Gå til innhold

Trimming?


Omegaman88

Anbefalte innlegg

hvorfor ikke bare bytte til en m103.983 motor? uten kat har du 188 hk og 260nm, det går helt greit. riv ut bakseter og klin på ei litt krafigare bensinpumpe. definetivt en sterk og god motor som tåler mye juling

volkswagen corrado g 60

ford sierra doch(solgt)

mercedes benz e-klasse w124 300 driftebil(vrak)

nissan primera p11 si (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man rive ut bakseter på en tung Mercedes med 180 hk? Det skjønner ikke jeg..

 

Man vil alltid ha stor motor i en bil, det gir go-kartfølelse. W124 er jo gedigen så kraftstasjonen skal være svæær. M119 for eksempel. Eller et seriøst turbobygge med bygd M103-motor fra bunn av. Men skal du ha billig lekebil er ikke W124 et godt utgangspunkt!

 

Men hvordan motor ble brukt i Prosjekt Turbo for en ti år tilbake tro? hmm.. Var vel en 190E med W124 baklykter blant annet, men den hadde jo nok effekt iallfall.

Endret av eiriksmil

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å hive ut baksete på en 124 gir nok ikke noe resultat, bortsett fra en mindre praktisk bil.

Det trenge ikke å bytte bensinpumpe(skjønner ikke hva det skulle være godt for).

 

I "prosjekt turbo" ble det brukt en 2.3-16(m102) motor.

Den motoren ble senere byttet ut med en E320 motor som ble øket til 3.5l.

 

En cheva motor med ombygd bunnpanne er jo en løsning.

Men godkjenning er det værre med da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
å hive ut baksete på en 124 gir nok ikke noe resultat, bortsett fra en mindre praktisk bil.

Det trenge ikke å bytte bensinpumpe(skjønner ikke hva det skulle være godt for).

 

I "prosjekt turbo" ble det brukt en 2.3-16(m102) motor.

Den motoren ble senere byttet ut med en E320 motor som ble øket til 3.5l.

 

En cheva motor med ombygd bunnpanne er jo en løsning.

Men godkjenning er det værre med da.

 

du veit at et k-jet system er nesten samme prisipp som pumpe dyse? hva skjer når de får mere trykk?

jo de gir mer bensin, ikke det at de trenger det på org tenning, men alt går ann å justere. forreste har du tatt ut alt av int.i en 124 og veid det? det har jeg! sjølve baksete er ikke tung, men seteryggen og forsetene er tunge som faen. så ligger det jo asfalt matter over alt i den bilen. min veide 1250kg med full tank. å det funka når jeg hadde 237,6 hk på bakhjula serru!

m103 er jo genialt å trimme hvis du forstår prinsippet med k-jet. bygger om til MAP motor istella. mer luft, bensin og høyere fortenning går disse bra.

volkswagen corrado g 60

ford sierra doch(solgt)

mercedes benz e-klasse w124 300 driftebil(vrak)

nissan primera p11 si (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår