Gå til innhold

Thoresen91

Bruker
  • Innholdsteller

    33
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Thoresen91

  • Bursdag 04/12/1991

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    skru bil
  • Modell (eks S4)
    primera p11 si
  • Biltype (eks Audi)
    nissan
  • Årsmodell (eks 1995)
    1996
  • Motor (eks 1.6)
    1,6
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    ikke akkurat for øyeblikket, kommer etterhvert
  • Fylke
    buskerud

Contact Methods

  • Bosted
    drammen

Thoresen91's Achievements

  1. du veit at et k-jet system er nesten samme prisipp som pumpe dyse? hva skjer når de får mere trykk? jo de gir mer bensin, ikke det at de trenger det på org tenning, men alt går ann å justere. forreste har du tatt ut alt av int.i en 124 og veid det? det har jeg! sjølve baksete er ikke tung, men seteryggen og forsetene er tunge som faen. så ligger det jo asfalt matter over alt i den bilen. min veide 1250kg med full tank. å det funka når jeg hadde 237,6 hk på bakhjula serru! m103 er jo genialt å trimme hvis du forstår prinsippet med k-jet. bygger om til MAP motor istella. mer luft, bensin og høyere fortenning går disse bra.
  2. hvorfor ikke bare bytte til en m103.983 motor? uten kat har du 188 hk og 260nm, det går helt greit. riv ut bakseter og klin på ei litt krafigare bensinpumpe. definetivt en sterk og god motor som tåler mye juling
  3. hadde akkurat samme problemet selv, da hadde skruene som fester overføringa inn på kassa løsna. jeg ville sjekka det det sitter 2 6mm umbrako skruer inn på kassa, stram de og smør opp med noe tyntflytende fett så skal de nok gå bedre.
  4. noen som er ute etter perfekt sladdebil? har en mercedes 200 med 300 motor, manuell kasse og et hore stivt understell, bilen er ikke av de peneste å se på men under er det strøkent. mye bra deler på denna bilen, alt skal fungere, bilen er i daglig drift. går relativt bra og ligger godt på veien, selv med snø. bilen er senket mye så den er lav! ingen ting er godkjent i vognkort:( skal vell på eu i mai tror jeg. ring eller send melding så skal jeg sende bilde på mms. bud under 15k vurderes ikke, siden det er mye gromme deler her. Andreas Thoresen 97538617
  5. kunne ikke tenkt deg en primera SI isteden? 97 p11 i grei stand 15k;)
  6. sjekk om låsesplintene til bånnkulene ligger innat drivknuta/abs kransen
  7. bare husk å få nappet av alle clipsene før du vipper det opp for vindus kanten
  8. ulyder i motor i fri? kan jo skje at du faktisk har hatt så jævlig varmgang i svinghjulet og trykkplata at det bare er biter igjenn av det, ville satset på å gjort det selv, siden det ikke er en veldig stor jobb på primera. ville også sjekket svinghjulslagret og simeringen på ingående aksel:P lykke til :D
  9. du burde også høre etter ulyder i driverket da drivaksler er en svakhet på disse. ville prøvd en si jeg da men, billig i drift, billig forsikring, å de går helt ok. ser helt lik ut som en sri;)
  10. rimelig sikker på det ja, siden jeg har målt med multimeter på jobben... sperra skal visst finne sted et sted mellom ,6500 og 7000, den er ikke der. men har finni det ut.
  11. har da kjøpt meg en p11 si, lurte på noen små ting, er det bare 100 hester i disse? for min er registrert med 85kw, det er jo ikke 100 hk? turtallsperre finnes ikke på denne bilen, hadde den oppe i ca 8k ingen sperre. noen som veit om noen enkle grep på å dra litt hk ut av disse ga16de motorene? har lest en del om sr16ve, hva er forskjellen? er det bare kammer, dyser, ecu, og eksos? og selvfølgelig en hissig fortenning? takk for svar :)
  12. jeg ville satsa på en p11 nissan primera sri eller gt, de går greit, har syykt gode kjøre egnskaper og ser sportslig ut. hvor mye hadde du tengt til å legge i? forresten hyundai ville jeg holdt meg langt unna. volvo har jo en del kule modeller dem også som 940 med en ft eller en fk motor. eller en 850 t5r. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14866753 her har du en 850 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17463768 primera gt
  13. 740n hadde ''bensinlagg'' den kuttet ved hardt gasspådrag. så jeg byttet først den pumpa i tanken, det var ikke noe forskjell. så byttet jeg den under bilen, hovedpumpa og filter, da ville den ikke starte. luftet helt fram til dysene, så luft er det ikke. både filtret å den nye pumpa er mye større, de er fra biltema. kan det ha noe å si? dette er type b230e takk for alle svar
  14. sorry folkens, kjøpt meg bil:) ble en 97 nissan primera si. 23laken;)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår