Gå til innhold

Min erfaring med Polcars.dk

Ranger emnet


CaS_bmw

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg får starte på starten, og fortelle dere hvorfor dere ikke må finne på å velge Polcars.

 

Det startet jo egentlig flott og greit. Jeg leste på nettet, sidene de hadde virket seriøse og ordentlig. Jeg kontaktet de ved å sende inn bilder av bilen min og en beskrivelse av hva som var galt. Det tok vel omtrent en uke, så fikk jeg svar. Jeg fikk pristilbud på jobben og transporten. De ringte meg da samme dag, og sa at de gjerne kunne hente bilen min i Oslo, i morgen. Og at jeg skulle få dette billigere hvis jeg hoppet på. Det skulle vel allerede da ha ringt en bjelle oppe i skallen.

Og jeg skulle nok også ha spurt om en nøye gransking av prisene og hatt forsikringer på bilen før jeg gjorde noe.

 

Jeg leverte bilen dagen etter. En polsk trailer sjåfør tok med seg nøkler og vognkort.

Jeg ble på mail lovet at jobben kom til å ta 2,5 uke. Jeg tenkte at dette kommer de mest sannsynlig ikke til å rekke uansett. Men ca.1 måned tenkte jeg, så burde bilen være hjemme hos meg igjen.

 

Dagene gikk uten å høre noe spesielt. Det tok ca.6 dager før jeg fikk tilbud på andre ting de også hadde muligheter for å få fikset på bilen min. Jeg ba servicedamen i polcars om å sjekke prisene på det eksakte jeg ville ha fikset.

Ca. 7 dager etterpå fikk jeg ikke prisen, men de hadde funnet mer rust og ville ha tillegg i prisen for dette. Det var ikke mye, men alt drar seg jo til.

 

Det tok 13 dager før jeg fikk prisen på alt tillegget, prisen var samlet og dette var for dyrt i forholdt til hva jeg hadde råd til. Jeg ba om å få pris på hver enkelt ting.

Det tok 6 dager før de fikk sortert noe av prisene, men dette var på de dyreste tingene.

Det viste seg jo også at det var en del av det jeg hadde spurt om pris på, som ikke var blitt tatt med.

 

Jeg fikk så en sms om at det var viktig at de nå fikk vite hva som skulle fikses før helgen kom slik at de klarte å skaffe delene. Jeg sendte da en sms tilbake om hva som skulle fikses. Jeg fikk ikke noe svar på denne meldingen.

Og det skulle ta ytterligere 13 dager med masing før jeg hørte noe igjen, jeg begynte å bli lettere nervøs av å ikke få noe oppfølging i det hele tatt.

Jeg begynte da å mase på Jesper Rainer, sjefen av firmaet. Han virket som han var interessert å hjelpe meg. Han fortalte meg at servicedamen fortiden var syk og at det var derfor det ikke skjedde noe.

 

Dette var jo greit nok det, men det fikk meg til å reagere litt. Hvilken seriøst firma er det som faktisk ikke har backup hvis folk på jobben skulle bli syke, uansett hvor lite etterspørsel det er.

Her i Norge er vi i hvert fall som regel interessert i kundens beste, å gi dem den beste servicen mulig, ikke sette kundene på vent mens folk er syke.

 

Men nok om det, han virket som han ville hjelpe meg i starten, men der tok jeg nok litt feil, han var ikke i ”bilavdelingen”.Så han synes nok det var litt mye å sette seg inn i.

Det jeg tror var at han pratet med servicedamen, men at det ikke skjedde noe mer enn det.

 

Jeg ville nå ha bilder av en ferdig bil.Det tok det 10 dager før jeg fikk bildene, jeg fikk heller ikke bildene av fronten.

Dette gadd jeg da ikke å mase på, da jeg nå begynte å bli rimelig lei av å vente på svar. Det virket som alt jeg spurte om forsinket prosessen i lengre tid.

Etter 6 dager til ble jeg sendt betalingsgiro og ”forsikring” av Jesper om at dem skulle prøve å sende bilen fortest mulig.

Jeg var da veldig skeptisk til å overføre så mange tusen kroner. Da dette var en mye høyere prisen en det jeg hadde regnet med.

Han fortalte meg at han måtte ha pengene for å betale ut bilen.

Et annet problemet var jo at jeg blant annet ikke hadde avklart dette med transporten nøye nok. Det viste seg jo at den prisen jeg hadde fått på transport blant annet ikke var tur, retur.

 

Jeg var jo nå selvsagt en smule lei, og livredd for at jeg var svindlet. Men jeg tenkte som så at de bildene jeg fikk måtte ha vært ekte og at han ikke hadde noe å tjene på å svindle de tusenlappene, da han hadde et fullt registrert firma.

 

Etter mye om og men ble vi enig om transport tilbake også. Jesper fortalte meg at det var ingen som var interessert i bilen sin nå før jul, så det måtte event. bli å kjøre bilen min til Danmark. Og hente den der.

Jeg var sliten etter den lange og frustrerende prosessen, og ville bare ha bilen min hjem.

Bilen min sto heldigvis i Danmark.

 

Så skal dere sende bilen til polen anbefaler jeg IKKE å bruke Polcars. Da disse ikke eier noen som helst service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med andre ord ble du egentlig ikke svindla i det heletatt?!.......

 

 

hvilket menneske i normal forstand sender egentlig avgårde en bil sånn helt uten videre til opppussing på den andre siden av kontinentet?.

 

SKulle vært litt gromt om de egentlig heiv over no gammal chassis nr som er meldt stært i uganda på bilen din, bytta over gromdeler fra din bil med gamle slitne dynamoer/startere/turbo og slikt og egentlig har bygd seg en fet nybil kjerre derbort

 

og her sitter du blåøyd og venter på en lakkering av bilen?..

 

Du vet i tilleg at om bilen ble borte hadde ikke du fått ei jævla krone av forsikringa? du ga fra deg bil med skilt, vognkort og nøkler sånn helt uten videre..

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkert pga frakta. men igjen kan ikke det være mulig for jeg sleit som faen med tollerne i serbia da jeg skulle kjøre løp der!

 

Jeg hadde ingen papirer på bilen annet enn at jeg tvang han kødden til å skrive i passet at den bilen fraktes som løpsbil og skal ut igjen av landet den og den datoen!

 

i dette tilfelle tror jeg lastebilsjåføren ville fått problemer om han hadde vognkort med en annen eier i det uten noen form for kontrakt!

 

velå merke om denne bilen ble frakta til polen?

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall meg gjerne blå øyd. Men det virket faktisk som et seriøst firma . de har tross alt gjort dette siden 2003, de transporterer rundt 4 biler hver 14 dag.Kontrakt ble skrevet.

 

Det var en annen kar som også sendte bilen sin samtidig som meg. Vi har holdt kontakten. Det med at jeg begynte å tenke på svindling. Var all ventinga.

 

Firmaet er ikke seriøst,men jeg fikk bilen min.

Jeg vil gjerne advare andre om at de ikke skal gjøre samme feilen som meg. Ikke bli kritisert for hva jeg har gjort, det er jeg meget klar over sjøl!

Endret av CaS_bmw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkert pga frakta. men igjen kan ikke det være mulig for jeg sleit som faen med tollerne i serbia da jeg skulle kjøre løp der!

 

Jeg hadde ingen papirer på bilen annet enn at jeg tvang han kødden til å skrive i passet at den bilen fraktes som løpsbil og skal ut igjen av landet den og den datoen!

 

i dette tilfelle tror jeg lastebilsjåføren ville fått problemer om han hadde vognkort med en annen eier i det uten noen form for kontrakt!

 

velå merke om denne bilen ble frakta til polen?

 

Selvfølgelig... Da slipper man jo å betale mva på bilen når den kommer tilbake til Norge!

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jeg sendte min landcruiser ned på samme trailer som CaS_bmw sin bmw og hentet bilen min nå på søndag, nøyaktig 4 måneder etter jeg sendte den ned. Jeg er enig med alt CaS_bmw skriver om polcars/rainer de er håpløse på komunikasjon og svarer skjelden på mail, og om du ringer får du bare en hel vegg med unskyldinger. Men på den andre siden virker det som de verkstedene de bruker vet hva de driver med. Jeg er MEGET fornøyd med resultatet på min bil.

 

Det er gått grundig tilverks hele interiøret ble tatt ut og renset da det ble satt inn, de fikset ting som egentlig ikke trengte å fikses, som noe glassfiberstyr fra forrige eier som det ikke var rust i. Det er også blitt sveiset hjulbuer av en amatør tidligere som gjorde at bakskjermen hadde slått seg og det var noen rare bukler, dette var fikset ordentlig i polen og ikke bare fylt med sparkel.

 

Jeg betalte 28k for hele moroa, og det er ikke dårlig for så mye rust og fiks som det var på denne gamle rustne kjempestore bøtta. I kontrast ville kun lakkjobb i norge komme på mellom 25-30k.

 

les mer og se fler bilder her.

http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=10095&start=120

 

dsc1384.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte min landcruiser ned på samme trailer som CaS_bmw sin bmw og hentet bilen min nå på søndag, nøyaktig 4 måneder etter jeg sendte den ned. Jeg er enig med alt CaS_bmw skriver om polcars/rainer de er håpløse på komunikasjon og svarer skjelden på mail, og om du ringer får du bare en hel vegg med unskyldinger. Men på den andre siden virker det som de verkstedene de bruker vet hva de driver med. Jeg er MEGET fornøyd med resultatet på min bil.

 

Det er gått grundig tilverks hele interiøret ble tatt ut og renset da det ble satt inn, de fikset ting som egentlig ikke trengte å fikses, som noe glassfiberstyr fra forrige eier som det ikke var rust i. Det er også blitt sveiset hjulbuer av en amatør tidligere som gjorde at bakskjermen hadde slått seg og det var noen rare bukler, dette var fikset ordentlig i polen og ikke bare fylt med sparkel.

 

Jeg betalte 28k for hele moroa, og det er ikke dårlig for så mye rust og fiks som det var på denne gamle rustne kjempestore bøtta. I kontrast ville kun lakkjobb i norge komme på mellom 25-30k.

 

les mer og se fler bilder her.

http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=10095&start=120

 

dsc1384.jpg

 

må si at det ble en meget fin toyota. veldig kul og så jo lekker ut på bildene på det andre forumet. hva har du ca totalt gitt for alt.. inkl bilen!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår