Gå til innhold

vurderer å kjøpe a4

Ranger emnet


Lars Himle

Anbefalte innlegg

Morn.

Blir om en liten stund 18 og derfor har jeg begynt å titte litt på bil. jeg har sett en del på audi a4. jeg syntes bilene ser fornuftige ut både utsende-messig og pris. er dette en god bil og hvor manga laken nå jeg ut med for å få en god bil (sedan) ?

jeg har ikke prøvd denne bilden før men jeg har sett at det er noen benisin motorer å velge mellom.

1,6l 101 hk

1,8l 125 hk

1,8l T 150 hk

2,6l 150 hk

ønsker meg en bil med litt sprut i så den minste motoren blir kansje litt liten eller? ossen er 1,8l 125 hk en i forhold til 1,8 med Turbo 150 hk? Og er det stor forsel mellom er dette en god førstegansbil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg 1.8 Turbo. En veldig bra motor med få problemer. Den går mye bedre enn de andre du har nevnt, i tillegg kan den chippes til ca 200hk for 3-4000 kr. Den minste 1.6 literen hadde jeg ikke vurdert engang. Den går så dårlig at du like gjerne kan dytte bilen selv.

 

 

 

takk for svar RusH det hørtes jo ikke så gerent ut med 200 hk :happyhappy: men er det noe spesielt jeg må vite om denne bilen når man skal se på den å kjøpe? ossen er disse bilene bilene å skru på? mye elekrisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er greie å skru på, men jeg kan bare si til deg med en gang at feilraten er høy på disse bilene, spesielt mtp forstilling og drivledd. Om du ikke har noe imot å lære deg å mekke litt på din egen bil innimellom så er det nok det beste kjøpet du kan ta som en 18-åring. Jeg også anbefaler 1.8t. Om du har pengene ville jeg gått for quattro også, men som første bil spiller det kanskje ikke så mye rolle...

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjentar bare det RusH sier jeg kjøp 1.8t om du har cash til det. Kjører selv 1.8 uten turbo og det går jo greit, men savner det lille ekstra. og mener å huske at turbo versonen faktisk bruker mindre bensin enn den uten i alle fall på papiret:P

 

http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/151002-faq-guider-les-spor.html

 

der står det hva du burde se etter når du skal kjøpe tralle. eller så er det jo absulutt en god plan å kunne skru litt selv på disse bilene;) Som du nevner er det jo litt elektrik på disse bilene, forøvrig veldig viktig å sjekke at alt elektrisk virker når du skal kjøpe, men alle de vanligste feilene som oppstår på en a4 b5 kan man fikse selv om man er litt fingernem, men haynes boka er vel mer eller mindre et must når man kjøper a4 b5;)

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som første gangs bil holder det med en 1.8, selvfølgelig er 1.8t quattro en artigere bil...

Men er endel som har problemer relatert til turbo, n75 ventilen og trykklekasjer for eksempel...

 

Forstillingen er en svakhet på disse bilene som nevnt over her..

Synes ikke delene er så dyre, får også rabatt (10-20%) mange steder visst du er medlem i VACN...

 

Kjøpte selv en A4, 1998 modell med 125hk, synes det er en helt ok bil og kul utsende messig så fort man får på litt styling (merk, bare litt!) og noen fete 18-19"...

Kjøp deg en bil som har et relavtivt godt servicehefte å prøv å få en som ikke er ungdomskjørt aka rævkjørt:)

Audi A4 1,8 - 98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror alle disse problemene med n75 ventil og lekasjer kommer mer av fikling fra eiers side. for det er lite vits å gjøre noe med den da den originale fungerer best selv om man chiper. jeg har en 1.8tq 2000 mod å er veldig fornøyd med den. forstilling å hjullager er et kjent problem men det koster ikke så mye å få i orden

o- 00 Audi a4 avant 1.8tq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 9 months later...

morn igjen. da har jeg altså gått til inkjøp av en audi a4 1,8tq. dette er en veldig påkostet og flott bil. det sitter en garret gt3071, større dyser, ny front. intercooler, mapping, sintercluch, størr manifoil, oljekjøler, front montert oljekjøler, sprutlager, smidde råder, større luftmengde måler, 2-5"-3" eksos hele veien+++ ca 400hk. det er også full rs4 styling, coilovers, nye lykter hele veien+++. denne bilen er påkostet over 220k de siste årene. gamle ieren hadde lada den 1,9bar så doppen sprakk. derfor fikk jeg den billig.

viss int. kan jeg sikketrt legge ut en tråd med litt mere info, bilder og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår