Exposito Skrevet Desember 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2009 hei, jeg har en bil uten varmeapperat. om vinteren blir det naturligvis kald både utenfor og innenfor bilen. jeg tenkte at hvis jeg koblet en 1000W 12V - 230V inverter på batteriet for å så koble en vifte på 1000w inn på inverteren, kan jeg holde litt temperatur inne i bilen når vi kjører. vil dette fungere? eller blir det for mye for batteriet? kan jeg koble rett i sigarettenneren? inverteren jeg tenkte på er denne noen som har noen synspunkter? Siter 1989 VW Passat 1.8 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2009 Blir nok antagligt for mykje for dynamoen. Men må jo få litt info om bilen og strømforsyningen først! Du kan ikkje bruke sigarettuttaket da det vil gå for mykje strøm i kretsen Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2009 Det vil nok gå hardt ut over batteri og dynamo ja. Hvis vi tar utgangspunkt i 1100 W (sikkert noe tap i inverteren) og 14 volt batterispenning, får vi et strømtrekk på rundt 78Ampere. Det er mye. Hva slags bil har du? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exposito Skrevet Desember 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2009 vell, bilen er en 89 passat 1.8 monopoint. dynamoen er på 65A og batteriet på 72AH Siter 1989 VW Passat 1.8 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2009 Da ville jeg styrt unna den løsningen. Et alternativ er å kjøpe en eller to 12V varmluftsvifter på biltema, selv om de heller ikke akkurat er noen storoppvarmere. Hjelper nok litt ihvertfall... Et annet alternativ er å fikse varmeapparatet ;) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exposito Skrevet Desember 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2009 hvis det er denne du tenker på, så har jeg en sånn og den gir ikke varme i det hele tatt. kommer nesten kaldere luft ut:partyon: Siter 1989 VW Passat 1.8 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenNilsen1989 Skrevet Desember 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2009 Hva har du gjort med varmeapparatet? Dem er jo bra som F :p Siter Xbox GT: MortenNilsen89 VW Passat GL 2.0i 1990 STV BMW 518i E34 1.8 1995 Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2009 hvis det er denne du tenker på, så har jeg en sånn og den gir ikke varme i det hele tatt. kommer nesten kaldere luft ut:partyon: Da foreslår jeg at du fikser varmeapparatet. Du har en gammel og lettskrudd bil, og deler finner du stort sett overalt. Alt annet blir en jallaløsning. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exposito Skrevet Desember 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2009 det er lekasje en plass i varmeregisteret. har koblet meg forbi registeret med en "U-sving" så jeg slipper at det renner så mye kjølevæske inn i bilen. noen som vet hvordan man plukker ut varmeregisteret? har prøvd noen ganger men jeg får ikke dashen helt av. må jeg av med rattet og speddometeret også? kansje jeg heller burde starte en ny tråd.. Siter 1989 VW Passat 1.8 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Desember 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2009 Kjøp en Defa varmevifte ;) Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exposito Skrevet Desember 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2009 jeg har en vifte som jeg kobler på før kjøreturen, men det blir fort kaldt og fuktig i bilen. Siter 1989 VW Passat 1.8 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Desember 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2009 Defa varmevifte kobles til i sigarattenneren :) Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exposito Skrevet Desember 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2009 har du en link? Siter 1989 VW Passat 1.8 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Desember 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2009 (endret) 1000W er vel rundt en tredjedel av hva startmotor trekker, så tenk på hvor lenge du kan kjøre bilen på startmotor før den dauer, gang den med tre, og du vet sånn ca hvor lenge varmeløsningen der fungerer... Om jeg leser infoen på den inverteren riktig så trekker den 2000W for å generer 1000W (men om du installerer den inne i bilen, så varmer du jo for alle 2000W'ene). Btw, om det var min bil så hadde jeg heller herpet dashbordet enn å ta en slik løsning... Endret Desember 14, 2009 av slitenvolvo Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OVS72 Skrevet Desember 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2009 På en halvtime er batteriet flatt og da må du ha kommet deg hjem igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg