Gå til innhold

CaS_bmw

Bruker
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om CaS_bmw

  • Bursdag 09/25/1987

Contact Methods

  • Bosted
    Darbu

CaS_bmw's Achievements

  1. Jeg skal ha pendle bil... Altså lavt bensinforbruk...
  2. Ok, får se om jeg møter på noen som er litt greie;) men det blir ikke akkurat få ark hehe...
  3. Lest det som står over? Nei jeg har haynes boka, men er det virkelig de eneste koblingsskjemaene som fins over sierra?
  4. ingen som har et eneste koblingsskjema over en sierra dohc og ohc??
  5. nope. forskjellige plugger, til elektriske systemet og tenningsystem.
  6. Hei. Jeg driver å bygger om en gammal 1989 modell med ohc motor til dohc. Sliter med elktriske nettet. Må bygge om, har tatt ledningsnettet fra delebilen. Har også kjøpt meg haynes boka. Men disse koblingskjemaene stemmer ikke 100% med farge kombinasjoner og innganger på "hjernen". Noen som veit om noen andre koblingsskjemaer?
  7. Det jeg har sett til nå ser bra ut... men har ikke fått vasket den ordentlig og studert den i ordentlig lys. Er ALT for kaldt. Den opprettet, de bulkene som en gammel bil får. Og lakkert.
  8. Kall meg gjerne blå øyd. Men det virket faktisk som et seriøst firma . de har tross alt gjort dette siden 2003, de transporterer rundt 4 biler hver 14 dag.Kontrakt ble skrevet. Det var en annen kar som også sendte bilen sin samtidig som meg. Vi har holdt kontakten. Det med at jeg begynte å tenke på svindling. Var all ventinga. Firmaet er ikke seriøst,men jeg fikk bilen min. Jeg vil gjerne advare andre om at de ikke skal gjøre samme feilen som meg. Ikke bli kritisert for hva jeg har gjort, det er jeg meget klar over sjøl!
  9. Hei. Jeg får starte på starten, og fortelle dere hvorfor dere ikke må finne på å velge Polcars. Det startet jo egentlig flott og greit. Jeg leste på nettet, sidene de hadde virket seriøse og ordentlig. Jeg kontaktet de ved å sende inn bilder av bilen min og en beskrivelse av hva som var galt. Det tok vel omtrent en uke, så fikk jeg svar. Jeg fikk pristilbud på jobben og transporten. De ringte meg da samme dag, og sa at de gjerne kunne hente bilen min i Oslo, i morgen. Og at jeg skulle få dette billigere hvis jeg hoppet på. Det skulle vel allerede da ha ringt en bjelle oppe i skallen. Og jeg skulle nok også ha spurt om en nøye gransking av prisene og hatt forsikringer på bilen før jeg gjorde noe. Jeg leverte bilen dagen etter. En polsk trailer sjåfør tok med seg nøkler og vognkort. Jeg ble på mail lovet at jobben kom til å ta 2,5 uke. Jeg tenkte at dette kommer de mest sannsynlig ikke til å rekke uansett. Men ca.1 måned tenkte jeg, så burde bilen være hjemme hos meg igjen. Dagene gikk uten å høre noe spesielt. Det tok ca.6 dager før jeg fikk tilbud på andre ting de også hadde muligheter for å få fikset på bilen min. Jeg ba servicedamen i polcars om å sjekke prisene på det eksakte jeg ville ha fikset. Ca. 7 dager etterpå fikk jeg ikke prisen, men de hadde funnet mer rust og ville ha tillegg i prisen for dette. Det var ikke mye, men alt drar seg jo til. Det tok 13 dager før jeg fikk prisen på alt tillegget, prisen var samlet og dette var for dyrt i forholdt til hva jeg hadde råd til. Jeg ba om å få pris på hver enkelt ting. Det tok 6 dager før de fikk sortert noe av prisene, men dette var på de dyreste tingene. Det viste seg jo også at det var en del av det jeg hadde spurt om pris på, som ikke var blitt tatt med. Jeg fikk så en sms om at det var viktig at de nå fikk vite hva som skulle fikses før helgen kom slik at de klarte å skaffe delene. Jeg sendte da en sms tilbake om hva som skulle fikses. Jeg fikk ikke noe svar på denne meldingen. Og det skulle ta ytterligere 13 dager med masing før jeg hørte noe igjen, jeg begynte å bli lettere nervøs av å ikke få noe oppfølging i det hele tatt. Jeg begynte da å mase på Jesper Rainer, sjefen av firmaet. Han virket som han var interessert å hjelpe meg. Han fortalte meg at servicedamen fortiden var syk og at det var derfor det ikke skjedde noe. Dette var jo greit nok det, men det fikk meg til å reagere litt. Hvilken seriøst firma er det som faktisk ikke har backup hvis folk på jobben skulle bli syke, uansett hvor lite etterspørsel det er. Her i Norge er vi i hvert fall som regel interessert i kundens beste, å gi dem den beste servicen mulig, ikke sette kundene på vent mens folk er syke. Men nok om det, han virket som han ville hjelpe meg i starten, men der tok jeg nok litt feil, han var ikke i ”bilavdelingen”.Så han synes nok det var litt mye å sette seg inn i. Det jeg tror var at han pratet med servicedamen, men at det ikke skjedde noe mer enn det. Jeg ville nå ha bilder av en ferdig bil.Det tok det 10 dager før jeg fikk bildene, jeg fikk heller ikke bildene av fronten. Dette gadd jeg da ikke å mase på, da jeg nå begynte å bli rimelig lei av å vente på svar. Det virket som alt jeg spurte om forsinket prosessen i lengre tid. Etter 6 dager til ble jeg sendt betalingsgiro og ”forsikring” av Jesper om at dem skulle prøve å sende bilen fortest mulig. Jeg var da veldig skeptisk til å overføre så mange tusen kroner. Da dette var en mye høyere prisen en det jeg hadde regnet med. Han fortalte meg at han måtte ha pengene for å betale ut bilen. Et annet problemet var jo at jeg blant annet ikke hadde avklart dette med transporten nøye nok. Det viste seg jo at den prisen jeg hadde fått på transport blant annet ikke var tur, retur. Jeg var jo nå selvsagt en smule lei, og livredd for at jeg var svindlet. Men jeg tenkte som så at de bildene jeg fikk måtte ha vært ekte og at han ikke hadde noe å tjene på å svindle de tusenlappene, da han hadde et fullt registrert firma. Etter mye om og men ble vi enig om transport tilbake også. Jesper fortalte meg at det var ingen som var interessert i bilen sin nå før jul, så det måtte event. bli å kjøre bilen min til Danmark. Og hente den der. Jeg var sliten etter den lange og frustrerende prosessen, og ville bare ha bilen min hjem. Bilen min sto heldigvis i Danmark. Så skal dere sende bilen til polen anbefaler jeg IKKE å bruke Polcars. Da disse ikke eier noen som helst service.
  10. Hei. Jeg koblet starteren min til en vippebryter da det tenningsnøkkelen plutselig ikke fungerte som den skulle. Starteren når du ser på den montert i min 520i, har den et lite koblingspunkt øverst(dette har jegv koblet rett til minus polen) så har du en i midten en 10-12kvadratskabel tenker jeg(brukt eksisterende kabel). og en bunn(den har jeg koblet til pluss. Men det som er problemet mitt og som jeg ikke synes er spesielt bra er at jeg måtte legge opp 4kvadratskabel på det lille koblingspunktet som jeg har lagt til minuspolen. Da denne faktisk også blir glo varm(kortsluttning?).fra de gamle kablene er det umulig brukt noe mer en 1kvadrat... dessuten er det så vitt at starteren klarer å hoste igang motoren. Takker for all hjelp jeg kan få!!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår