Gå til innhold

FM3 Drift Serie

Ranger emnet


Andreaz88

Anbefalte innlegg

super bra alltså! dette er noe jeg kunne tenkt å være med på!

hadde vært flått å kunne ha prøvd ut på banene noen ganger.

 

da tenker jeg på spesefike seksjoner av banene og at man kjører 2 og 2, men det er vell noe man selv kan se ann.

 

det som jeg synes kan virke vanskelig er det å få dommere.

er det noen som vet om noen som noen gang har dømt?

 

fordi det skal jo være et panel av dommere som skal dømme.

om det blir til konkuranse form.

 

synes at det har vært rimelig lite tandem på online kjøringa i det siste og jeg er ikke spessielt glad i å bare kjøre rundt i ring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 227
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Twindrift eller hva det heter er jo kult! Der man ligger bare meter fra hverandre gjennom svinga.. Noe sånt som det her:

 

Hadde en fin en med 2-3 andre her på forumet, i svingen etter depo på Nürburgring, vi lå 4 biler etter hverandre.. Synd jeg glemte å save replay'n :(

Endret av Driftmaster89

Xbox GT: MortenNilsen89

 

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan sikkert være dommer, har jo ikke sjans i havet å kunne fighte i toppen :drunk: er vel greit å ha noen testløp først?

 

syns vi bør dele det minst inn i RWD og AWD klasser

 

kan jo drifte i "race" modusen evt?

 

AWD er vell ingen vits å starte med nå i første omgang?

Men helt enig med at vi burde ta noen uformelle konkuranser så vi finner ut hvordan det blir før vi setter i gang!

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

The FMDA was the first big tournament to be run on Forza 2, but the car restrictions and judging criteria is still the favoured set of rules used widely today. So for the people who have no idea what the FMDA rules are, here you go.

 

(copied and pasted directly from the FMDA forum, removed event sponsership and prizes)

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

The FMDA has established an extensive set of rules and regulations in order to properly host official drift battles and tournaments. Here you will find all the rules, regulations and judging criteria that will be used in every FMDA battle.

 

Official Rules and Regulations

 

Car Restictions

 

-650hp Cap

 

-No Higher than S Class Cars

 

-Positive camber on the front wheels is NOT allowed (Will be checked via Telemetry)

 

-RWD Only

 

Judging Info

-Three Judges Per Room (All Stationary)

-One Room Coordinator (Spectator Mode - will be watching for contact)

-A Pass does not result in an automatic victory. (Judging still takes place)

-all run replays will be saved incase of any complaints (ie bumping)

-Results from the competition will be posted on the FMDA/FM.Net website.

 

Judging Criteria

-Runs will be judged on the following criteria:

-Line Taken (How close you are to the apex. Are you able to hold the inside line with pressure from the chasing car?)

-Speed (How fast you take the turns)

-Angle (How far you push your car)

-Style (Linking Turns, Smooth transitions, Passing the lead car. How close can you get to the lead car without bumping)

-Length (How early did you start the drift? How long did you hold it?)

 

Strict Rules

-No arguments in the room.

-Once the drifters line up to battle, they must mute there microphones and run without talking.

-Once the run is over the Room Coordinator will comment on any incidental or intentional contact.

-A complaint must be filed officially AT THE TIME OF THE RACE. Once you leave the room there will be no response to complaints.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Please remember that these rules where designed for competetive drifting in Forza, which is why they differ from those used in real life drifting competitions.

 

 

Det her er FMDA reglene som har blitt brukt i forza og kan være til hjelp (regler som har blitt brukt på forza forumet)

Endret av straum88
typo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

god idè med klasse, om man skal arrangere møta.

-street legal

 

noen som har noe innspill når det gjelder klasser?

 

-Street.

Opp til B klasse.

Ingen av delen kan være race, med untakk av digg og dempere.

Bur ulovlig.

Temat på bilen "må" være noe du kunne sett etter veien, så ingen ekstrem lakkering av noe slag. Tillatt med "klistremerker" og startnr.

 

-Semi.

Maksimalt A klasse!

Bur MÅ være påmontert.

Lakken kan helst være TEMArelatert til hva vi driver med! Gjerne replika av ekte biler eller noe du selv har funnet på.

 

-Pro.

Alle klasser tillatt.

Bur MÅ være påmontert.

Lakken kan helst være TEMArelatert til hva vi driver med! Gjerne replika av ekte biler eller noe du selv har funnet på.

 

Bare noen kjappe forslag fra meg.

Kom gjerne med innspill på flere begrensninger og regler til de forskjellige klassene!

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å arrangere et lite treff i morgen jeg, for å få igang litt skrensing :race

Jeg foreslår ren trening uten dømming på å ligge nærme hverandre.

Så derfor foreslår jeg at dere lager en B klasse bil

 

"-Street.

Opp til B klasse.

Ingen av delen kan være race, med untakk av diff og dempere.

Bur ulovlig.

Temat på bilen "må" være noe du kunne sett etter veien, så ingen ekstrem lakkering av noe slag. Tillatt med "klistremerker" og startnr."

 

Grunnen til B klasse er at da er bila enklere å håndtere og farten er litt mer moderat noe som gjør det enklere å ligge tett. Jeg syns hvertfall at B klassen er RÅ i å ligge tett :partyon:

 

Så hva med i morgen fredag kl 20.00?

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår