Gå til innhold

Hvilke xenon pærer er det i min A4 99 B5 Avant?

Ranger emnet


Daniel B

Anbefalte innlegg

Den ene xenon pæren på min Audi A4 1999 sluttet å lyse her en dag.. Har ikke vert borti xenon før så lurer på hvilken pære type jeg har. Står jo ingenting på pæren eller lignende.

 

Og en annen ting.. er det vanskelig å skifte? står i instruksjonsboken at det bør kun gjøres av proffesionelle eller noe sånnt.

-> BMW E34 520i 1993

x BMW E46 320D, 1999

x Audi A4 B5 Avant 1.8TQ, 1999 - R.I.P

x Mitsubishi Galant 2.0 GLSi, 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel D2R-pære du har.

Xenonpærer er dyre, og er surt hvis man klarer å ødelegge dem (miste i bakken etc).

Men du kan fint gjøre dette selv så lenge du er forsiktig.

På A4ene tar du bare av luftføringen til luftfilteret så du kommer til lykten lettere.

Dekselet bak på lykten vipper du av og vrir av tenneren (den firkantende boksen som sitter bak på pæren)

 

Før du tar ut pæren, merk deg i hvilken posisjon den sitter, dette er veldig viktig for å få et korrekt lysbilde.

Hvis du ser nøye på pæren er det en liten utsparing som skal treffe i en liten pinne der pæren festes til reflektorsokkelen.

 

Kan være en ide å ta ut en lampe for å få et bedre oversikt over hvordan ting sitter etc, men da må du sørge for at lysbildet blir i vater i forhold til den andre siden;)

IKKE begynn å skru på høydejusteringen til lampa, da det kommer i ustemmelse med den automatisk høydejusteringen.

(dette må nullstilles på verksted/vagcom for å bli korrekt)

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da kan jeg skaffe meg noen D2R pærer :D

ASP=6636379[O]amp;Type=Audi[O]amp;Model=A4[O]amp;Year=1999[O]amp;Varegruppe=0262"]Disse her skal vel vere grei? Eller er D2S noe helt annet?

Den tenneneren er mer oval, men går utifra at det er samme teknikk ;)

 

Takk for svar ;)

-> BMW E34 520i 1993

x BMW E46 320D, 1999

x Audi A4 B5 Avant 1.8TQ, 1999 - R.I.P

x Mitsubishi Galant 2.0 GLSi, 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vet ikke helt hva du har. Men er veldig sikker på at du har samma lykter som meg siden eg har samme bil 99 modell facelift.

Der har eg D2S. Dette fordi D2R = reflektor og D2S er prosjektor linse;)

De facelift lyktene til audi har jo prosjektor linse.

 

Bytt styrke på pærene også nå som du skal kjøpe nye pærer.

Eg fikk kjøpt mine med D2S 6000k billig. 450kr med frakt.

Han hadde store partier liggende. ;)

Endret av waqqi_88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt skjer når man kjøper litt for billig tenker eg....

Det kommer 4300k originalt med Audi a4 1999.. Eg kjøpte billig selv først, men byttet også styrke til 6000k, men fikk ikke godt nok lys...

Da eg betalte litt mer for mine kom det mye bedre lys, selv om det var samme pæra og samme styrke (6000k).

Forskjellen ligger mest sannsynlig produsenten, det er derfor prisen er veldig forskjellig og det gir videre forskjell på kvaliteten på varen man kjøper...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt skjer når man kjøper litt for billig tenker eg....

Det kommer 4300k originalt med Audi a4 1999.. Eg kjøpte billig selv først, men byttet også styrke til 6000k, men fikk ikke godt nok lys...

Da eg betalte litt mer for mine kom det mye bedre lys, selv om det var samme pæra og samme styrke (6000k).

Forskjellen ligger mest sannsynlig i produsenten, det er derfor prisen er veldig forskjellig og det gir videre forskjell på kvaliteten på varen man kjøper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår