Gå til innhold

Kjøreglede og driftsikkerhet til maks 30 000,-

Ranger emnet


CountachV12

Anbefalte innlegg

På tide å ta denne opp igjen. Har bestemt meg at når jeg først skal kjøpe bil, så skal jeg gjøre det skikkelig. Var å så på en totalt strøken MB 300E i går, som jeg har veldig lyst på. Problemet er bare at den er lovt bort, og mest sannsynlig kommer til å bli solgt til han. Skal også se på en Audi 100 2.3 senere i dag. Har rundt 50 000 til rådighet. Noen andre tips om biler?

 

Selv om mange her på forumet prøver å forsvare å kjøpe tysk bil til 50 000 kroner, er det ikke å stikke under en stol at de mest pålitelige bilene kommer fra Japan. Har selv hatt pålitelige tyskere, men må forholde seg til statistikker når en ser på slikt. Og de er utvetydige. Personlig ville jeg, med de kriteriene du har nevnt ovenfor, gått for en Toyota Camry 2,2 eller en Nissan Maxima V6. Begge har masse komfort, greit med krefter til daglig bruk og god plass. Litt luksusfølelse er det også, hvis du ikke er så opptatt av at de skal være moderne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for godt tips! Har egentlig ikke tenkt noe særlig på disse bilene. Problemet mitt er at utvalget av biler i Stavanger i denne prisklassen er heller labert. Står derimot en Honda Legend ca. 1 time herfra, som også går inn i samme klasse som de du nevnte ovenfor.

 

Legend er virkelig noe og tenke på. LuksuS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med byggekvaliteten? Er den som Honda generelt?

 

Det jeg ville vært bekymret for når det gjelder slike biler, som er spesielle i norge, er deletilgang og -pris. Deleforretninger har ofte bare deler til kurante biler, og alt annet må spesialbestilles. Når det gjelder kommentaren over her om tysk vs japansk vil jeg si at det ikke er fullt så enkelt. Alt er relativt, det fins nye avensiser som bruker 1 liter olje i uka uten at toyota gjør noe med det, og det fins mercedeser som ruster fra dag 1.

 

Det som har mest å si er generell stand, hvordan bilen har blitt behandlet, og om alle servicer er fulgt opp. Noen biler er jo også rene problembiler, og de ligger man unna :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxima er supre biler, ca samme greia som tilsvarende ny Camry igrunn. Store støysvake flåter med fwd og masse grå plast. Det eneste problemet med en Maxima er delepriser. Grøsser bare jeg tenker på det, fattern hadde en og solgte før hele slitedelsraidet innhenta'n :)

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 90-91' Honda crx ed9/ee8 er nok en bil for deg, ligger godt på veien og er relativt kjappe....i mine øyne kjøreglede. Og god kvalitet, klart må påregne litt deleskifting når man driver med biler som har runda 20år. Er ikke så lett å finne ett godt eksemplar i Norge, men bare å holde øynene oppe. En ed9 burde du få til rundt 30k.

 

EDiT: Spørs hva du legger i kjøreglede, duve bortover veien eller kaste bilen gjennom svingene, crx passer definitivt best til sistnevnte. Hvertfall hvis du legger noen kroner i understellet.

Endret av steig1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MR2 MK1 er mitt beste tips igrunn.. Delte livet med en sånn en i 4år, mine beste bilår by far :)

 

Midtmotor, 124hk, fantastisk kjøreposisjon i fantastiske seter. Driftsikre og kjempeunderholdende å kjøre :)

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de bilene jeg har sett på til nå, står det vel egentlig mellom to stykker. En rustfri '91 Audi 100 i god stand, og en totalt strøken '91 MB 300E. Audien koster 37 000, mens Mercedesen koster 50 000. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg. Audien er en stasjonsvogn, som jeg egentlig ikke har bruk for, men er alikevel praktisk siden den andre bilen vi har er en Mini. Og jeg regner med at Mercedesen bruker en god del mer drivstoff, og er i tillegg nesten 15 000 dyrere.

 

Hva hadde dere valgt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår