Gå til innhold

Røket registerreim A100 2,5Tdi...

Ranger emnet


audi100n

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har A100 2,5Tdi 92' hvor registerreimen røk igår... Utrolig surt, hadde gått 75k siden siste skifte og jeg forberedte meg på å få den skiftet snart.

 

Hva tror dere? Er denne motoren ødelagt? Sjanse for at motoren funker etter kun reimskifte? Noen som kan tenke seg hvor mye det kan koste isåfall?

 

Skjønner det sånn at rekkefemmerne har litt mer arbeid foran seg..?

 

Takk for svar!

 

Hilsen en litt snurt audieier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke verdens undergang :) Brukte topper fås kjøpt i verste fall, det koster heller ikke skjorta å skifte de ventilene som måtte være bøyd. Ved å ta en kompresjonstest kan du fastslå tilstanden på motoren din, men som allerede nevnt, stempler og ventiler klakker sammen ved reimbrudd.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere! Tror nok jeg gir opp den bilen.

 

Hvorfor det? Skru av topen, tar ikke all verdens tid, og da ser du om stemplene er ok. I såfall kjøper du en ny brukt topp og setter på, ny registerreim mm og tut og kjør ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemplene er mest sannsynlig vrak igrunn.. Spes hvis du hadde litt turtall på motoren under havariet..

 

Forresten, bestemmer du deg for å gi opp bilen, gi meg en PM.. Er ute etter endel deler til 2.5tdi.. :P

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår