Gå til innhold

snuser på golf 4

Ranger emnet


thor_no

Anbefalte innlegg

hallois har nå slitt med jetta 2 i mange år og lurer litt på å oppgradere. valget står mellom vento/bora og golf4 golf 3 har jeg ikke fallt for derfor ikke denne.

er det slik at golf 3 er bare en oppdater golf2?

golf 4 er vel en helt ny konstruksjon i forhold til de foregående?

er bagasjeplassen i golf 4 større enn 3?

hva bør jeg se etter på en golf 4?

hvilke motorer er kurant og ikke? vil gjerne ned mot 11 sekunder 0-100.

noe annet jeg ikke har tenkt på?:redxpoke

 

thor

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er budsjettet?

 

Golf 4 er større enn Golf 3, det gjelder etter det jeg husker bagasjerommet også (Lenge siden jeg hadde G3). Golf 3 er nok mer lik G4 enn G2.

 

Hva er budsjettet? Kan jo gå for en GTI hvis budsjettet holder. Evt en 1.9TDI med chip? De med minst motor (1.4 og 1.6) har ofte girkasseproblemer.

 

Kommer sikkert flere og anbefaler smarte ting etterhvert :)

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. JA golf 4 er en noe forbedret utgave av Golf 3.. Den er bredere,lengre og ikke minst en bedre og mer kompakt bil med mindre vei støy osv osv..JA golf 4 har mye større bagasjerom en golf 3. Vist jeg hadde vært dg så ville jeg nok ha vært på utkikk etter en Golf 4 fra år 2000 -2003 modellene, Har hørt at 1998-99 mod va noe plaget me understell.

 

Kjøp dg en Golf TDI/GTD er sprek nok dem,så hyar du i det minste en bil som er rimelig å forsikre kontra en GTI og ikke minst en bil som er billigere i drift osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

budsjettet er nok på den lave siden. så en golf 4 på finn for litt siden til 35000. var en del småfeil på den men ellers helt ok. var vel da spiren ble sådd. har aldri vært noen røver til å kjøpe og selge bil, og velger ofte å bruke de helt opp så derfor liker jeg ikke å legge for mye penger i de.er nok flinkere til å tyne km ut av en gammel bil.den forrige jettan jeg hadde gikk over 400000 den jeg har nå har gått 355000 og skal nok opp mot 400000 den også. av de 5 bilene jeg har hatt i bruk har jeg solgt 1. resten har blitt hugd når jeg var ferdige med de.

greit å vite om gearkasseproblemer og lignende når en skal titte etter lignende. tar gjerne flere slike inspill....

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal en utgave som drar 11s 0-100 så kan du bare utelukke 1,4 16v, 1,6 8v og 16v og 1,8 20v, da sitter du igjen med V5, 1,8 20vT, V6 4Motion og TDI 110hk, 115hk, 130hk og 150hk.

 

Her har du ganske inngående vurderinger av bilene:

Golf Mk3

Golf Mk4

 

Min personlige mening er at du får mer bil for pengene hvis du kjøper en 97 modell Golf 3 kontra en 98modell Golf 4 såfremst vi snakker om ikke-GTI modeller.

Jeg tenker da på ytelse og ekstrautstyr..

Og siden du allerede har trålet deg gjennom et par Jetta så er du vel ikke fremmed for en Vento?

Er mer utstyr på Vento enn tilsvarende Golf, dessuten får du klassens største bagasjerom, er på størrelse med bagasjerommet i en Audi A8.

 

Golf 4 er større, ivertfall på utsiden, har ikke bagasjeromsmål foran meg nå, men er ikke store forskjellen mellom de to.

Husk at Golf 4 har større seter, mer innvendig kledning o.l. som stjeler plass.

Til gjengjeld er den da bedre lydisolert og sikrere hvis uhellet skulle være ute..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår