Gå til innhold

Solgt noe særlig mk1 RS i Norge?

Ranger emnet


EyeLid

Anbefalte innlegg

Som topic sier;

Er det solgt noe særlig med mk1 RS i Norge?

 

Om jeg har flaks og jobb etc klaffer, frister det litt å skaffe seg en litt nyere, ok stasjonsvogn, og jeg tenker på RS eller 1.8T (gjerne 4x4).

Men finnes det overhodet noen av disse på markedet i Norge?

Ligger en ihjælmodda, fæl, gul en på Finn.no bare...

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble solgt en del. ikke mange men noen.. var jo få konkurenter som ikke kom fra vag konsernet på den tiden. gullefin bil. men finn en som er tatt vare på. mange av de har desverre havnet i hendene på kidz som heller bruker penegne på neonlys en vedlikehold. utvalget er vesentlig bedre i utlandet, å i tyskland kan man nok gjøre et skikkelig kupp da de alerede blir sett som gamle biler der. i tyskland ble det ogsp solgt en GT som var en 130 tdi 1,9 som hadde RS optik og hjul, og sorte sportsskinnseter.

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er at hvis du vil ha 4x4 så må det bli en 1.8T, fordi RS`n ble ikke produsert med 4x4, (men det var du kanskje klar over:) ) det står en rød 99 mod 1.8T uten 4x4 på autodb til 55000 har gått litt over 200.000 men skal ikke være noe problem, det hadde min turbo gjort før jeg solgte den også, SkodaRacing sin har også gått over det :)

 

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, ikke det helt store utvalget altså. Ulempen med Skoda er vel kanskje litt mer "folkelige" eiere som ikke legger mye godvilje til for bilpleie over fler år?

 

Mistenker svensk-import er bedre enn tysk, ettersom bruksbil i Norge gjør seg med lyktespylere/varmeseter etc.

 

Ser og at det finnes en 100 års jubileumsmodell på mobile.de, selv om stasjonsvogn er mest praktisk.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, ikke det helt store utvalget altså. Ulempen med Skoda er vel kanskje litt mer "folkelige" eiere som ikke legger mye godvilje til for bilpleie over fler år?

 

Mistenker svensk-import er bedre enn tysk, ettersom bruksbil i Norge gjør seg med lyktespylere/varmeseter etc.

 

Hvis du velger en RS foran en "vanlig" Octavia så vil jeg tro at eieren/e har valgt å legge ned litt kjærlighet på bilen, men det finnes self unntak!

 

Nå hvet jeg ikke hvordan bruktmarkedet ser ut i Tyskland, men i Sverige er det rimelig stille og mange biler har ligget ute på markedet en lenger tid....plus at svenskene eeelsker STV`s!

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært veldig fornøyd med min 01 med 4x4 og 1.8T Rulla 270 000km nå...var litt å fikse med etter forrige eier,men har funka greit. Moro på vinteren da! :) Min har før meg gått med longlife service 30 000km interval,men disse motorene kokser lett,så jeg har gått ned til 15000 og annen olje.

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Det ligger en mk1 RS på finn.no nå, det er min gamle. Jeg solgte den for 1,5 år siden. Den er meget velholdt, men ser det har blitt puttet inn litt ekstra i den. Lav km også, ikke stv selvfølgelig...

Subaru Impreza WRX STI 2001 Nå bremset til 400hk på hjula...

Mazda 6 2.0 2005 Familiebilen

Skoda Octavia vRS2 2006 Solgt

Audi A6 1.8TQ Avant 2001 Solgt

Skoda Octavia vRS1 2000 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger en mk1 RS på finn.no nå, det er min gamle. Jeg solgte den for 1,5 år siden. Den er meget velholdt, men ser det har blitt puttet inn litt ekstra i den. Lav km også, ikke stv selvfølgelig...

Det er "Megamann" her på forumet.

Mener han kjøpte seg coliovers men ser ikke ut som at disse er blitt montert...

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hei. Stemmer det. Satt ikke på dette pga vinter,men blir snart montert. Men en utrolig god bil

 

 

Har du gjort noe annet med bilen siden du fikk den? Spennende å høre siden jeg hadde den før den ble solgt til det fjerne Østen..:) Det er forresten bilen på profilbildet mitt for de som lurer.

Subaru Impreza WRX STI 2001 Nå bremset til 400hk på hjula...

Mazda 6 2.0 2005 Familiebilen

Skoda Octavia vRS2 2006 Solgt

Audi A6 1.8TQ Avant 2001 Solgt

Skoda Octavia vRS1 2000 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Har du gjort noe annet med bilen siden du fikk den? Spennende å høre siden jeg hadde den før den ble solgt til det fjerne Østen..:) Det er forresten bilen på profilbildet mitt for de som lurer.

 

Hei. Se der ja. Har byttet resirk ventil, lydisolert hele bilen, bygget litt anlegg, og ordnett div strømføring til bate og videre bak, har også satt inn gele batt. Den har også fått seg interiør reng, og 4 stegs Meguiers pro serie polering og forsegling.Har også satt på lyktlister og byttet alle 4 coiler og litt div småfiks. Har også fått seg 19" sommerhjul og org RS felg på vinter. Tenkte å byttet til bil med 4x4, men er jo en god bil på vinterføre da, og nå er det jo ikke allforlenge til sommerhjula kan klammes på, så da får jeg vel lyst til å beholde god bilen,men får jeg riktig pris går den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår