Gå til innhold

Hvordan montere truetrac i min 740 ?

Ranger emnet


berkley

Anbefalte innlegg

var usikker før jeg tok steget og skiftet min diff og men dette er virkelig ikke noe problem.

 

du trenger ikke ta ned akslingen engang som de sir i den tråden.

jeg sto i en grav...og du trenger kun d vanligste av verktøy.

 

du skrur av lokket og penhard staget. løsner lagerskålene på diffen.

av med hjul, bremser, håndbrekk og så løsner du stikkaksler og drar dem ut.

 

diffen sitter ofte litt fast så jeg brukte en dekkspade for å jekke den ut.

 

så er d av med kronhjul og de gamle difflagrene for å ta vare på shimsene som ligger bak lagerene.(husk hvilken som ligger til høyre og venstre!!)

 

så er d speedometer delen..vet ikke om du har en "løs" ring eller et slags drev som jeg hadde i 940 enn. men tonehjul kan uansett kjøpes på volvo. er minst 2 forskjellige typer og er ikke sikker på hvilket du har men d ser du med en gang du opner klokka.

 

truetrac diffen må dreies ned et par millimeter i den enden som hjulet skal innpå for at d skal passe og så punktsveises.

(veldig enkel jobb for en med dreiebenk og et sveiseapparat)

 

så er d bare å legge på plass igjen shimsene, presse på nye lager og skru på kronhjul.

dytte alt på plass igjen slik d stod;)

 

sikkert ikke dumt å skifte hjulager i samme slengen slik jeg gjordet.

 

diffen bestiller du på summit,(samme om du har 1030 eller 1031 aksling.passer uansett) og da anbefaler jeg at du bestiller et overhauling kit i samme sleng. koster ikke mye, og der får du med nye difflager, pinjonglager osv.

 

PS. ta vare på de boltene som står org. på kronhjulet og ikke bruk de som er i overhauling kittet! den tabben gjordet jeg og de løsna ganske fort.( bruk også locktite på disse.)

 

legger ved litt bilder fra min diff.

 

Bilde192.jpg

 

DSC00208.jpg

 

DSC00210.jpg

 

Bilde200.jpg

 

Bilde201.jpg

Endret av Revolvo

Mvh Tage Midtun

 

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår