dag123 Skrevet Desember 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2009 (endret) Har planer om og justere turbotrykke og pompa litt på min golf 3 td. Har prøvd og lese litt om det men ikke funnet noe ok svar. Har montert turbotrykk måler,trykke ligger på ca 06 hvor mye kan jeg skru opp uten at det er fare for at motoren takker får seg? er det nok og justere pompa og turbo? eller bør jeg skaffe meg en intercooler også? Endret Desember 29, 2009 av dag123 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coworth-racing Skrevet Desember 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2009 dag123 skrev: Har planer om og justere turbotrykke og pompa litt på min golf 3 td.Har prøvd og lese litt om det men ikke funnet noe ok svar. Har montert turbotrykk måler,trykke ligger på ca 06 hvor mye kan jeg skru opp uten at det er fare for at motoren takker får seg? er det nok og justere pompa og turbo? eller bør jeg skaffe meg en intercooler også? Vet om en 1,9TDK motor såm har kjørt på 1,8bar på turbotrykk, men mellom 1,2 og 1,6 tror jeg skulle gå bra... Med IC for du også noen ekstra hester... Siter - 1997 VW Golf 1,9 TDi Variant - 1994 VW Passat 1,9TD Kat. Variant - Prosjekt - 1976 Mazda 818 (restaurering/gatebil-prosjek) ...og snart en G2 og en Jetta mk2 ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amundsen Skrevet Desember 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2009 jeg kjørte venton min på 1,5bar gikk helt fint det, ikkje no problem me motoren så lenge je hadde den i hvertfall, hakkke hørt no klage fra han som kjøpe den heler. Siter Volvo 240 Gl 87 (bruks Bil) Volvo 850 Se 94 (Solgt) Vw Vento 96 tdi (Solgt/vraka) Bmw 520i Turbo 250hk 91 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyrkia007 Skrevet Desember 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2009 trykket kan ligge mellom 0.6 -1.5 så for du aldri problemer! Siter 9x golf 3 1.8 gt/tdk 1x celica 98 mod 1.8 15 x corolla e9 1.3/1.6 xli 1x vw polo 2002 1.4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dag123 Skrevet Desember 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2009 ok tror jeg prøver å få justert den til 1. 1.2så er jeg på den sikre siden. synes bilen går ok på 0,6 så det burde bli merkbar forsell. Får prøve og finne noen som har litt peiling på slikt her i trondheim, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Desember 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2009 Husk at du ikke merker en dritt forskjell av kun å stille opp turboen, må kompansere med diesel også. Men vær forsiktig når du justerer pumpa, 1/4 - 1/2 runde holder somregel Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dag123 Skrevet Desember 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2009 den er grei ja..men hvordan finner jeg ut om jeg har skrud nok..er vel ikke bra og kjøre med for lite disel..finnes det noen måte og få målt det på eller er det prøv og feile metoden som funker best? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet Desember 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2009 Å følge med i speilen er en god regel. Det skal komme litt svart røyk når du presser den, men ikke mye. For lite diesel er like, om ikke farligere enn for mye. Bedre med litt mye enn litt lite. Juster ladetrykk til 1,2 Bar, og juster så opp diesel til du røyklegger. Så justerer du ned til samvittigheten er rimelig god igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiitfire Skrevet Desember 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2009 Det å montere en turbotrykkmåler er sikkert ikke noe biggie. Men... Noen som kan si om det er mye styr for å montere det? Beste plassering av måleren i bilen? Hva av ledninger/slanger skal påkobles og trekkes inn i kupeen? Siter 1967 VW boble Cabrio *Solgt* 1984 VW golf mk2 GTD. *Solgt* 1996 VW golf MK3 TDK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TerjeA Skrevet Januar 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2010 eneste du trenger for å koble den opp er bare en vacumslange.. er det lys i den, må du også ha strøm opp til den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coworth-racing Skrevet Januar 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2010 Nyttig Link! Der ser du hvordan man lett kan justere... Siter - 1997 VW Golf 1,9 TDi Variant - 1994 VW Passat 1,9TD Kat. Variant - Prosjekt - 1976 Mazda 818 (restaurering/gatebil-prosjek) ...og snart en G2 og en Jetta mk2 ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.