Gå til innhold

Hva utføres på 120.000km service - 2004 Audi A3 2.0TDI?

Ranger emnet


Slettet bruker

Anbefalte innlegg

Hei folkens:)

 

Da er tiden kommet for LongLife service på min 2004 modell Audi A3 8P FWD 2.0TDI S-line Ambition.

 

Det jeg lurer på er hva det er som skal gjøres på service?

 

Kalles vel for stor-service - noe som forøvrig høres veldig dyrt ut ;) Er veldig interessert i en slags liste over ting som skal kontrolleres, byttes, etc. Kan være veldig greit å sjekke hva som egentlig er gjort etter at servicen er utført hos Møller..

Endret av Slettet bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har mistanke om at Møller veit kva som skal gjerast på servicen!

Kanskje du skal ta kontakt med dei?

 

Møller vet nok helt sikkert hva som skal gjøres, men det vet ikke den personen som skal ha utført servicen. Får bare bestilt time og en kort kvittering uten nærmere spesifikasjoner på hva som egentlig er utbedret. Hadde vært greit å vite hva som skal gjøres på denne servicen og fremstå som en person som har litt peiling når man tar kontakt med verkstedet - har tro på at man blir tatt mer seriøst da. Problemet med verksteder er at dersom kunden har lite peiling, kan verkstedet lure deg trill rundt, å det vet de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møller vet nok helt sikkert hva som skal gjøres, men det vet ikke den personen som skal ha utført servicen. Får bare bestilt time og en kort kvittering uten nærmere spesifikasjoner på hva som egentlig er utbedret. Hadde vært greit å vite hva som skal gjøres på denne servicen og fremstå som en person som har litt peiling når man tar kontakt med verkstedet - har tro på at man blir tatt mer seriøst da. Problemet med verksteder er at dersom kunden har lite peiling, kan verkstedet lure deg trill rundt, å det vet de.

 

Lista til TL3518 var ikkje akkurat mykje detaljert!

Volvoen min var på vanlig service rett før eg kjøpte den og den lista var detaljert. var blant annet målt kjølevæska og mønsterdjubde på dekka.

Den som tar servicen på bilen din, har nok ei liste han går etter og krysser av punkt etter punkt.

Den lista kan du sikkert be om å få på førehand. (trenger ikkje å være ifra same verkstad, so det verkstaden du bruker veit ikkje at du har lista)

Eller du kan be om å få lista etter at service er utført.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lista til TL3518 var ikkje akkurat mykje detaljert!

Volvoen min var på vanlig service rett før eg kjøpte den og den lista var detaljert. var blant annet målt kjølevæska og mønsterdjubde på dekka.

Den som tar servicen på bilen din, har nok ei liste han går etter og krysser av punkt etter punkt.

Den lista kan du sikkert be om å få på førehand. (trenger ikkje å være ifra same verkstad, so det verkstaden du bruker veit ikkje at du har lista)

Eller du kan be om å få lista etter at service er utført.

 

Nei, men det var et fornuftig svar..;)

 

Skal ta kontakt med verkstedet å sjekke dette likevel tror jeg:)

Kjenner bilen rimelig godt, så jeg finner nok ut hva som er gjort og ikke gjort, så det skal vel gå greit..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg tok 120kmservice (på aut.audiverksted i Arvika) fikk jeg i tillegg til de vanlige utskriftene (om hva som er montert ut, inn, kommentarer etc) med et standard avkryssningsskjema i fine farger, hvor overskriften lød "Serviceprotokoll LongLife Service". Og selv om jeg ikke har begrep om at det er samme LongLifeservice på A3 som A6, så virker den lista ganske generell, i og med at det ikke står noe mer spesifikt i overskriften.

Her er sjekklista gjengitt på svensk-norsk;

 

Elsystem

*Lys fremme - kontrollere funksjonen; parklys, halvlys, hellys, domstrålkastare, blinkers, varningsblinkers

*Baklus - kontrollere funksjonen; bremselys, (ekstra bremselys), baklykter, backstrålkastare, dimbaklyktor, munnerbelysning, blinkers, varningblinkers

*Inner- og handskfacksbelysning, signalhorn, kontrollampor osc bagagerumsbelysning; kontrollera funksjonen

*Minne; lese av

*Serviceindikering; nullstille

 

Bilen utvendig

*Dørrstopp, låssylindre og motorhuvshake; smörja

*Vindrutetorkare og -spolare og strålkastrengjörare; kontrollera funksjonen og munnstykkinnstillingen

*Torkarbladens viloläge, kontrollera. Endast vid "hoppande torkarblad: kontrollera anliggingsvinkeln.

 

Bilen underifrån

*Motorolja; tappa ur og suga opp, byta oljefilter

*Bromsbelägg; kontrollera skivbromsbeläggens tjocklek

 

Motorrom

*Motorolja; fylla på. Fyll om nödvändigt på till max-markeringen efter påfyllingen.( VW-norm....blablabla) Oljepåfyllingsmängd 3.70liter.

*Batteri; kontrollera

*Kylsystem; Kontrollera frostskydd og kylvätknivå/frostskydd -föreskrivet värde -35.

*Vattenavrinningslåda og vattenavrinningsventiler; kontrollera om de er smutsiga, rengör om det behövs

*Insugningsluftstyrningen for luftfilter; rengöra snögallret

*Friskluftfilter/föroreningsfilter; byta

*Tändstift; byta (tändstiftbeteckning > pärm Avgaskontrol)

*Kuggrem; byta

*Byta brämsvätske; Observera-> Silen får inte tas ut ur bromsvätskebehålleren

 

Avslutande arbeten

*Däcktrykk foran og bak

*Gasurladdningsstrålkastare; kontrollera inställningen, ställa in vid behov

*Provkörning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår