert, vel?

 

Får bare håpe de som er smarte nok til å komme på gode patenter på dette er såpass ålreit så de deler fasiten med oss andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører sprut å og jeg har båt tank mede utløpet under og så inni bilen som går langs girkasse tunnelen, men bensin pumpa sitter vedsiden av tanken så jeg må åsså bygge om :(

Volvo 245 Bilcross Ny motor på gang.

Volvo Amazon Type Grom Bilcross

VW Golf Bilcross 160hk "solgt"

VW Golf Delebil 112hk "solgt"

Vw Golf Delebil 90hk "solgt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveis ramme over reservehjulsbrønnen, kjøp ferdig laga kasse hos blekkenslageren like ved dere (Det koster 100 pr stk her), sett den oppå ramma (en skruer i vært hjørne) og tanken oppi der igjen og lag festet til tanken slik som det står i reglene... Under kassa legger du pumpa, da får den et naturlig fall, og blir ikke noe kødd med å laga matapumpe og diverse duppeditter. Utenfor der kassa som du har satt i, blir det hull (regner med at kassa ikke blir like stor som hele reservehjulsbrønnen), der legger du i ei plate som passer perfekt, og tetter igjen med silikon rundt, da blir det tett.

Har gjort dette på 4 stk golf GTIer nå, og har ikke blitt noe tull med det...

Dette må jo gjøres på mondeon også, men vet ikke om det er mulighet for og gjøre det samme der, men finner nok ut noe ;)

Endret av Nystuen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
jeje, tru jaggu jeg kaster inn honkle jeg, får da vere måte på hvor mye vi skal måtte bygge om fra år til år..

 

har 13 biler som jeg må ta inn fjerne orginale bensintank og orginale baklamper på og dra og handle dette nytt ettelerannet sted, dette x13 = at denne "billig" sporten blir enda mere i minus.

 

jeje dere for ha lykke til dere som fortsatt gidder å finne dere i det da, synd jeg har betalt licensen alt:( 1200kr i dass der oxo:(

 

Trenger du virkeligen 13 bilar da?? :cruising:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja de blir jo borte på bud...

 

men nå vet jæ faen va jeg gjør, selger de som de står vell, men ingen vil jo handle biler som må bygges om, hehe, off..

 

har to biler med båt tank, så får kjørt to løp vis jeg får igjen løsta.

planen var egentlig å bygge om disse til orginal tank da disse båt tankene bare skaper problemer (kunn et utak som er på toppen) ( ikke noe skvilpe kammer) men nå kan jeg jo drite i det:(

If it ain`t fun, it ain`t a kadett

______________

http://www.hoggernracing.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja de blir jo borte på bud...

 

men nå vet jæ faen va jeg gjør, selger de som de står vell, men ingen vil jo handle biler som må bygges om, hehe, off..

 

har to biler med båt tank, så får kjørt to løp vis jeg får igjen løsta.

planen var egentlig å bygge om disse til orginal tank da disse båt tankene bare skaper problemer (kunn et utak som er på toppen) ( ikke noe skvilpe kammer) men nå kan jeg jo drite i det:(

 

Skruenippel i bunn fra TESS, å ALLTID full tank løser det problemet da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vet om flere som har sendt inn klage til nbf nå. (deriblant TK i flere klubber) Jeg skjønner greia med at det skal være så sikkert som overhodet mulig, men de kan umulig ha tenkt over hvilke følger denne nye regelen får for de som kjører. Det er ikke BARE å fjerne en originaltank og sette en båttank bak. Spesielt med tanke på returslanger, matepumper og andre ting. Jeg sitter nå å grubler på phvordan jeg skal løse det på min bc-bil. Det har jo fungert i alle år med originaltank, så hvorfor endre nå? Pga en eller to tilfeller ved bensintank som skaper problemer?

 

Tror de virkelig at det er sikrere å ha en tank INNE i bilen kontra under? Hva med bensinsøl ved påfylling? En helt idiotisk og unødvendig regel som jeg tipper mange irriterer seg over. Snart må man nok oppgradere beltene til 6-pnkt vi også (åpen og damer) siden junior har fått pålegg om det. I tillegg så kommer det nok regler som er ganske så like som rallycross. (strengere ang bur og mer kjøreutstyr)

 

Nå som man er inne på båttank. Hvor får man tak i dette billig? Vet biltema har av plast, men vil helst ha av metall siden det er enklere å bore opp og gjenge til ny retur samt luftenippel med enveisventil.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår