Gå til innhold

Har for lite strømm.

Ranger emnet


Karl-

Anbefalte innlegg

Hei, Har ein Mazda 626 88 mod.

 

Har problemer med å forsyne anlegge med strømm. (Blinker i lysene)

 

Det jge har gjort til nå er å bytte jordningskabelen fra batterie og til chassie til ein med større diameter. Dette hjalp litt.

 

Har ikkje lagt ny kabel mellom dynamo og batteri. Er det merbart å gjøre det?

 

Og så tenker jeg å kjøpe eit nytt batteri eller dynamo.

Men hva burde jeg bytte ut først?

(batteie er eit ganske gammelt bly batteri)

 

Hilsen Karl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første er å bytte ut kablene med større og nye kabler. Jeg har lagt opp 2 ekstra kabler fra dynamo til batteri på min. Mener kablene er 50 kvadrat. Detta hjalp MYE!! så la jeg opp ei jord som er 50 kvadrat. Hjalp enda mer. Bytta batteri til et på 95Ah.. Hjalp utrolig mye, men blinker enda, så er nok dynamobytte som gjelder for min del. Har en 75Ah-dynamo nå.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Har ein Mazda 626 88 mod.

 

Har problemer med å forsyne anlegge med strømm. (Blinker i lysene)

 

Det jge har gjort til nå er å bytte jordningskabelen fra batterie og til chassie til ein med større diameter. Dette hjalp litt.

 

Har ikkje lagt ny kabel mellom dynamo og batteri. Er det merbart å gjøre det?

 

Og så tenker jeg å kjøpe eit nytt batteri eller dynamo.

Men hva burde jeg bytte ut først?

(batteie er eit ganske gammelt bly batteri)

 

Hilsen Karl

 

Hva har du av forsterkere da? og hvordan er de lastet (ohm)?

 

Legg opp ekstra ledning fra dynamo til pluss på batteri, det hjelper som regel endel. Også høres det ut som batteriet ditt er modent for utskifting, mål hvor mye strøm det er på batteriet (uten motor igang) og hvor mye dynamoen lader med motor igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar:)

 

Har disse 2 forsterkerene:

 

- http://www.pioneer.no/no/products/25/29/182/GM-5400T/specs.html

- http://www.pioneer.no/no/products/25/29/182/GM-D7400M/index.html

 

begge har last på 4 ohm, Men skal bytte etterhvert så eg laster mono forsterkeren med 2 ohm.

 

Har ikkje målt strømmen men målte syrevekta. Den var på rundt 1,20... Så batteriet burde kankje byttes.

Batterie er på 60 ampeere.

 

Har noen prøvd dei battteriene som dei har på biltema?

Endret av Karl-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, han skal måle hvor mange VOLT det er på batteriet da med et multimeter feks....

 

Skal ta å måle spenninga i morra.

jeg kan anbefale optima batterier konge til ditt formål

http://www.gylling.no/optima.htm#Hvor passer Optima?

 

Hvor mye ligger prisen på for eit av dei? Og hvor får jeg kjøpp det?

 

Hvor kraftig batteri må jeg ha egentli? Har Forsterkerene trekker jo ikkje all verdens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsterkerene dine trekker til sammen 57A @ 4ohm på det meste. Pluss at du trenger strøm til alt annet i bilen.. Bytt ut kabler fra batteri til dynamo, og jordingskabler med 50mm^2 kabler. Hjelper mye og du får høyere spenning. :)

Optima Yellow Top batterier koster vel rundt 2000kr. Skal handle meg et slikt selv. Har samme problem.. Mekonomen selger Optima batterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår