Rexenes Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 Skal montere en 12v kupévarmer i bilen. Dette er en ren liten 12v varmluftsvifte med av/på-knapp. 120w. Har søkt og hørt litt rundt, men enten er de bare villige til å selge meg noe annet dyrt, eller så er de uvitende. Såvidt jeg kan se, trenger jeg ikke annet enn en liten fjernstyring, en mottaker og et relé (helst et tidsrelé). Har søkt gjennom absolutt alle internettsider som begynner med www, men ser ut som jeg er den første i verden med dette behovet. Ser ut som jeg er den eneste som ikke skal ut å kjøre bil til fast tid hver eneste morgen, men likevel ønsker å komme inn i en relativt varm bil når jeg skal ut å kjøre. Ønsker mao å kunne starte varmeren inne fra leiligheten, uten at jeg på forhånd må ha plugget inn en kontakt til bilen eller lignende.. noen med gode forslag til hvor jeg skal henvende meg? (ser foreløbig ut til å ende opp med å kjøpe trådløs dørklokke som fjernstyring til releet, siden den er 100 ganger billigere og mer tilgjenelig enn noen fjernstyrt bryter)... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 Den drar jo bra med strøm hvis du skal ha 120w... Med 20 kuldegrader så er det ikke sikkert batteriet vil være like samarbeidsvillig(strøm til start) om bilen er varm inni.. Hvorfor ikke montere en diesel eller bensinvarmer fra webasto med fjernkontroll? Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rexenes Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 takker for svar.. bensinvarmer koster jo skjorta for en fattig stakkar.. vet ikke helt hvor lenge den må stå å putre med 120w, men bruker jo da 10A - noe som bør kunne gå greit en liten time vil jeg tro. om ikke har jeg mer tro på å montere inn et ekstra bilbatteri enn å bruke mer på varmeanlegg enn bilen er verdt.. ser andre her er negative til små 12v anlegg, så mulig jeg skyter litt bom med prosjektet. trodde ikke det trengtes all verden for å tine opp en liten bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 120W er ikke all verden når det kommer til varme. Du kan jo slå på 3 lamper med 40W pære og se hvor mye varme de gir, det er ikke stort. Slike 12V varmevifter er ikke gode for noe som helst... og batteriet kommer fort til å ta kvelden hvis du skal trekke 10Ah hver dag før kaldstart. Spesielt når det er så kaldt. Batteriet får gjerne halv kapasitet i 25 minus... Høres negativt ut dette, men det er bare fakta. Få deg en motorvarmer, det er lett å montere og koster kanskje rundt 500kr. Eneste er at du må ha strøm fram til bilen da. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 Vanlig defa kupe varmer er fra 800-2000w.. Så det kreves litt for å varme en kupe.. Det er ikke altfor høy isolasjonsevne i bilruter osv så det skal til litt energi.. Derfor tror jeg din 12v løsning blir som å pisse i havet.. http://www.defa.com/doc/10002.967469429.produktbeskrivelsexkupevarmer.pdf Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colmaloy Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 Svaret er lett... kjøp Defa med fjernstyring, og kost på deg motorvarmer og batterilader i samme slengen. Dette er mye lettere å montere enn de fleste tror, og det er verdt pengene. En 120w vifte i sprengkulda kommer til å skuffe deg i stor stil ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rexenes Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 blir vel heller å kjøpe en billig 1200w/220v da, og legge ledning ut grillen eller noe. ingen vits med fjernstyring etc heller da, bare å sette en bryter til hele dritten inne på kjøkkenet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 På bmw`n eg hadde før, kjøpte eg ein kupevarmer ifra biltema (ca 900w) ca 20m ledning og ein timer. (til å ha inne) Manglet list nederst på passasjerdøra, so ledningen kom inn der og eg kunne ha att døra. Denne sto på i 2-4 timer for å smelte isen på rutene. (er vanligvis berre ned mot 5 minus her eg bur) Dette fungerte kjempebra. 120w er iallefall altfor lite. Skal du kjøpe ein kupevarmer, so kjøp ein som er litt kraftig. (avhengig av bil, men nærmere 2000w er å anbefalle) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rexenes Skrevet Januar 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2010 ja. har gitt op planene om å bruke batteridrevet kupevarmer nå i hvert fall.. så det blir skjøteledning ut til carporten med bryter på kjøkkenet tenker jeg. med -20 ute i snart en uke her nå, hadde nok 120w skuffet meg ja. i dag fikk jeg ikke start på bilen heller. flatt batteri. så batteriløsningen min har fått seg noen stygge kilevinker på kort tid. takker for alle svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2010 120W, hvorav kanskje 50 er vifta, det tar tid før en kupèvarmer for varme i en bil til og med. Vifteovn og skøyteldning er en bedre løsning. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EllefsenOOOO Skrevet Januar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2010 Jeg og kjøpte 12v 120w kupevarmer, er jo ikke holdbart til en skit. Klarer kansje og avise en liten flekk på frontruta! Varme blir det ihvertfall ikke! Kjøp defa og dra en ledning inn i bilen, Enkelt og greit og deilig varm bil på morran! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg