Gå til innhold

S6 vil ikke starte, bensin pumpe gått??

Ranger emnet


michaelaudi

Anbefalte innlegg

skulle starte bilen min her om dagen, også begynte den og hoste og fuske også kvelte den seg etter 15 sek.. noe som aldri har skjedd før.. har alltid starta som en klokke.

 

jeg dro den på starteren(stateren funker fint og drar motoren bra rundt), men det var null anntydning til liv.

 

så jeg har nå sjekket at det er gnist når jeg drar den på starteren.. og det er det.. på alle plugger! og hvis det er gnist så kan det jo ikke være startsperra????

 

kan det da være bensin pumpa mi som er gåen?

 

:S

1995 Audi RS2 2.2TQ

 

1995 Audi S6 2.2tq-kondemnert =/

 

1993 Audi V8 4,2l-solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Kondens som har fryst i bensinfilter også.. Hører du pumpa går når du drar på starteren?

 

Sjekket sikring?

 

ja tenkte først også på kondens, men nå har den stått 2 dager i varm garasje.. så da blir jo det utelukket?

 

jeg prøver og finne ut hvor bensin pumpa ligger, aner du det?

1995 Audi RS2 2.2TQ

 

1995 Audi S6 2.2tq-kondemnert =/

 

1993 Audi V8 4,2l-solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja tenkte først også på kondens, men nå har den stått 2 dager i varm garasje.. så da blir jo det utelukket?

 

jeg prøver og finne ut hvor bensin pumpa ligger, aner du det?

 

I tanken, montert fra oversiden (under setet).

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde nå og åpne det lokket ned til bensin pumpa og lytte mens en starta bilen.. og den går som bare det.. kan den fremdeles være ødelagt?

 

noen andre tips og kjennte feil jeg burde se etter?

Endret av michaelaudi

1995 Audi RS2 2.2TQ

 

1995 Audi S6 2.2tq-kondemnert =/

 

1993 Audi V8 4,2l-solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt har den gått? Ville nesten garantere at bensinpumpa er den skyldige her. Men siden du hører den så ble jeg litt i tvil.

 

Åpne bensinrøret som går inn på bensinfilteret. Få en til å starte bilen, så ser du fort om det kommer bensin eller ikke. Legg gjerne noen håndkler/papir rundt området.

 

Men kan være at pumpa er gåen, selvom du hører den gå.

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder med å løsne røret litt fra filteret for å se om det spruter litt , tar du det av og pumpa fungerer blir det fort mye søl :)

 

Har den gnist , er Hallgiver , Trigger sensor og Rpm sensor tilsynelatende i orden.

Du kan sjekke at TDC (dødpunkt sylinder 1) stemmer med merkene på svinghjulet og reimhjulet på kammen , så du utelukker feil med tenningstidspunkt.

 

Har på følelse at de er pumpa.

Kan komme bensin selv om den er gåen , men den klarer ikke bygge nok trykk.

For har den ikke nok trykk..Åpner ikke dysene.

Endret av Woodaker

1991 Audi 90 quattro 20V

1997 Audi S6 Plus Sedan

1997 Audi A6 1.9TDI Avant

2000 Mazda 323 Glx (konebil ;) )

x 20stk Audi 90/100/200/S2++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår