Peetha Skrevet Januar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2010 Hei! Har et lite problem som kom i går. I det jeg låser opp bilen min, en Skoda Octavia 99 modell, og åpner døren på førersiden, så går plutselig alle vinduene ned. Da må jeg skru om tenningen og ta opp igjen vinduene. Er elektriske vinduer. Det samme skjer etter jeg har parkert og tar ut nøkkelen fra tenningen og åpner døren. Vinduene går IKKE ned hvis jeg prøver å åpne en annen dør enn førerdøren (før jeg sitter meg inn i bilen), eller hvis jeg åpner døren før jeg tar nøkkelen ut av tenningen (når jeg skal ut av bilen). Håper dette var forståelig nok til at noen kan hjelpe meg, eventuelt gi meg noen tips om hva som kan gjøres. På forhånd takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet Januar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2010 Nå er ikke jeg ekspert, men tanken jeg får i hodet er at det er noe galt med styringsenheten; at den har vært utsatt for fukt, irring eller noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2010 Du er vel ikkje borti ein knapp som har denne funksjonen? Prøv å koble ifra batteriet ei stund. Kanskje dette nullstiller elektronikken. Det står vel ingenting om dette i brukerhåndboka til bilen? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2010 Regner med bilen har den typiske VAG-funksjonen at vinduene kan åpnes/lukkes ved å vri nøkkelen helt om i låsen, og holde den der. Slik skal det være. Problemet er nok at en av mikrobryterne inni låsekassa i førerdøra er slitte, slik at denne funksjonen inntreffer når den ikke skal. Dette er en vanlig feil, siden VAG ikke bruker vanntette brytere her. Dette blir spesielt et problem i kulda. Billigløsningen: kjøp mikrobrytere fra elfa og demonter låsekassen selv. Verkstedløsningen: sett bilen på verksted og betal noen tusen for ny låsekasse, siden de sier at det ikke går an å bytte mikrobryterne. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raymondblack Skrevet Januar 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2010 er ikke meningen å gå oftopic her. Men er det ikke J..... irriterende når det snør på sitt verste og snøen ramler inn gjennom vinduene? Er ikke behaglig tenker jeg. Siter OPEL ER BRA! --------------- 2005 Honda Accord 1999 Yamaha Thunderace 1000 1996 Seat Toledo 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg