vimael Skrevet Desember 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2009 Hei Jeg har en 96 MB E230 av typen W210 sedan. Av og til vil ikke bilen starte. Den kommer nesten, men dør med en gang kinningen slutter. Lar jeg bilen stå 10-20-30 minutter kommer den med en gang. Under kjøring merker man ingenting på bilen. Jeg har byttet: Lambdasonde Luftmassemåler Drivstoff filter Plugger Coil Veivakselsensor Jeg får ingen feilkoder på den. Min neste tanke er rele til bensinpumpe. Jeg var innom mercedes og kjøpte rele A 002 542 72 19 Mercedes mente dette var under baksete eller i bagasjerommet, men jeg finner ikke ett eneste rele i hele bilen. Jeg har søkt i timesvis på nettet, men finner ikke stort. En mente at bensinpumpereleet var en boks i motorrommet som for meg minner om en styreenhet til ett eller annet. Uansett er delenummeret på den A 210 540 04 72 Noen som vet hva det er? Er det noen som har vert borti lignende og kan si noe om problemer, eller som kan forklare meg hvor rele sitter? Takker på forhånd! Mvh Vidar Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddsen Skrevet Februar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2010 Hei Føler med deg Har ca. det samme problemet og det går igjen rundt forbi forstår jeg. Min stopper men starter greit 3-4-5- ganger for så å endelig sviver den. Litt lurvete tomgang men ellers helt fin når vi har kommet vel i gang. Er litt usikker på hvor dette releet befinner seg men se på høyre siden i motorrom /torpedoveggen/ rett under vinduet der hjernen sitter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Februar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2010 releet skal befinne seg under et trekk på i bagasjerommet, regner i hvertfall med at det er der, det er der på c-klasse i hvertfall Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
okurt55 Skrevet Januar 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2011 skal etter sigende sitter under baksete foran batteri....fremme til høyre....iflg mekaniker på Bertel o steen.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2011 Ville nok tro pumperelèet satt ved batteri, men du Mæland, kan kke du spørre på mercefreaken, så skal jeg nesten garantere deg ett korrekt svar, evt. MBE. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg