øverli Skrevet Desember 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2009 hei hei. takk for tilbake melinger. skjer ikke så mye på julaften. men har gjort litt jeg skal bruke en garrett turbo gt2860rs. turbo som vil fungere bra på 2.0 dohc. men turbo`n er ment på hengende manifoil. og nå blir turboen stående oppå. så lager huset må snues så olje retuen peker ned. hær kommer bilder. det sies at di sier mer en 1000 ord. jeg fant et lager som var. akuratt på tolleranse punkte. og det synnes jeg ikke er gått nok så jeg bytter det og. men nå må det drikkes en juleøl å spises noe mat. riktig god jul til alle som følger med her tusen takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Desember 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2009 da er turboen overhalt og fått snudd lager hus. har prøve montert litt og det blir noe slikt tenker jeg. har og fått litt deler. alle trykkrør slanger. dump ventil intercooleren diverse bensin deler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet Desember 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2009 Detta blir så bra:) Ser ut som du jobber ganske mye og:) Det liker vi:) Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Desember 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2009 da har jeg startet på turbo manifoild til golf motoren. rør og flensen pungtet sammen og tig sveist utvendig og innvendig mer rør punktet på og wastgate uttak og så blir det sveist. jeg sveiser med bakgass da blir sveisene lik innvendig som utvendig. og du slipper sveise slagg som kan løsne og fly inni turboen og foresake havari. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Desember 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2009 fikk ikke sove i natt så jeg. gikk i verkstde å laget meg noe jeg har tenkt på lenge. en nesten genial holder. til boost controoller'n i går kom det en kar med litt jobb til meg. må jobbe litt og uten blir det ikke penger. til prosjktene. vw bobble topp med et lite hull i. så må vi slipe litt får å få vekk olje å andre urenheter. så sveiser vi litt. er viktig å sveise med mye amp'er for og få god innbrening. så sliper vi ned og sveiser en gang til for og få det kraftig. så plann sliper vi og sier oss fornøyd. startet så smått på bensin pumpe holder til sierran. ferdig pungt sveist. skal hel sveise i mårra men nå roper sofa'n Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Desember 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2009 kanke si annet enn kanon arbeid selv om jeg ikke er no ford mann :) Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Desember 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2009 kanke si annet enn kanon arbeid selv om jeg ikke er no ford mann :) takk moro me skryt for arbeide. er du ikke ford mann. har du ikke kjørt nok ford!. er egentlig opel mann selv men nå står ford like høyt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet Desember 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2009 Digger ossen du fikser deler selv:) Drar fram Tigen, og lager de råeste delene:) Er så utrolig morro og følge med på sånne tråder:) Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Desember 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2009 hehe takk takk morro at du liker tråden da. blir fort dyrt skal du kjøpe alle delene. å ikke lærer du stort av det heller. jeg hadde et supersprint effektanlegg på gammle bilen som kostet 12.000kr. jeg fikk taki 2.5" rør i rustfrittstål. og 2 potter sveist det sammens. vips hadde jeg et effektanlegg som ga 3hk mer og kostet 2500kr. så selv laggd er vel laggd. her er bensinpumpe holder'n. ferdig svist og gir plass til 2stk 044pumper nå skal di slipes å pulver lakkeres svart blank. som t stykke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2009 Bra prosjekt, følger med her :thumb Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Desember 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2009 takk takk. prøver å være flink å komme med update. er artigere når jeg vet det er noen som følger med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaturbo Skrevet Desember 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2009 Jævla bra prosjekt..Er godt å se at noen får det til,jeg har ikke tid eller energi til en dritt for tiden..Er nok motivasjon her gitt,hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Januar 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2010 heihei er ikke alltid like mye motivasjon hær heller. jeg må bygge motorer. skru på andres biler. ta på meg sveise oppdrag for tjene penger. og da er det ikke alltid jeg har orker og drive med mine egene prosjkter. men jeg er lykkelig for at jeg kan leve av hobbyen min. her har jeg startet på en olje catch tank på 1 liter her skjerer jeg ut sider og bunn til en bensin tank. skjerer med en vannjet. vannstrålen kommmer ut av dysen med et trykk på 3000bar. som er nok til skjere igjenomm 100milimeter stål av sterkeste sort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet Januar 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 da har jeg fått demontert toppen på golf motoren. Kjøpte en 268 graders trimkam av Velox Motor. Denne har et løft på 11,2 mm og 110 graders lobeseparasjon, noe som vil tilsi at den er optimert for innsprut og funker godt sammens med turbo. velger å ikke bruke justerbart reimhjul med tanke på at kammen er ganske mild. her er bilder av toppen. var ikke særlig fin etter en liten vask blir den litt penere. nå blir det porting og bytt av ventiler og tettninger. bilder kommer litt sennere i dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2010 Absolutt interessant tråd, Følger med jeg også... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg