fuchsen88 Skrevet November 24, 2009 Rapporter Share Skrevet November 24, 2009 hei jeg har fått en ny feil på min bil IAT sensor temp low cicruit high G42? hva en nå det betyr da :( feilen heter 16497(PO113) men veit ikke hvor den sensosren sitter eller hva den gjør :( jeg har alerede byttet luft menge måler+ cam shaft sensor. dette er på en passat 1,8 turbo 97 model 3b sedan. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 24, 2009 Rapporter Share Skrevet November 24, 2009 Kabelbrudd eller dårlig kontakt i plugg på sensor G42? IAT = Inlet Air Temperature. 16497 P0113 IAT Sensor - Temp Low - Circuit High - G42 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fuchsen88 Skrevet November 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2009 ja okitakk, da får jeg se om det er noe brudd eller noe lignende i morgen da :P noen tips om hvor den sensoren sitter hen ?? fint med ett bilde hvor i motor rommet den sitter. eller noe lignende =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 25, 2009 Rapporter Share Skrevet November 25, 2009 Er ikke kjent med din motor, men se i underkant av plenumet. Ikke sikker på om bildet er riktig heller, nr. 14 på bildet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 25, 2009 Rapporter Share Skrevet November 25, 2009 Den sitter veldig ofte plassert i luiftmassemåleren, om det gjlder her skal jeg ikke uttale meg om. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fuchsen88 Skrevet November 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2009 oki ja veit att noen som har det u luftemengde måleren , men har sett noen tegninger på nette og der ser jeg att sensoren er som her på nr 14 da =) så jeg får kaste meg i garasjen nå og see om det er noe brudd eller noe der... så en løs ledning anene stand i motoren, kansje det som er feil men veit ikke enda :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 25, 2009 Rapporter Share Skrevet November 25, 2009 oki ja veit att noen som har det u luftemengde måleren , men har sett noen tegninger på nette og der ser jeg att sensoren er som her på nr 14 da =) så jeg får kaste meg i garasjen nå og see om det er noe brudd eller noe der... så en løs ledning anene stand i motoren, kansje det som er feil men veit ikke enda :P Om du har et måleinstrument kan du ta av pluggen og måle spenningen i denne med tenningen på. Skal være ca 5 VDC. I tillegg kan du måle motstanden i sensoren (med pluggen av selvsagt), skal være rundt 4,5 - 5 kohm ved 20 grader og ca 3,5 kohm ved 90 grader. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 25, 2009 Rapporter Share Skrevet November 25, 2009 Fant et eksempel til for ADR-motoren. http://tech.bentleypublishers.com/servlet/JiveServlet/download/39-15462-134836-1531/VW_NTC_Graph.jpg Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fuchsen88 Skrevet November 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2009 jeg fant sensorer den sto ved gass spjeledt , så jeg fant den jeg tok ut sensoren også målte jeg da da den va kald og da målt jeg ca 3,85 ohm også tok jeg den mot en lampe som varmet og da gikk ohmen ned over til 2,30 og den fortsatte ned over da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fuchsen88 Skrevet November 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2009 eg målte 4,68 DC mens jeg ohma føleren så begynte den på 3,68 ohm og når jeg blåste på den så gikk den ned over til 2,30 ohm, så jeg veit ikke om den føleren er kaputt eller ikke.. det var ett brunt tykt lag på den dere motstanden og de ledningene også da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fuchsen88 Skrevet November 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2009 det er jo selvsagt 3,68 k ohm da :P og det samme med 2,30 koh er det jo også :P hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fuchsen88 Skrevet November 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2009 japps da tror jeg bare bestiller meg ny IAT sensor (G42) og håper på det beste, håper det er den som er feil :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 26, 2009 Rapporter Share Skrevet November 26, 2009 Du måler 4,68V ut i pluggen til IAT, noe som betyr at kablingen er ok. Verdiene du måler på sensoren høres også fornuftige ut... Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fuchsen88 Skrevet November 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2009 ja men rart jeg får feil på den da?.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fuchsen88 Skrevet November 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2009 men kan denne sensoren gjør så bilen drar dårlig og pluss att den går dårlig på tomgang. den hicker , ( turtals nåla går opp og ned noen ganger litt voldsomt andre ganger ikke så voldsomt) noen som har forslag til feil ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg