menol Skrevet Desember 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2009 de siste dagene har jeg koblet opp nytt anlegg. dette er en bf4501 forsterker på 1x450-1200w og 2 dy9410 dynabel 10" på 500wrms hver. koblet inn til forsterkeren så den gir 800wrms på bilen min så er batteriet baki og jeg koblet da fra + polen til sikring på 60A og så til fordeler blokk, hvor det går ut 2 ledninger som var fra før pluss den nye til forsterkeren. batteriet er på 95AH fra biltema. når jeg skrudde på tenninga gikk det fint å høre på musikk, men straks jeg prøvde å starte så gikk sikringa. skulle jeg heller satt sikringen etter fordelerblokken mot forsterkeren? eller hadd større sikring? er batteriet for lite eller bør jeg skaffe et til? kan jeg gi faen i sikringen å bare koble fra + til fordeler blokken? eller vil jeg da ødelegge anlegget når jeg prøver å starte? er foresten en 2,8L så den krever sikkert litt strøm for å starte. skal også sies at jeg er ganske n00b med strøm å slikt :P Siter Bmw 528i e39 - nåværende Bmw 520i e34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Desember 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2009 sikringen skal så nærme batteriet som mulig, så peøv med en større sikring du ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2009 Forstår jeg det rett, så har du koblet hovedstrømledningene til bilen via fordelerblokk og sikring? Da er det ikke rart sikringen ryker, startmotoren krever nemlig et par hundre ampere... De ledningene som var der originalt skal kobles direkte inn på batteriet, så skal du ha en egen ledning som går til sikring - fordelerblokk - forsterkere. I den rekkefølgen. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
menol Skrevet Desember 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2009 okei :) er jo egentlig ganske logisk, men da jeg koblet dette hadde jeg ikke så mye å velge i, men skal stikke å kjøpe noen greier å sette på batteriet nå :) Siter Bmw 528i e39 - nåværende Bmw 520i e34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
menol Skrevet Desember 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2009 da har jeg koblet om slik at jeg kan starte uten at sikringen går ;P men jeg synes det er litt dårlig bass. den ene subben brukte jeg før å den er innspillt, men den andre er helt ny. men den er vel ikke så stiv at jeg ikke engang kjenner vibrasjonen? mulig at jeg burde koble forsterkeren i 1200wrms Siter Bmw 528i e39 - nåværende Bmw 520i e34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Desember 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2009 Sjekk at du har riktig pluss og minus inn på subene, så ikke en av dem er byttet om... Du får ikke koblet en BF4501 i 1ohm (1200w) med 2stk DY9410. Paralellkobler du 2stk DY9410 så havner du på 2ohm, og da yter forsterkeren 800w ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
menol Skrevet Januar 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2010 skal ta å sjekke over ledningene etterpå nå. la ikke merke til at det var enkeltspole og dobbeltspole :P flink serru ;) Siter Bmw 528i e39 - nåværende Bmw 520i e34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Januar 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2010 Begge subene din er vel enkelspole? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
menol Skrevet Januar 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2010 har forstått det slik. når jeg ser etter på nettsiden så står det nada ang. det, men det er bare en plass å koble til så... Siter Bmw 528i e39 - nåværende Bmw 520i e34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
menol Skrevet Januar 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2010 kikket litt på koblingsopplegget idag, men det var bikkjekaldt og vanskeli å komme til. trangt i den jævla bmw'n. men det må være noe feilkobling for den nye gir ikke en lyd fra seg merker også at det må lydisoleres en del, skramler jo alt som er :P Siter Bmw 528i e39 - nåværende Bmw 520i e34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.