Gå til innhold

Glassfiber støping ol.

Ranger emnet


Rolla_RS

Anbefalte innlegg

  • Svar 345
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe.. tenkte mer på støvet når man pusser jeg da vettuuu.. hehe.. Lukta ikke akkurat godt,så jeg bosetter ikke nesa der med det første.. Forresten,var jo nesten ikke noe vits i å legge finsparkel oppå glassfibersparklet,pussa jo alt bort igjen likevel..

 

Ble så kaldt utover dagen at jeg utsatte grunninga til i morgen tidlig.. Tenkte derfor å spørre: Skal man pusse på grunninga,eller skal man bare lakke rett på? Kjøpte meg noe fint pussepapir som jeg brukte på finsparkelet,og det må vel gå ann å bruke på grunninga også,mener det var P-180 papir..

 

Får som sagt ikke lakken før på fredag,så da blir det litt klattlakking.. Er å blir et rullende prosjekt detta.. men men ..

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble nok fiasko detta ja.. Lakka i dag,og den nye lakken er jo selvsagt mye mørkere enn lakken fra 1987.. Skjønte at det kom til å bli en viss forskjell,men så mye,helt jævlig!

Ble også visende at det var sparkla,tettinga var liksom ikke helt plant,enda det var helt rett da jeg sjekka for siste gang før lakking! SHAIT!

 

Nei,neste stopp er hellakkering! Har tilbud fra før,så jeg skjønner ikke helt hva jeg tenkte på da jeg begynte selv.. Men men..

Man lærer vel av sine feil,håper jeg..

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Originally posted by Jeb

Satt og leste gjennom hele posten i natt.. Fikk lyst og begynne og støpe meg diverse ting, men får pappa til og hjelpe meg.. Han kan det :)

 

Rolla_RS: Den m3 skjørt pluggen, hvordan lagde du den? hvilket materiale?

 

 

M3 skjørt "pluggen" var rett og slett et sett med Rieger M3 skjørt. Tror de skulle på en Bora. Kjekt å ha noen lange. Det er lettere å kappe av enn å forlenge.

96. Volvo 850 stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KeLoN

Sorry, men jeg orket ikke å lese gjennom hele posten, men jeg har et spm:

 

Hva lager du formen ut av?

 

Jeg har tenkt å lage litt stilfull "kasse" til noen høyttalere jeg skal ha på gulvet foran i bilen.

 

Formen kan lages på mange måter. Hvis det bare skal lages ett avstøp slik det sikkert er i ditt tilfelle. Da er det enkelt å feks. bruke noe blank teip å teipe pluggen med. Dette gjør at du slipper å vokse. Resultatet blir ikke så vannvittig bra. Men litt sparkling og pussing er bedre en å legge flere timer ned i pluggen og formen. Når teipen er lagt på, støper du først ett lag med glasssfiber utenpå. Vær nøye å få ut ALLE luftboblene. Det vil ellers bli groper i formen. La dette herde. Støp så på noen lag utenpå der igjen. Minst 2 men ikke vits i å overdrive med engangs former. Den blir jo boss etterpå. Det er slik jeg støper former til modellbåtene jeg lager ;) Lykke til

96. Volvo 850 stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår