Gå til innhold

Omega C20SE-C20XE Turbo Banebilprosjekt.

Ranger emnet


pettersenroar

Anbefalte innlegg

vel bmw diffen har jeg lagt bort da boltene som går gjennom bevel tannhjulene var knekt ganske synd da dette var en veldig svær å kraftig diff menmen... drar på skrapen i morgen og ser etter bakrute + forskjermer som er bulkete som jeg kan lage runde buer bak av. så får jeg vel innstallert 3 faset strøm i verkstedet i løpet av uken og montert en svær kompressor som blir hentet i dag.

 

opeldiffen til høyre http://i296.photobucket.com/albums/mm178/pettersenroar/DSC01198.jpg

 

http://i296.photobucket.com/albums/mm178/pettersenroar/DSC01200.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Svar 209
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nå blir det snart liv i opeln igjenn:) har bestilt nye lager til turboen..men den skal byttes ut etterhvert som jeg får delene jeg trenger.. har også bestilt en t3 flens så jeg kan gjøre ferdig grenrøret.. ny oljekjøleradapter er også i posten. og "ny" intercooler skal monteres.. 3" rustfri eksos skal også på, lurer litt på om jeg skal ha sidepipes siden den aldri kommer til å se skilter igjenn hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

da har jeg fått t3 flens på grenrøret og oljekjøleradapteren. har også begynt på et 3" rustfritt eksosanlegg siden det orginale var litt i det minste laget.

 

så di dårlige nyhetene.. blokka i motorn har frøset sund/sprukket 6cm lang sprekke så den må byttes og oljepumpa lekker så her bir det en ny runde med innkjøp av deler, denne gangen skal jeg ha oppgradert oljepumpe. så får vi håpe jeg blir færdig med den til mai 2011.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig prosjekt du har her:) lurer bare på noen saker, hva har de kostet deg å bygge den bilen?:) Og hvor har du kjøpt mesteparten av delene? har veldig lyst til å begyne på mitt eget prosjekt:) Så hadde vert fint med noen tips og råd:)

1993 - Opel Omega A 2.0i - Kræsjet

2002 - Volkswagen Passat 1.9tdi 4 Motion - solgt

1992 - Opel Omega A 2.0i - Havarert

På leting etter ny bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har kostet litt men jeg syns det er verdt hver krone.

det du burde ha er, råder 3000,- stempel 3-4000,- ståltoppakning 1500,- dyser 315-350cc 1000,- taes fra saab 9000 cse turbo. også trenger du såklart en turbo husker ikke hva jeg ga for min men jeg fikk den billig da jeg bytta inn en annen turbo måtte vel betale 3500-3000 ca . og delene handler du på ebay.. du kan bruke stempler å råder som passer i c20let da disse motorene har samme slaglengde og borring.

 

dette er bare en liten liste av deler jeg har kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok ut motoren i dag og demonterte alt fra blokka.. ser ut som jeg har hatt rådebank hehe.. fått meg et fint spor i veiva så den er bare å kaste hehe vannpompa var totalt ødelagt.. toppen er fin stempla er helt ok samme med rådene. skulle så jævlig ha hatt en c20let blokk eller bare veiva.. nå er det bare å bjynne å bestille deler.. men denne gangen skal jeg ha megasquirt å ikke orginal ecuen. med bredbandslambda å bankesensor så man har kontroll på hva som egentlig foregår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

da har jeg senket bilen 5cm til i ront :) måtte bugge opp støtdempertårnet under panstret så nå må jeg kjøre uten panster eller lage hull i det :) så skal jeg innvistere i spax justerbare støtdempere både bak og fram, har allerede spax fjærer. fikk fin vinkel på hjulene etter senking, felgen er ca 4 cm lengre inn oppe en nede og forran kan jeg justere vinkelen sykt mye :) dette blir driftebil:)

 

bensintanken er også tatt ut i lga med pumpe+++ fuelcell skal inn i bagasjerom

 

sidepipen ble en smule lav (2cm over bakken uten motor i) når jeg fikk senket bilen så jeg tror jeg må fjærne litt av kanalen for å få den til å passe..

bilder kommer i løpet av dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår