Gå til innhold

n0ggaftw

Bruker
  • Innholdsteller

    35
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om n0ggaftw

  • Bursdag 04/27/1990

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, elektronikk
  • Modell (eks S4)
    940 Turbo
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1994
  • Yrke eller sivil status
    Student
  • Motor (eks 1.6)
    2.3
  • Fylke
    Nordland

Contact Methods

  • Bosted
    Narvik

n0ggaftw's Achievements

  1. Hei! Har fått forespørsel fra en kompis på om jeg kan bytte bremseklosser på hans Subaru Forester, og lurer i forkant på hvor stor jobb jeg kan forvente meg. Har en del erfaring fra andre biler, dog litt eldre biler. Vet ikke om det er fremme eller bak foreløpig, men kom gjerne med noen guider eller liknende om dere har det :)
  2. Nei, som sagt så er jeg fri for ideer, har fått masse hjelp på VACN-forumet, men ingenting har hjulpet. Har tenkt litt på denne CO-skruen, for quattro73 forklarer jo her at hvis man vrir denne mot klokka skal man kunne minke bensinblandingen. Men har hørt at denne er hypersensitiv, og at man burde ha måleapparater koblet til bilen :S
  3. Bilen viser ingen tegn til at det er noe annet enn stort bensinforbruk. Bruker ikke vann, olje eller har vann i olja. Alle pluggene er nedsotet, noe som tyder på at det kommer for mye bensin inn i systemet. Merker også at bensinnåla går noe ned nesten hver gang jeg starter bilen.
  4. Hei! Drar opp denne tråden igjen i håp om å få fikset min bil, virker som om jeg sitter på helt samme problem. Vil ikke kvitte meg med den, liker bilen veldig godt, så vil gjerne ha dette på stell! Det hele startet ganske uskyldig med at bilen begynte å tøve på tomgang, vet ikke engang om dette har noe med motorproblemene å gjøre, kan godt hende dette stammer fra noe annet. Dette tomgangsproblemet merket jeg første gang etter at jeg måtte levere noe mat til kjæresten min mens gutta hadde stafett-finale i VM, med andre ord så kjørte jeg relativt hardt fra kald motor (rundt 5 minusgrader ute). Ved parkering hjemme, merket jeg at motoren plagdes litt med å stabilisere seg. Men en god stund etter dette skulle jeg kjøre tur/retur Tromsø fra Narvik (50 mil), oppdaget jeg ved en bensinstasjon 5 mil fra Tromsø at det kom svartrøyk ut av eksosen. Merket også at bilen hadde brukt merkbart mer bensin på turen. Kunne ikke gjøre så mye der og da uansett, så fortsatte ferden min, og kom meg til slutt hjem. Bilen drar dårligere, bruker mer og røyker en god del, svartrøyk vel og merke. Brukte rundt 90 liter på 50 mil, og har ikke kjørt spesielt hardt, måtte selvfølgelig gi litt ekstra siden bilen rett og slett gikk som en bøtte møkk! Rett før jeg kom hjem, prøvde jeg å dra ut andregiret i en oppoverbakke for å kjenne om bilen fusker, noe den gjør. Kom en god del røyk samtidig. Når jeg kom hjem parkerte jeg bilen med baken mot snøen, for å få et bedre bilde av hva denne soten var. Legger ved tre bilder av hvordan det så ut bak bilen. Har lest ut feilkoder, og får ut 4444, altså ingen feil. Har fulgt guiden til Quattro73. Har byttet: - lambda - tempgiver til ECU (nederste sensor ved øvre radiatorslange) - luftfilter Har også sjekket kaldstartdysa, tok den ut, og slo på tenninga for å bygge opp bensintrykk, ingenting kom ut. Hører også bak bilen at det er en litt kvassere lyd av eksosen enn hva jeg tror skal være der. Man ser også svartrøyken når bilen står på tomgang. Ved start i kryss o.l er bilen veldig svak. Merkbart mindre kraft. Som nevnt, ved full gass går bilen skikkelig dårlig, da denne bryteren ved spjeldet blir trykket inn, og da blir det antakeligvis trykket inn ALT for mye bensin. Alle 5 pluggene er nedsotet, noe som får meg til å tro at dette ikke er en/flere dyser som plutselig har tatt kveld. Trenger virkelig hjelp med denne bilen, kjøpte den jo nå i Januar, og har nesten ikke fått brukt den. Er også student, så er ikke like enkelt for meg å levere bilen inn på verksted og få det fikset :P Motoren er forresten en 2,3 AAR
  5. Hei! Har lyst på nye lykter fremme på min Audi, og lurer på hvilke lykter som kunne passe. Har hørt litt rundt, og at det skal være mulig å få lyktene til A6 C4 til å passe. Syntes A6 lyktene er penere, og mer praktisk mtp at det er flere pærer, og mer lys i disse lyktene. Noen som vet? Kom gjerne med forslag til andre lykter jeg kan bruke. Så en tråd her inne om en kar som hadde S4 lykter på sin 100, men er dette bolt on? Setter også pris på om dere kommer med anbefalinger til andre praktiske ting jeg kan bytte fra nyere bil, som er bolt on. Takk!
  6. Det er helt rett som b230ft sier over her, fant ut av det selv til slutt. Er en hendel her som åpner et spjeld som regulerer om varmen skal hentes fra to separate kanaler. Den ene kanalen er kaldluft rett utefra, mens den andre går via varmeregisteret. Vaieren hadde hoppet av etter at jeg fjernet ventilen, men nå er alt på stell. Klarer heller ikke kjøre med full varme over lengre tid, uansett hvor kaldt det er ute. Skal også nevnes at min bil er en '94 940 turbo som har gått spreke 600000! :)
  7. Hei! Som jeg beskrev tidligere i en post her på forumet, hadde jeg problemer med at jeg hadde knekt et slangefeste på reguleringsventilen til varmeapparatet. Nå har jeg fjernet ventilen, og heller bare lagt et rør mellom slangen i motorrommet og slangen som går til varmeregisteret. Har fått alt tett, men det kommer ikke noe varme fra apparatet. Både slangen som leverer vann til registeret, og returen er varm, noe som tyder på at det er sirkulasjon der, men er LITT usikker på om det er vann i returslangen. I teorien burde det jo være veeldig enkelt. Nå burde det jo være full varme i apparatet til enhver tid, men neida. Varmeapparatet fungerte perfekt før dette med ventilen skjedde, så tviler på at systemet er tett noen plass. Kan det ha seg slik at det er noe luft i systemet? Håper på assistanse, er rimelig kaldt å kjøre for tiden :P Takk :D
  8. Vel, min 940 har gått 435000 nå, uten problemer. Så jeg vil nok i aller høyeste grad si at potensialet for ødelagt toppakning ligger hos føreren.
  9. Tipper toppakninga di har tatt kveld.
  10. Hei! Har i en lengre periode hatt et merkelig problem med bilen min (94' 945). Vet ikke helt hvordan jeg på best mulig måte skal forklare det, siden jeg ikke er noen mekaniker, heller hobbymekaniker ;) Problemet oppstår ved bremsing, det er akkurat som om det er slakk i framhjula når jeg starter bremsen. Om jeg kontrollert trykker pedalen inn/ut fort, smeller det liksom i forstillinga, og det er meget merkbart i rattet. Ved en oppbremsing, smeller det som sagt i begynnelsen, men når bremsene først har tatt tak, er det ingen problem. Det virker ikke som om det har noen effekt på bremseeffekten, i og med at det har vært sånn noen år, og at den har kommet gjennom EU-kontrollen med glans hver gang. Men jeg syntes allikevel det er ubehagelig. For jo hardere jeg starter bremsingen, som feks. ved en nødoppbremsing, smeller det ekstra høyt. Jeg bekymrer meg derfor litt over at det muligens er noe som kan smelle av gårde om jeg tråkker for hardt en gang det virkelig trengs bremser. Vet at bilen er gammel og alt dette, men på andre biler og volvoer jeg har kjørt, er det en fin overgang fra null brems, til full brems. Noen som har noen formeninger om hva dette kan være, slik at jeg kan stramme evt. bytte det som forårsaker dette? Tusen takk på forhånd! Marius.
  11. Tenker også at den kanskje ikke skal bråke så mye. Men syntes ikke bilen går dårlig heller. Mye koster det for en ny evt. brukt bensinpumpe?
  12. Syntes min pumpe bråker en del også... Er liksom en høylytt susing, eller summing. Står man ved siden av bilen, hører man pumpa på likt nivå med motoren på tomgang. Skal det være sånn? Har vært sånn så lenge jeg kan huske bilen har stått utfor huset vårt, altså siden 96... :P
  13. Hei! Plages noe djelvelsk med bensinmåleren til 940'en min. Har hatt dashen ute utallige ganger for å fornye loddingene, men til tross for dette ender det opp med at bensinmåleren tar kveld. Den har fungert greit i ett års tid nå, mens nå er den helt død. Den har aldri fungert når bilen startes fra over natta, men når dashbordet har blitt varmt spretter den opp. Har også fungert å slå litt i dashbordet. Har hørt at mange med volvo 700 og 900 har plagdes med dette, stemmer det? Kan jeg kjøpe en ekstern bensinmåler og heller plassere den en annan plass? Hater å kjøre uten å vite hvor mye bensin jeg har, spesielt med tanke på at 940'en bruker en del suppe. Takk.
  14. Hei! Har nettopp montert nye Xenon 4300k 55w i ekstralysene på volvoen, og er direkte imponert over lyset. Det eneste problemet jeg kan poengtere, er at det virker som om lysene glir for langt til venstre. Kjører jeg rett fram, er nesten ikke høyresiden av veien opplyst, mens hele venstresida er opplyst. Er det slik det skal være, eller går det ant å justere dette? Veldig irriterende, spesielt med tanke på at lysene er såpass sterke, og at skjevheten vises så godt. Takk!
  15. Her er noen bilder av vidunderet. 1994 Volvo 940 høytrykksturbo B230FT med M90 kasse. Viktig med reint og pent motorrom :) Beste setene som finnes. Et mobilbilde jeg likte godt ;) Har noen planer for bilen, men ingen planer for motor. Har blant annet allerede kjøpt xenon H3 6000k i grøftelysene, og JA, jeg fikk de til å passe. Kjøpte også H4 Bi-Xenon til hovedlyktene, men fikk defekte ballaster, så venter på nye. Tenker også hvite blinkers.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår