Gå til innhold

Farge som gir minst detaljer

Ranger emnet


FirstPrice

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sølv.

 

Det er ingen farge som skjuler riper og stensprang/ujevnheter like godt som sølvfarge.

Svart farge er motsatt.

 

Ikke hvis du får en skade nei, det er riktig. Men hvis man skal lakkere en bulka bil er hvit cluet. Matt hvit. Som Hansien sier ville jeg retta bulkene hvis den ikke var for ille, men når jeg skal lakke den ufrivillige ratlooker'n min hvis den tid kommer skal jeg bare lakke den matt matt brun (finishen har mer å si på om gamle bulker syns enn nyansen spør du meg) uten å rette for den er FBR (fucket beyond repair).

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du først lakke så er sølv helt feil, for da krever den et strøkent underlag. for alt av steinsprut, sliperiper og generelt møkk så synes ALT. gå for vit akryl. ferdig med det;) naboen din sa sikkert svart fordi det skuler konturer og former på bilen

 

BMW 335i Turbo prosjekt sponsing ønskes!

http://www.NeonMuffler.com Endelig oppe!

Gatebil Magazine Freelancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen forslag på "matt hvitt"? Fargekoder, navn, u name it!

 

Hvit tror jeg at jeg går for da, men finner ingen bilder av biler (Gjerne E30) med en matt, hvit farge.

 

Er EVO breddinger som er poppa og sparkla på. Evnt ujevnheter det skulle være vil jeg ha dekka mest mulig. Skal være grundig, men vil ha mest mulig resultat, å best mulig sikkerhet for at det blir bra.

 

Å dessuten er jeg glad i lyse farger = )

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det kommer til farger er alpine wise til audi et av de hviteste som er på markede . farge koden har jeg ikke i hode . det som er en mulig het er er og til sette matterings middel i klar lakk ( hvis du da skal bruke 2 sjikt) eller bare til sette matterings middelet i akryl lakken . blandings forhold varierer av type levrandør. snakk med de du skal kjøpe lakk av så hjelper de deg .

 

evt hvis du skal ha det billigst mulig vil jeg anbefale ral 9010 ( laste bil lakk i akryl ) denne har en mye lavere l. pris enn bil lakk .

Ford 17m vare bil 1970mod Moonshine express
Honda del sol 1993 mod
Toyota corolla e10
Toyota corolla ae92 2dørs cupe
Subaru Forester 98mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RAL 9010! helt grei hvitfarge med litt svart og gult i. vi bruker den mye på bussene våre ;-) den skjuler det meste. hvis du ikke har tenkt å lakke over småriper og sånt, vil jeg ikke anbefale sølv! metallet i lakken legger seg ikke likt i ripene,som på overflaten, og det vil vise godt igjen. hvitt er nok det beste alternativet dersom du har bestemt deg for å slurve med grunnarbeidet. ;-)

- volvo 240, 88 mod.

er kanskje gammel og rusjen, men jeg er GLAD i bilen min jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår