Gå til innhold

Glassfiber støping ol.

Ranger emnet


Rolla_RS

Anbefalte innlegg

Ang dørpanelene så hadde vi lyst til å få laga til noe slik at vi kunne sette inn 2sett med thunder 8000 på hver side.

Avventer dette litt tror jeg.

 

Hva slags voks og slippmiddel kan jeg bruke?

Har de dette i båtbutikker som selger polyester, glassfiber mm. ?

Veldig forenklet kan du lage dørsidene dine slik:

14%20--%20mdf%20rings%20mount2.jpg24%20--%20mount%20in%20car.jpg

Klikk her for flere bilder og tekst Jeg har prøvd en gang. Knepte av dørtrekket og la det flatt. Da skrudde jeg bare av den kombinerte høyttaler-og-dørskuffen nederst på døra,la på folie og støpte. Seff sølte jeg litt "over kanten", og dette ble jo ikke pent. :D Cluet er jo å bruke de eksisterende skruehullene i dørtrekket.

 

Siden jeg ville ofre skuffen til fordel for kassevolum(ny bil, ville ikke ta hull på dørplasten :rolleyes: ), formskjærte jeg en ca12mm finerplate som jeg lot følge høyttalerplasseringa, bue under/rundt sveiva og helt oppunder dørhåndtak/armlenet. Denne foret jeg ut med trebiter på 8-12cm. Dette ble seff meget tungt og klønete laget, og jeg med mine skillz la det på hylla. Hadde store planer om at frontplata sku gå helt opp til dashen for å profileres mot den, og diskanten (og ev. midbassen) sku sitte vinklet midt opp i mellom ørene, skjult bak ei stofframme.

 

Ikke la store ambisjoner ta knekken på selvtilliten. Ta heller en titt her, og start med noe enkelt som dette:

1--cut%20frame.jpg25--standing%20on.jpg

Da er sjansene for å lykkes mye større! :)

 

PS!! Når det gjelder voks og slippmiddel kan du spørre på et båtbyggeri eller et sted som selger sånt. Se her for utsalgssteder. Har du et sted å anbefale, så legg det inn i den tråden så flere får vite om dem :)

 

Nå tror jeg det er på tide å stenge denne tråden, og så anbefaler jeg dere alle å starte en ny tråd, samme om det er et spørsmål eller du har noe å dele noe med fellesskapet.

Men lag en skikkelig topic som konkret beskriver det du lurer på/har å si, ellers kommer "C:\> del *.* mafiaen" og tar deg! :D

På skolen sa de at det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar! Men les de klistra trådene først samt 'How to'-guidene som ligger her .

*Stengt*

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 345
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår