Gå til innhold

Audi TT 1,8t , BMW 320Ci eller Volvo S60 2.0T

Ranger emnet


asm492

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe min første bil snart og har tenkt å bruke maks 150 k på bilen. Jeg sykt lyst på BMW 320Ci (E46), men jeg har også vurdert Audi TT 1.8 (den med 180 hk) og Volvo S60 2.0T (også på 180 hk), men sliter litt med å velge en av disse. Noen som gidder å fortelle meg fordeler og ulemper ved disse bilene?

Endret av asm492
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo helt hvilken smak du har

 

volvo s60 er jo en pen og bra bil, men det er forhjulstrekk som gir lite kjøreglede hvis man plutselig vil leike litt på vinter'n. BCB.no er vel siden å gå på om du skal ha deler til denne.

 

BMW'n eller Volvoen ville jeg valgt, BMW er en kurrant bil, får en del snacks av deler til den og du har koed, gs bildeler som har alt du trenger til den, men lite trimvennlig hvis du har planer om det. Bakhjulstrekk er jo også en fordel og den er pen å se på.

 

Audi TT er bare å holde seg unna, femi kone bil som ikke er bra noen som helst måte.

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp 320CI. Har en selv og er veldig fornøyd. Audi TT er som alle andre audier, full av feil. Og baksetet fungerer kun for små barn. S60 er vel bil for litt eldre folk. Fordelen med audi og volvo er vel at det er turbo og du kan lett hente ut litt mer effekt.

Det med at Audi er fulle av feil er helt feil.

Eneste store feil med TT er instrumentet, det slutter som regel å virke/vise feil bensinnivå/hastighet.

Er en stor feil til, men den er kun på Quattro, foringene til "bærearmene" bak (2 på hver side) låser seg, det fører til at armene knekker. :D

Men annet enn det er det ikke mye gærlig. 1.8t motorene er veldig holdbare å fine, går bra med chip.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Som du sier; motoren er helt ok, men...

 

Det med at Audi er fulle av feil er helt feil.

Eneste store feil med TT er instrumentetQUOTE]

 

..det er nok ikke den eneste feilen nei.. Har min andre TT og de samme feilene går igjen på begge bilene. Hører også om andre folk med eksakt samme feil som på mine.

 

Kunne skrevet et leksikon om alle feilene med denne bilen. Audi er og blir dritt, halvfabrikat og møkk i samme suppa som VW. Aldri mer VAG på meg!

 

Et utvalg standardfeil på TT:

- vindushevermekanismene (garantert)

- instrumentet (garantert)

- starteren (garantert)

- i tillegg har du gjerne med deg en kasse ekstra gassfjærer til bakluka, og 30 stab.stag ledd når du er ute og kjører.

- generelt så er alt i forstillinga på den bilen porselen, og det er hvis man kjører ytterst pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første generasjon TT er en Golf-plattform med gå-fort styling og S60 er gubbebil. BMWen ville vært mitt klare valg på denne lista.

 

Jeg tror det prissjiktet du sikter deg inn på er et der du ikke nødvendigvis taper så mye på og legge på 100 laken og se etter nyere biler pga du havner i den dyre 8-10 års alderen...men det spørs jo alltids hvor mye du kan fikse selv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår