Gå til innhold

Golf 6 bestilt :) ... og levert! c",)

Ranger emnet


sushi

Anbefalte innlegg

Da har jeg nettopp lagt en bestilling på en Golf 6 GTI. Det ble Carbon Grey, DSG, DCC, 18" Detriot, Xenon, Soltak, RCD510, Dynaudio og Media-in. Gleder meg som en unge. Har fått byggeuke 9, 2010 og levering er antatt til å være i april. Det virker ganske lenge for meg. Jeg lurer på hvor lang tid har det tatt for andre her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
Litt gammel tråd, men gratulerer!!!! Flott vogn! Legg ut bilde når du får den.

 

Takk. :) Skal prøve å huske å legge ut noen bilder når jeg får den.

 

Jeg bestilte meg en Golf VI i midten av januar. Fikk produksjonsuke 8. Jeg får den visst i begynnelsen/midten av april.

 

Gleder meg! :)

 

Jeg bestilte min den 22 desember og fikk produksjonsuke 11. Har fått vite av forhandledren at jeg får min i midten av april. Gratulerer med bilen! Nå som det nærmer seg så gleder jeg meg enda mer. :D

 

 

 

Forresten så har jeg endret min bestilling til:

- Golf GTI DSG Refleks Sølv. Jeg liker at det ble større kontrast mellom fargen på bilen og den svarte grillen. På mørke farger så gikk dette mer i ett. Jeg hadde egentlig bare to lyse farger å velge mellom og jeg liker sølv bedre enn hvit.

- 3-dørs. Jeg synes det ser bedre ut spesielt på GTI og siden min samboer var enig ble det et enkelt valg. Eneste som er irriterende er at Møller har samme pris på 3-dørs som den på 5-dører. 3-dørs skal jo være ca 5000 billigere og det stemmer i forhold til andre lands priser.

 

 

Skulle derimot ønske at VW hadde en selveid forhandler i Norge slik som BMW. Har opplevd fantastisk bra service der med min forrige bil og kommer nok handle bil der igjen senere. Jeg håper bare jeg ikke opplever det jeg har lest om ryktet til Møller.

Endret av sushi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok bestilt pingleutgaven jeg gitt.. Hvertfall i forhold til deg:p

 

1,6 tdi 105hk.

Candywhite

highline

Sport-og teknikkpakke

Park.varmer

+++

 

Skal bruke den som skolebil, så holder sikkert med den 105hk..

 

Kanskje man skulle meldt seg inn i en bilklubb :)

-90 mod Mercedes benz 230E (W124)

-85 mod Mercedes benz 230E (W124) (solgt)

-86 mod Dodge Ram (solgt)

-86 mod Volvo 240GL (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

3-dørs. Jeg synes det ser bedre ut spesielt på GTI og siden min samboer var enig ble det et enkelt valg. Eneste som er irriterende er at Møller har samme pris på 3-dørs som den på 5-dører. 3-dørs skal jo være ca 5000 billigere og det stemmer i forhold til andre lands priser.

 

Musikk i mine ører.. 3-dørs er en helt annen bil.:m'm:

What we`re dealing with here is a complete lack of respect for hard work.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det ble glatt over 500k, men jeg slapp heldigvis å betale den økte avgiften som ble satt ved årsskiftet. GTI koster nå ca 8000 mer enn ifjor. Jeg bestilte bilen før årsskiftet og fikk kontraktsfestet at jeg ikke skulle betale økt avgift. Nå koster bilen 527k nytt, ikke så mye å prute på som man skulle tro heller da omtrent halve prisen går til staten. Helt idiotisk at det skal koste så mye. Uansett så skal ikke ta gleden fra meg. Jeg storkoser meg hver gang jeg kan ta en tur, og i det siste skal det ikke så mye til heller... :)

 

Man kan bygge bil på http://www.volkswagen.no. Da får man se hva bilen koster med egenvalgte ekstrautstyr.

 

Her er noen flere bilder jeg tok nylig. Lekte litt med HDR. :)

 

HDR03.jpg

HDR05.jpg

Endret av sushi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pene biler, for all del. Men hvis man skal ha en NY bil som skal matche denne i pris og ytelse/kjøreglede. Hva har man da å velge i? Jeg holder design og utseende utenfor kriteriene siden det er ekstremt brunt på midten.

 

PS! Mopedmotor og utpreget praktiske biler teller ikke. :scooter:

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk vogn! Fornøyd så langt?

 

Veldig fornøyd. :) Var mye bedre kjøreegenskaper enn jeg trodde. Jeg fikk jo ikke prøve en GTI hos forhandleren. Bilen virker veldig godt skrudd sammen og kvalitetsinntrykket står ikke tilbake for BMWen jeg hadde tidligere. Mange små GTI detaljer over hele bilen. Nok til at den føles litt mer spesiell enn enn standard golf. Recarosetene er fantastisk gode å sitte på selv om det er litt vanskeligere å gå inn og ut av bilen men jeg er ung enda så det er ikke noe problem.

 

 

Typiske konkurrenter til denne bilen er:

 

Honda Civic Type R - noe billigere heldigvis. Jeg vurderte denne for over et år siden. Hovedgrunnen til at jeg ikke likte denne er at den ikke har uavhengig fjæring bak men bare en rett stag. Jeg fatter ikke at de valgte å spare her. Gammeldags teknologi man forventer å finne i en typisk amerikansk muskelbil. Det ødelegger mye av bilens potensiale. Tom den gamle Civic Type R hadde en ordentlig understell. Ville heller hatt den. Det beste med denne bilen er motorens gange og den fantastiske manuelle girkassen. Girkassen er kanskje best av alle bilene jeg nevner her.

 

Ford Focus ST - 50000 mer i Norge selv om den egentlig er billigere. Både ST og RS lider enda mer under norske avgifter enn GTI pga co2 og hk. RS utgaven er utrolig rå og er raskere med en enda bedre motorlyd, men den koster vel 300000 mer her i landet. Prisen alene gjør at den blir uaktuell for meg. Veldig synd. I utlandet blir RS satt opp mot Golf GTI da prisen er så å si lik. I en del tester vinner faktisk GTI en bedre allround bil. Hadde prisen på RS vært innenfor 50k i forhold til GT så skulle jeg vurdert den mest pga av motoren selv om jeg foretrekker utseende til GTI.

 

Megane R26R - Fantastisk bil. Denne ville jeg uten tvil valgt om jeg kjørte bane, men jeg bruker også bilen til det daglige og det er her denne taper.

 

Golf GTD - Helt lik GTI bortsett forskjell er motoren. Fin bil og mitt førstevalg helt i starten pga mindre avgift men jeg fant ut at jeg kom til å angre og tenkte på GTI. Diesel er rett og slett ikke det samme på sånne type biler. Bilen blir også noe tyngre foran og vil ha mer understyring. Motorlyden til GTD er noe av det beste jeg har hørt av en diesel motor. Det er en diesel. Jeg vil ha bensin på disse type biler.

 

Som en konklusjon så kan man si at jeg valgte GTI på grunn av at den klarer å kombinere god ytelse, kjøreegenskaper og samtidig være en bil en lett kan leve med i det hverdagslige. Det at GTI er en bil med historie bak seg er også en bonus.

Endret av sushi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Sorry OT.. men morsomt, jeg er også fra Bollnäs ;)

 

Gratulerer med utrolig fin bil!! Driver å sikler på GTI selv, dog Golf 5.

 

Go for it! Du vil ikke angre! Flott vogn til en grei penge!

What we`re dealing with here is a complete lack of respect for hard work.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår