Gå til innhold

Ingen varme fra varmeapparat

Ranger emnet


n0ggaftw

Anbefalte innlegg

Hei!

Som jeg beskrev tidligere i en post her på forumet, hadde jeg problemer med at jeg hadde knekt et slangefeste på reguleringsventilen til varmeapparatet. Nå har jeg fjernet ventilen, og heller bare lagt et rør mellom slangen i motorrommet og slangen som går til varmeregisteret. Har fått alt tett, men det kommer ikke noe varme fra apparatet. Både slangen som leverer vann til registeret, og returen er varm, noe som tyder på at det er sirkulasjon der, men er LITT usikker på om det er vann i returslangen. I teorien burde det jo være veeldig enkelt. Nå burde det jo være full varme i apparatet til enhver tid, men neida.

Varmeapparatet fungerte perfekt før dette med ventilen skjedde, så tviler på at systemet er tett noen plass.

Kan det ha seg slik at det er noe luft i systemet?

Håper på assistanse, er rimelig kaldt å kjøre for tiden :P

Takk :D

-94" Volvo 945 Turbo b230ft m/m90

-86" Mercedes Benz 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det jævla lenge siden jeg var borti dette, men etter sånn jeg husker det, så er det en wire som går frem til kranen på torpedoveggen, men det er også en som går ned til der som selve varmeregisteret står, og styrer en klaff der.. hvis du/dere skruer ut hanskerommet og den plata som sitter under det, skal dere etter minnet kunne se denne derfra.. fant et bilde jeg tok av varmeapparatet når jeg holdt på.. men dette er som sagt lenge siden, så kan godt tenkes jeg tar feil her!

 

Bilde008-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt rett som b230ft sier over her, fant ut av det selv til slutt.

Er en hendel her som åpner et spjeld som regulerer om varmen skal hentes fra to separate kanaler. Den ene kanalen er kaldluft rett utefra, mens den andre går via varmeregisteret. Vaieren hadde hoppet av etter at jeg fjernet ventilen, men nå er alt på stell.

Klarer heller ikke kjøre med full varme over lengre tid, uansett hvor kaldt det er ute.

Skal også nevnes at min bil er en '94 940 turbo som har gått spreke 600000! :)

-94" Volvo 945 Turbo b230ft m/m90

-86" Mercedes Benz 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har også problemer med varmeapparatet:( Mitt er blitt helt tett. Kommer nesten ikke luft selv med max vifte. Har byttet vifte og den blåser bra. Skjedde etter at tempregulatoren låste seg på en kald vinterdag, så jeg dro til den løsnet. Etter det kommer det nesten ikke luft ut:( dogger fælt!

Noen som vet hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår