Gå til innhold

Hva er denne verdt?

Ranger emnet


Talker

Anbefalte innlegg

Har en kompis som skal selge sin Opel Omega B 2.0l 16v 136hk 1995 modell. Den er gått 250 000, og har skiftet noen deler. Mener å huske at det var: skiver og klosser rundt om, fjører foran, coil, toppdekselspakning (samt de rundt pluggene). Og så sier han at forrige eier skrev at det var diff.sperre på den.

Eu-godkjent til februar 2011.

 

Han har lyst på 10 000,- for denne, men jeg ønsker å gi mindre.

Hva mener dere?

 

Bilen skal forresten brukes til å sladde me i vinter, samt kjøres med utover våren, når min andre bil skal skrues på. Grei bil? Hvor lenge holder en slik motor? Den kan jo ha vært herjet med før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.0liter B Omega'er ligger vel på mellom 12000-30000kr. 10000kr for en som er nylig påkostet en del i slite deler og er i relativt god stand men har gått 250000km burde være en god deal. Burde ligge på ca 15000kr elns.

 

Klart hvis den ikke ser ut, trekker jo det ned en god del.

- Opel Omega B 2,5l V6 Stv 1996

- Toyota CelicaSupra MA61 1986

- Toyota Celica GT RA40 1978

- Toyota Cressida RX60 1982

- Toyota Carina TA60 1982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 000kr er knall pris om den ikke ser ut som ei røys.

Ser den ok ut er det bil til nærmere 20k

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må se nermere på bilen, men jeg vet det er div med den da. Vet at det er rustet hull på størrelse med en knyttneve i reservehjulsbrønnen. Ellers er det vel småtteri som kan "fikses" (utsettes) med sandpapir og lakk.

Selv så syns jeg at bilen er sjøstygg, og at den forrige modellen er penere. Men det er bare min mening da. :)

 

 

Hvordan kan jeg med sikkerhet sjekke om det er diff.sperre på den? Noe nummer? Chassinummer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan jeg med sikkerhet sjekke om det er diff.sperre på den? Noe nummer? Chassinummer?

 

Prøv å spinne med den, og se om begge bakhjula blir med. Er vel letteste metode det, og da får du i tillegg se om sperra faktisk virker. Hjelper ikke om bilen har hatt sperre hvis det ikke funker lenger...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å spinne med den, og se om begge bakhjula blir med. Er vel letteste metode det, og da får du i tillegg se om sperra faktisk virker. Hjelper ikke om bilen har hatt sperre hvis det ikke funker lenger...

 

Men det kan vel forekomme at begge hjula blir med uten sperre også? Eller er det 90% av tiden bare ett hjul som vil spinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det kan vel forekomme at begge hjula blir med uten sperre også? Eller er det 90% av tiden bare ett hjul som vil spinne?

 

I visse tilfeller kan det skje, men du merker fort at det er sperre. Noe som er enda bedre, er å prøve å sladde litt på snø e.l. Da merker man veldig fort dette. Hvis det ikke er sperre/sperra ikke virker, er det vanskeligere å legge bilen ut i sladd, og man opplever gjerne at bare det innerste hjulet spinner.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare det at jeg har sitti på med mange biler uten sperre, som har dratt fine slenger. :p Og jeg er ikke så flink selv.. men skal vel finne ut av det.. :)

 

Går det forresten ann å turbolade eller chippe disse motorene? Hadde vært greit med en 20-30hk mer. Men skal ikke klage da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du bygge turbo på den der koster det mer enn det smaker.

Da er det billigere kjøpe en let motor til 13-14k.

Finnes chip til de men ikke som gir noe voldsomt med hk.

Eneste en merker på de med chipp er att de blir sprekere i mellomregisteret der de er litt daffe orginalt.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår