Gå til innhold

Tyveri, problemer med Gjensidige !

Ranger emnet


Kvilt

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Det har seg slik at jeg ble frastjålet 2 sett med sommerfelger og en høytrykkspyler i høst. Begge felg-settene hadde en nypris på mellom 15000 - 20000 inklusiv dekk.

Felgene lå til vinterlagring i ei bu som hører til leiligheten. Heldivis er det noe som heter forsikring tenkte jeg.

Dro først ned til politiet og fikk annmeldt forholdet, før jeg dro til Gjensidige.

Der møtte jeg en hyggelig mann som sa jeg måtte ordne med kvitteringer på det som hadde blitt stjålet. Gjorde dette, og da var det bare å vente på at politiet skulle henlegge saken slik at gjensidige kunne betale ut forsikringspengene.

For 2 dager siden fikk jeg 10800,- inn på kontoen fra gjensidige.

Ringte ned for å høre hva dette var. Fikk beskjed om at det var forsikringspengene mine etter tyveriet. Det må være en feil sa jeg, det er jo alt for lite.

Fikk beskjed at jeg ikke fikk noe mer pga at tyveriet gikk på bilforsikringen og ikke innboforsikringen, selv om felgene ikke stod på bilen da de ble stjålet. Og bilforsikringen stopper på 10.000. (fikk 800 for høytrykkspyleren).

De dyreste felgene har stått på en bmw som jeg solgte sommeren 09. Skal jeg ikke få noe forsikringspenger på disse pga at jeg ikke har noen bil å ha de på??? Dette er jo helt HØL I HUET!

 

Håper noen kan hjelpe meg her. Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
de på gjensidige prøver så godt dom kan for å lure folk, har sølv erfart det 3 ganger, sitter akkurat nå med en ekstra regning fra gjensidige. IF er kanskje litt dyrt, men er best når ting skjer.

 

IF er best når det skjer ting?

 

Eksempel: Per kondemnerte bilen sin, fikk 126 000kr av IF. Gunnar fikk også bilen sin kondemnert (like biler) og fikk 20 000kr mer.

 

Bilen til Per var nyere, gått mindre (40 000km) og generelt i bedre stand.

 

Kun dekknavn :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bare possitive ting å si om IF jeg å. Var litt uheldig med bilen min, og vikingmannen som hentet bilen sleit ut clutchen og det fikk jeg dekket på forsikringen å, men de skal søke regress hos føreren av bilbergningsbilen.

 

Når det gjelder gjensidige så pleier dem ikke å være så vanskelige.

 

En innboforsikring skal også dekke tyveri fra privat uteareal og bod. Ta saken videre til forsikringsklagenemda. Hvis du ikke får mehold der, så er det bare å gi seg, hvis du får mehold så kan enten gjensidige gi deg en større erstattning, eller som i et annet tilfelle, dra saken utover ett helt år. Uansett, det er verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Ja det er rart, trøsykkel blir jo dekket av innbo!

 

Ikke alle innbo forsikringer som dekker trøsykkel, og mange selskaper oppererer med forhøyet egenandel og begrenset forsikringsum.

 

Tilbake til topic, leste nå igjennom vilkårene for innbo jeg har med gjensidige (Som er helt standard avtale).

Der står det faktisk at ting som ikke normalt sett vil gå under innbo ikke dekkes om det ikke er gjort en avtale om dem.

 

Da jeg snakket med dem fikk jeg eksempel der mange dekorerer garasjen sin innvendig med bileffekter, disse delene må man lage en avtale om det skal dekkes av innbo.

Tipper dette er pga at mange har prøvd å lure til seg mer penger og ikke at forsikringselskapet prøver å lure seg unna å betale.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår