Gå til innhold

Hva er det beste DOT merka dekket

Ranger emnet


volvofasII

Anbefalte innlegg

Originally posted by volvofasII

Er det noen som har noen formening....

 

Bane :

 

Drag :

 

Falken som er billig å kjøre med, og hollder er ikke klue her.....

 

DOT merka "sliks"... Hva skal en kjøre på....

 

Eventuelt neste år, siden sesongen begynner å ta slutt.... Men men har nå spørt nå da...

 

Til bane og Drag må du ha 2 forskjellige dekk. Ikke ta må'en min som veldig må men anbefaler det. Drag dekk er jo så myke at når du kaster små stein på de så blir den sittende der. Det er noen i VW-Audi som kjører på Brigstone DOT slics til bane kjøring og de syntes at disse fungerer veldig bra.

Selv kjørte jeg på Pirelli når jeg rulla Golfen. Samme dekka som de bruker i JTCC. Micky Thomsen eller noe slikt lagger jo råe drag dekk. Var du på en dag på strippen meg bilsport å så den svenske 850 som kjørte no jævlig han kjørte på disse drag dekkene.

One life. Live it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har Yokohama A032R Hard selv.. Disse har en treadwear på 60.. Mener å huske at Soft hadde treadwear på 20 og SuperSoft 0.. Har dog ikke fått testet ut dekkene enda pga. at bilen ennå ikke er klar for veien..

 

Har lest diverse tester på DOT-merkede slicks ifra USA, og i alle testene jeg har lest (har ingen adresse på disse, men) så har et BFGoodrich T/A drag radial dekk vunnet.. JUN kjører også med disse dekkene på sin FWD drag Civic..

 

Yokkisene mine har kommet på en sånn 4-7 plass i disse testene, mens derimot Bridgestone sine har kommet helt nede på 15-18 plass.. Dette var bla. mye pga. dårlig slitestyrke..

 

Vil bare også nevne at det ikke bestandig holder med DOT-merkede dekk på alle stevner i Norge lenger. Noen krever også at dekkene er E-merket. Mener å huske at bare Bridgestone og Yokohama har dette merket foreløpig..

 

 

Med vennlig hilsen

 

 

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

________________

mvh.

 

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

http://members.cardomain.com/rozar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RS2

Var du på en dag på strippen meg bilsport å så den svenske 850 som kjørte no jævlig han kjørte på disse drag dekkene.

 

Var desverre ikke der da... buhu snufs. :) Men det kommer stevner etter dette som er vært å se..

 

Men folk sier at Yokohama er det som er best på drag, pga de får du i super soft, soft og hard ( da med E merke, som det begynner å bli snakk om )

Brigdestone får jo pepper for at de slites så fort, hmm da er de vel bra på bane da.....????

 

Har kjent på dekk kanten på dem, veldig harde. Det er jo +, pris er jo heller ikke dårlig, under halvparten så dyre som Yoko.

 

Spørsmål : Hvordan er da yoko på bane????

 

"Rs2" vilke pirelli?? Har de noen "sliks"?? DOT, E merka???? Billige, pris??

Fortell....

 

:D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TheFANATIC

tires_nt555r.jpg

Nitto 555R er laget som dragslicks men lovlig på veien.

Treadwear på 100 (De som har roen vet at dette er sinnsykt mykt) V-rating. Anbefales ikke i regn. Har ikke prøvd det selv.

 

Det deket du har bilde av der er iaf et regndekk;), mønsteret i det minste. Det er skåret renner helt ut på siden for å kvitte seg med vannet, og V-mønsteret er heller ikke kjent for å være upraktisk ved våt veg ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

 

Det deket du har bilde av der er iaf et regndekk;), mønsteret i det minste. Det er skåret renner helt ut på siden for å kvitte seg med vannet, og V-mønsteret er heller ikke kjent for å være upraktisk ved våt veg ;)

Det er jo det som er spørsmåle da, hvis en ser på 540 hjula går ikke "skåra" ut som det går helt ut til kanten. Dette pga at det er ikke rein de skal kvitte seg med...

 

Så V mønstre skal jo ta bort vann også.... Noen som har peillig her eller????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by volvofasII

 

Var desverre ikke der da... buhu snufs. :) Men det kommer stevner etter dette som er vært å se..

 

Men folk sier at Yokohama er det som er best på drag, pga de får du i super soft, soft og hard ( da med E merke, som det begynner å bli snakk om )

Brigdestone får jo pepper for at de slites så fort, hmm da er de vel bra på bane da.....????

 

Har kjent på dekk kanten på dem, veldig harde. Det er jo +, pris er jo heller ikke dårlig, under halvparten så dyre som Yoko.

 

Spørsmål : Hvordan er da yoko på bane????

 

"Rs2" vilke pirelli?? Har de noen "sliks"?? DOT, E merka???? Billige, pris??

Fortell....

 

:D:D:D

 

Jeg vet ikke no særlig om disse dekke men de er DOT merka oxo står det DRY på den :)

One life. Live it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår