Gå til innhold

Hvilken forhandler?

Ranger emnet


cartman1

Anbefalte innlegg

Hei,

bor i Bergen og har bestemt meg for en ny Octavia. Noen spørsmål til folket her inne:

 

1) Hvilken forhandler vil dere anbefale? Har hørt mye negativt om Møller i Åsane. Derimot besøkte jeg nylig Møller på Grorud og fikk meget godt inntrykk av folket der.

 

Situasjonen er at jeg bor i Bergen men har slekt i Oslo så jeg er der minst et par ganger i året. Likevel vil nok servicene måtte taes i Bergen.

Hvis jeg kjøper bil hos Møller Grorud, vil de "stramme opp" Møller i Åsane hvis de ikke gjør jobben sin på servicene?

 

2) Tenker primært på den nye 1.6 TDI.

*Er denne motoren vel utprøvd eller er det risiko for barnesykdommer?

*Erfaringer med/uten GSP på denne motoren?

*Er GSP verdt de ekstra kronene?

*Synes 1.9 TDI var litt treg på lave turtall - hvordan er 1.6 på dette?

*Vil det være ekstra service/reparasjonskostnader på en GSP kontra manuell?

 

3) Gjenkjøpsverdi/farge: mulig dette er veldig marginellt, men likevel: er det noen spesiell farge som statistisk faller i smak når man skal selge bilen? Har litt sansen for arctic green metallic, men mulig den er litt "risikabel" sammenlignet med den kjedelig, men vanlige silver metallic.

 

 

4) Annet jeg bør ha i bakhodet?

Endret av cartman1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Selvom du har hørt mye negativt så betyr ikke det at du og vil få problemer. Ta deg en tur innom og se hva slags service du får i det du kliver innenfor døra.

Møller Grorud har KJEMPEservice, men er det verdt 500km til forhandler hvis noe går i dass? Selvf. får du levert bilen på andre Møller hvis det skjer ting, men da er du ju tilbake på Åsane alikevell :)

 

3)

Jeg tror ikke verdien på bilen blir såååå mye lavere hvis du velger en sjelden/mindre likt farge. Husk at det er DU som skal kjøre rundt i bilen noen år før du selger den...da må det føles litt kjipt å sette seg i en bil som du ikke er helt fornøyd med.

 

4)

Det varierer litt men du må nesten regne med 8-12 uker.

Du får garantert IKKE noen leiebil den perioden.

Muligens Møller kan steppe inn med litt goodwill hvis det blir produksjonsproblemer, men det skal sikkert mye til før det skjer.

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er GSP?

 

Jeg ville garantert valgt arctic green framfor sølv metallic dersom jeg skulle kjøpt bruktbil hvor alt ellers var likt.

 

Dersom vi skulle vente med å kjøpe nye motortyper til de i daglig bruk gjennom år viser seg ikke å ha barnesykdommer ville det ikke blitt utviklet mye ny motorteknologi her i verden. Jeg hadde ikke nølt et sekund med å kjøpe den nye 1,6-literen med CR.

 

Men seriøst; leiebil til nybilen er leveringsklar...?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår