Gå til innhold

topppakning spm

Ranger emnet


ole Mg

Anbefalte innlegg

hei sliter med en 16v motor som bare putrer å dauer når jeg gir bånn pedal. har testa å justere bensin trykk å sjekka alle dysene å gnist på alle pluggene men mistenker nå topppakninga slipper inn vann i sylinderen.

 

så lurte på å skru i sånn luft nippel i tennplugg hullet men må vell ha trykk regulator for 7 bar blåser vell topp pakninga sikkert?

 

eller er det no andre triks dere vet om?

Endret av ole Mg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn sak fra biltema jeg skrur inn i plugghullet.. Å den åpner bare på så så mye trykk, så jeg lada opp kompressoren til den hadde litt over trykket der plugghullsaken åpna, og så stoppa jeg kompressoren.. Husker ikke nøyaktig hva slags trykk det var, men er ikke så mye... Da så jeg også på manometeret på kompressoren at det ikke var for høyt trykk med tanke på topp-pakninga.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den åpner på rundt 7bars trykk den ventilen.

 

På biltema's sider står det jo:

 

Luftnippel for tennplugghull:

Holder ventilene på plass ved hjelp av 6–9 bar trykkluft via tennplugghull.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller er det no andre triks dere vet om?

 

Feilkoder (gjerne massemåler) og innsugspakning. Skal du sjekke om toppakningen er defekt er det bare å måle kompresjonen, det gjør du ikke med den saken som skal holde ventilene påplass vha. trykk.

 

Hvis 7 bar blåser toppakninga di så må toppen være så skeiv at du klarer å se lys mellom topp og blokk, bare tenk på hvor mye trykk det er der under forbrenninga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tror 7 bars trykk blåser topppakning så tenk på hvor høyt forbrenningstrykket er.

Putt i en slik plugg, kjør på 3-4 bars trykk, og se om det suser unormalt mye en plass, ett manometer i kretsen og man har en sylinderlekkasjetester.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvis man ska se på komp test at topp pakninga er gåen så er den ganske filler å. for bilen starter jo å går rent av å til.

 

overhalling.. hm da trur jeg heller flytter toppen over på en vanlig b230 blokk å bytter stempler så slipper jeg den dårlige løsningen med olje pumpa å dissa balanse akslene:P

men overhaling er under vurdering ja:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår