Gå til innhold

Scorpio Kay Min Ford Scorpio

Ranger emnet


Scorpio Kay

Anbefalte innlegg

Hei, legger ut mitt prosjekt på bilforumet av min Ford Scorpio.

 

 

Litt info om bilen:

 

Motor: 2.0L 8V(men skal sette inn cossie motor)

Interiør: Orginalt Cl interiør

Hjuldrift:Bakhjulstrek

Høytalere:Orginale

Drivstoff:Bensin

Årsmodell:1986

Hestekrefter:116hk

Farge:Mørkeblå

Km:203028

Seter:5

Felger:Aluminium

 

 

Det som jeg har tenkt å gjøre er å få bilen strøken 100% rust fri. Så skal jeg sette in nytt interiør kansje recaro + RS ratt. Har ligende RS styling til bilen også som jeg tenkte å sette på. Nye felg å dekk skal settes på har det også hehe. Senk må man selfølgeli ha ellers ser den ut som en monster truck.Har tenkt å sette på badluck panser eller noe i den duren.Skifte bak lykter til svarte å bytte blink lysene til blanke frame å på sidene. Det var alt jeg kom på i farten.

 

 

Her er ett par bilder av bilen:

 

 

 

P9260001.jpg

 

 

P9260004.jpg

 

 

P9260015.jpg

 

 

P9260016.jpg

 

 

DSC00104.jpg

 

 

DSC00100.jpg

 

 

PA240001.jpg

 

 

PA240003.jpg

 

Rust Rust Rust

 

P9260008.jpg

 

 

P9260009.jpg

 

 

P9260010.jpg

 

De som hadde bilen før meg jekket bilen her ikke vett jeg hva de tenkte på.

 

P9260007.jpg

 

 

Her er da noen felger jeg har, disse er ikke så fin men har fire andre av hver.

 

P9260012.jpg

 

 

P9260013.jpg

 

Så det var litt om min ford Scorpio mer Info og bilder kommer:thumb

Ford Scorpio 2.9 Efi

Ford Scorpio 2.0 Doch

Ford Scorpio 2.0 pinto spinne bil

Scorpio Forumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, det er ein del rust å ta.

Er enige i det med Cosworth motor, men du bør ta av emblema bak og sette på eit Cosworth emblem eller liknande.

Nye felger hadde hjelpt mykje på utsende.

 

Lag ei liste over det du har tenkt å gjere med bilen, og legg den ut i det første innlegget.

Endret av Actros 8x8

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ein del rust å ta.

Er enige i det med Cosworth motor, men du bør ta av emblema bak og sette på eit Cosworth emblem eller liknande.

Nye felger hadde hjelpt mykje på utsende.

Ta vekk den blanka lista på fangarane og den svarte og blanka lista rundt bilen.

 

Lag ei liste over det du har tenkt å gjere med bilen, og legg den ut i det første innlegget.

 

 

Ok, Skal tenke på det

Ford Scorpio 2.9 Efi

Ford Scorpio 2.0 Doch

Ford Scorpio 2.0 pinto spinne bil

Scorpio Forumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

scorpio er en bil som bør tas vare på! Er ikke mange igjen som man kan sette seg inn i, uten å falle i mellom gulvet. Så her har du en oppgave foran deg som jeg håper du fikser:)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

scorpio er en bil som bør tas vare på! Er ikke mange igjen som man kan sette seg inn i, uten å falle i mellom gulvet. Så her har du en oppgave foran deg som jeg håper du fikser:)

 

Ja jeg satser på at bilen blir nice:thumb

Ford Scorpio 2.9 Efi

Ford Scorpio 2.0 Doch

Ford Scorpio 2.0 pinto spinne bil

Scorpio Forumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Om du ikke har veldig stram økonomi, eller at det er noe spesielt med akkurat den Scorpio'n, syns jeg du burde vurdere å skaffe en annen Scorpio, for den der kommer du til å få MYE jobb med å ta rust på.

 

Men det er klart at om du vil ha en del og gjøre, og virkelig legge ned tid på prosjektet så er hvilken som helst bil bra nok, men som du sikkert vet er jo ofte sånn med rust at har det først blitt rust så skal det en del til for å bli kvitt det.

 

Mener heller ikke at det bare er å kjøpe seg en rustfri scorpio, for de fins det få av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har veldig stram økonomi, eller at det er noe spesielt med akkurat den Scorpio'n, syns jeg du burde vurdere å skaffe en annen Scorpio, for den der kommer du til å få MYE jobb med å ta rust på.

 

Men det er klart at om du vil ha en del og gjøre, og virkelig legge ned tid på prosjektet så er hvilken som helst bil bra nok, men som du sikkert vet er jo ofte sånn med rust at har det først blitt rust så skal det en del til for å bli kvitt det.

 

Mener heller ikke at det bare er å kjøpe seg en rustfri scorpio, for de fins det få av...

 

Hehe, jo du har rett i det men jeg har lyst til å jobbe litt med den selv om det er bare en 2.0 cl kan jo bygge den om til cossie. Jeg har god tid å hvis jeg ikke gidder å gjøre så mye med den kan jeg jo bare ta vekk den aller værste rusten å bruke den som bruks bil, men det får jeg nå se på. Å dette er jo min første bil også så vi får nå se hva jeg gidder. jeg får ikke gjort så mye med bilen heller siden jeg går på skole. Bilen min står ikke hjeme hos meg heller den står hos faren min.

Ford Scorpio 2.9 Efi

Ford Scorpio 2.0 Doch

Ford Scorpio 2.0 pinto spinne bil

Scorpio Forumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår