FirstPrice Skrevet Januar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2010 Hei. Skal lakke bilen nå, å trenger en farge som dekker mest mulig over skjønnhetsfeil. Hvit sa naboen at det gjorde vanskelig å se detaljer, mens den andre naboen her sa svart. Noen meninger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasK Skrevet Januar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2010 Beige (? uttales bersj) evt. matt hvit. Blank svart er vell helst det siste du skal bruke for å dekke over kjønnhetsfeil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FirstPrice Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2010 (endret) Matt hivtt? Hvordan ser dette ut på feks en BMW E30? Beige er det ikke snakk om. Hvordan er det med sølv? Endret Januar 5, 2010 av FirstPrice Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Januar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2010 Sølv. Det er ingen farge som skjuler riper og stensprang/ujevnheter like godt som sølvfarge. Svart farge er motsatt. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FirstPrice Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2010 Sikker? Isåfall, så har jeg fått meg ny farge : ) Noen som vet om noen veldig pene sølv farger da? Mer enn gjerne matt sølv! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansien Skrevet Januar 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2010 Hva med å ta deg bryet med å fjerne disse skjønnhetsfeilene når du alikavell skal lakkere? Eller er det rulla som skal frem? Siter '09 Ford Ranger '91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Januar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2010 Sølv. Det er ingen farge som skjuler riper og stensprang/ujevnheter like godt som sølvfarge. Svart farge er motsatt. Ikke hvis du får en skade nei, det er riktig. Men hvis man skal lakkere en bulka bil er hvit cluet. Matt hvit. Som Hansien sier ville jeg retta bulkene hvis den ikke var for ille, men når jeg skal lakke den ufrivillige ratlooker'n min hvis den tid kommer skal jeg bare lakke den matt matt brun (finishen har mer å si på om gamle bulker syns enn nyansen spør du meg) uten å rette for den er FBR (fucket beyond repair). Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeonMuffler Skrevet Januar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2010 skal du først lakke så er sølv helt feil, for da krever den et strøkent underlag. for alt av steinsprut, sliperiper og generelt møkk så synes ALT. gå for vit akryl. ferdig med det;) naboen din sa sikkert svart fordi det skuler konturer og former på bilen Siter BMW 335i Turbo prosjekt sponsing ønskes! http://www.NeonMuffler.com Endelig oppe! Gatebil Magazine Freelancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Januar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2010 Misforsto kanskje spørsmålet til trådstarter. Sølv-farge generelt skjuler utrolig godt riper og steinsprang, men skjuler vel ikke bulker og ujevnheter like godt som hvit gjør. Spesielt matte farger skjuler godt sånt. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2010 Grå, svart er jævlig uansett matt eller blank... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FirstPrice Skrevet Januar 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2010 (endret) Noen forslag på "matt hvitt"? Fargekoder, navn, u name it! Hvit tror jeg at jeg går for da, men finner ingen bilder av biler (Gjerne E30) med en matt, hvit farge. Er EVO breddinger som er poppa og sparkla på. Evnt ujevnheter det skulle være vil jeg ha dekka mest mulig. Skal være grundig, men vil ha mest mulig resultat, å best mulig sikkerhet for at det blir bra. Å dessuten er jeg glad i lyse farger = ) Endret Januar 6, 2010 av FirstPrice Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|plumbo Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 når det kommer til farger er alpine wise til audi et av de hviteste som er på markede . farge koden har jeg ikke i hode . det som er en mulig het er er og til sette matterings middel i klar lakk ( hvis du da skal bruke 2 sjikt) eller bare til sette matterings middelet i akryl lakken . blandings forhold varierer av type levrandør. snakk med de du skal kjøpe lakk av så hjelper de deg . evt hvis du skal ha det billigst mulig vil jeg anbefale ral 9010 ( laste bil lakk i akryl ) denne har en mye lavere l. pris enn bil lakk . Siter Ford 17m vare bil 1970mod Moonshine expressHonda del sol 1993 modToyota corolla e10Toyota corolla ae92 2dørs cupeSubaru Forester 98mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FirstPrice Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 Trenger bare fargekode og evnt navn. Lakkering og det som medfølger blir satt vekk til lakkerer. Ja, BMW og har vel en slik en alpin hvit farge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo stine Skrevet Januar 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2010 RAL 9010! helt grei hvitfarge med litt svart og gult i. vi bruker den mye på bussene våre ;-) den skjuler det meste. hvis du ikke har tenkt å lakke over småriper og sånt, vil jeg ikke anbefale sølv! metallet i lakken legger seg ikke likt i ripene,som på overflaten, og det vil vise godt igjen. hvitt er nok det beste alternativet dersom du har bestemt deg for å slurve med grunnarbeidet. ;-) Siter - volvo 240, 88 mod. er kanskje gammel og rusjen, men jeg er GLAD i bilen min jeg :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FirstPrice Skrevet Januar 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 Slurve er vel ikke ordet, men jeg skal ta grunnarbeidet selv, å jeg har ikke gjort det før, så jeg gjør det på tips å råd. Jeg velger fargen utifra hva jeg ser som mest sikkert rett og slett. Å som student har man ikke alt for mye å rutte med, så sette bort jobben skjer ikke, dessverre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg