gulpolo Skrevet Januar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 (endret) Hei håper virkelig noen kan hjelpe meg nå... Her om dagen var det drit kaldt ute og nøkkelen satt seg fast i låsen, fikk den rett og slett ikke ut, til slutt måtte jeg rvie den ut med makt. Nå er låsen helt ødelagt, den beveger seg bare rundt med nøkkelen og gjør ikke en dritt. Jeg har sentrellår på bilen min så kan åpne den fra andre siden, men av og til sliter jeg litt der også, må vri nøkkelen om og om igjen( men som regel er den siden grei) Er det mulig og fikse låsen selv, eller må jeg på verksted? Må jeg bytte ut alle låsene eller går det liksom ann å bare feste den ene på fører siden? Jeg er virkelig dårlig på bilting så pliiiiis hjelp meg:D Takk på forhånd. Endret Januar 17, 2010 av JChE Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Januar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 Kan du kikke på nøklen du har (igjen) og se hvilket bilmerke du har? :) Den type informasjon er veldig nyttig for de som evt. skal komme med tips og råd. __ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gulpolo Skrevet Januar 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 Hei, har en wolksvagen polo 98 eller 99 modell:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Januar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 Du må trolig skaffe et nytt komplett dørhåndak - brukt. Det er festet bare med en Torx bolt i dørkarmen. Så flytter du over låsesylinderen fra den gamle, om den ikke er ødelagt, eller så tar du bare låseskivene fra den gamle sylinderen og flytter over på en ny slik at nøklene dine passer. En halvtime på kjøkkenbordet med litt rensespray (WD40) og litt småpirk så bør alt bli bra igjen. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gulpolo Skrevet Januar 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 Tusen takk:) skal se om jeg får til det, så jeg må bytte håndtaket og ikke låsen? virker som om det er låsen på min side som bare har løsna.den bare vrir seg rundt med nøkkelen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Januar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 du må bytte låsen + det som er bak. Går en "nøkkel" fra låsesylinder med festemateriell inn i låsekassen. Denne er knekt, derfor låsen din bare går rundt og rundt. KAN være at du slipper og skifte låsen. Ta ut å sjekk. Mener du får rep.set på dette hos møller. Typisk problem på disse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gulpolo Skrevet Januar 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 Takk:) hvor mye vil det ca koste meg og gjøre sånt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 Endret trådtittel til noe litt mindre fjasete... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Møllergutt Skrevet Januar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 ta den på en verksted kjære deg:), hvis du ikke har peiling med det så kan du fort ødelegge no, hvis du bor nærheten av oslo så fikser jeg det for deg for rimlig pris:) Siter -Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak) -Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil) -Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt) -Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil) -Volvo 240GL(vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg