Devil3344 Skrevet Januar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 har ett lite problem (enda ett) 740'n ettertenner på kald motor, og jeg har ikke rørt tenninga siden jeg kjøpte den, men den blir bare værre...eneste jeg har gjort er og bytte: tennplugger, tennpluggkabler fordlerlåkk og rotor, begynnte ikke og ettertenne før par 3 uker etterpå...forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 Du kjører på 98bensin ja? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Devil3344 Skrevet Januar 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 95 blyfri på meg(A) skal jeg gå opp på 98 blyfri? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 Kjør en tanke 98 blyfri.. Det kan hjelpe en god del.. Et annet lurt triks vi lærte når jeg gikk mekanikerskolen, var å ha ei halvfull lita colaflaske med rent vann, ta av en slange som går inn på innsuget, stikke den nedi flaska å suge forsiktig opp vannet, mens man har litt turtall på motoren. Da fjerner man sot og andre ting i innsug/topp som kan forårsake ettertenning.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Devil3344 Skrevet Januar 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 kan man ikke fort få kondens da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 Nei Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Devil3344 Skrevet Januar 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 daså, da prøver ejg og fylle 98 først, og ser om det hjelper;) er blirr masse kortturer, så hadde sikkert ikke gjort noe og kjøre seg en god tur med den.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Januar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 er jo kult det.. :) ruse opp motoren, 7000rpm. slå av tenninga, pompe som faen med gass pedalen, og på att med tenninga før motor har stoppa.. BAANG!! og 2m stikk flamme ut eksos en.. :) eller la den rulle ned en bakke i gir, slå av tenninga, og på i gjenn i enden av bakken.. :) Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crazyclomp Skrevet Januar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 Kan man ikke ryke toppakningen med å gjøre det da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 og ikke minst eksosanlegget... Dessuten har det fint lite med ettertenning å gjøre. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 Men sjekk at det ikke er kommet vann i olja etterpå.... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.