audi100n Skrevet Januar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 Hei! Jeg har A100 2,5Tdi 92' hvor registerreimen røk igår... Utrolig surt, hadde gått 75k siden siste skifte og jeg forberedte meg på å få den skiftet snart. Hva tror dere? Er denne motoren ødelagt? Sjanse for at motoren funker etter kun reimskifte? Noen som kan tenke seg hvor mye det kan koste isåfall? Skjønner det sånn at rekkefemmerne har litt mer arbeid foran seg..? Takk for svar! Hilsen en litt snurt audieier.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 Ring din forhadler og spør dem, tipper på at den er finito siden det er Diesel. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lyngordon92 Skrevet Januar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 Det er nok slik Einar skriver.. Ventilene å alt er sikkert gåen, diesler har jo så og si null klaring mellom stempel&ventilene pga den høye kompresjonen. Men ring å hør:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 Det er ikke verdens undergang :) Brukte topper fås kjøpt i verste fall, det koster heller ikke skjorta å skifte de ventilene som måtte være bøyd. Ved å ta en kompresjonstest kan du fastslå tilstanden på motoren din, men som allerede nevnt, stempler og ventiler klakker sammen ved reimbrudd. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet Januar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 Finfin mulighet å bytte til en bensinmotor da :) Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 Finfin mulighet å bytte til en bensinmotor da :)Ja jøss. Det er jo nesten bare å skru ut dieselen og sette inn bensinmotren det. Og bytte det meste av el nettet. Og eksosanlegget, og tank med slanger rør, og instrumenter. Og fjærer.. Og......Forget it. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi100n Skrevet Januar 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2010 Takk for svar dere! Tror nok jeg gir opp den bilen. Det var synd, jeg var begynt å bli skikkelig glad i den :) Det blir en annen audi, helst avant, gjerne dieselmotor. Det er jo en genial bil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2010 Takk for svar dere! Tror nok jeg gir opp den bilen. Hvorfor det? Skru av topen, tar ikke all verdens tid, og da ser du om stemplene er ok. I såfall kjøper du en ny brukt topp og setter på, ny registerreim mm og tut og kjør ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2010 Stemplene er mest sannsynlig vrak igrunn.. Spes hvis du hadde litt turtall på motoren under havariet.. Forresten, bestemmer du deg for å gi opp bilen, gi meg en PM.. Er ute etter endel deler til 2.5tdi.. :P Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg