RsMuffe Skrevet November 19, 2009 Rapporter Share Skrevet November 19, 2009 heisann har lite erfaring med charade, men nå er jeg blitt eier av en 3dørs 1987 g11 har noen spm: 1.hva slags ratt boss passer på denne her? prøvde et fra toyota corolla ke70, det passet ikke. 2.målte bolt sirkelen til 4x108. stemmer det? 3.er det noe bedre bremser på charade turbo enn dem uten turbo? 4.hva er bor og slaglenge på cb-22 motoren? 5.er det større eksos anlegg på turbo utgaven? 6.hvor for man kjøpt senke fjærer og bedre støtdempere? er det noe annet råd eller tips dere dai-fans sitter med, så kom med dem. mvh RsMuffe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Einar Skrevet November 19, 2009 Rapporter Share Skrevet November 19, 2009 Spør han her om du ikke får svar, han har en '86 http://www.bilforumet.no/daihatsu/227314-kleivane-bros-86-charade-turbo.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet November 20, 2009 Rapporter Share Skrevet November 20, 2009 heidu. Gratulerer med Charade :) Rattnav fra KE70 bør egentlig kunne passe. Passet det ikke på splines eller kom det for langt inn? 4x108 er riktig. Sjelden sirkel. Fiesta mk1 og Mazda 323 rwd er likt. Kan bruke 4x110 med speielle bolter. Er like bremser på de forskjellige utgavene av g11. Men kan modifiseres til ventilerte skiverbremser fra g100. Da vil du og få 4x100 boltsirkel. Kan også modde skivebremser bak fra enten GTti eller Applause. Har du cb22?? Hmm Usikker på om eksosen er større på turbo utgavene,tvilsomt egentlig :) Senkefjærer til G11 finnes ikke... Desverre. Kan modde fjærbein foran fra g100 og bruke senkefjærer fra g100. Bak må du finne noen som kan passe. http://www.daihard.org har et fin fint forum for oss med Daihatsu interesse :) Anders Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet November 20, 2009 Rapporter Share Skrevet November 20, 2009 (endret) Visst ikke hukommelsen min er helt på tryne nå, så er det ganske mange biltyper med 4x108. Offsett blir jo litt forskjelling såklart. Eldre mustanger med 4 bolts. 90 talls mondeoer Gamle escorter + fiesta. Diverse Peugeoter iallefall ifra 90 tallet. Visst du gjøre som millhouse sier og får 4x100 er det iallefall mange muligheter visst du skal bytte felger. Edit: Fant flere.. Peugeot 106 Peugeot 306 Peugeot 307 Peugeot 406 Citroen C2 Citroen C3 Citroen C7 Citroen XANTIA Citroen XSARA Mercury Topaz all year Mercury Cougar 1999-2002 Mercury Lynx 1986-1990 Mercury Mystique 1995-1999 Ford Contour 1995-1999 Ford Tempo all year Ford Escort/EXP 1986-1990 Ford Mustang 1979-1993 SAAB 900 1987-1998 SAAB 9000 1987-1998 ---------------------------------------------------------------- Alfa Romeo SPIDER 86-91 4X108 12mmX1.5 RH BOLT 64.155 F SPIDER 86-91 4X108 12mmX1.5 RH BOLT 70.10 R Audi 4000, QUATTRO, COUPE 85-on 4X108 14mmX1.5 RH BOLT 57.1 5000 (NON-TURBO) 86-88 4X108 14mmX1.5 RH BOLT 57.1 80, 90, COUPE 88-95 4X108 14mmX1.5 RH BOLT 57.1 CABRIOLET 92-on 4X108 14mmX1.5 RH BOLT 57.1 100 89-91 4X108 14mmX1.5 RH BOLT 57.1 Ford CONTOUR 95-on 4X108 12mmX1.5 NUT 63.9 ESCORT 81-90 4X108 12mmX1.5 NUT 63.6 EXP 81-85 4X108 12mmX1.5 NUT 63.9 FOCUS 2000-on 4X108 12mmX1.5 NUT 63.9 GRANADA,LTD II,FAIRMONT,T-BIRD 78-88 4X108 1/2-RH NUT - MUSTANG 79-93 4X108 1/2-RH NUT - MUSTANG 5.0GT 85-91 4X108 1/2-RH NUT - MUSTANG 5.0GT 91-93 4X108 1/2-RH NUT - T-BIRD 85-88 4X108 1/2-RH NUT - TEMPO 83-94 4X108 12mmx1.5 NUT 63.9 Mercury CAPRI 80-88 4X108 12mmX1.5 NUT - CAPRI 85-88 4X108 1/2-RH NUT - COUGAR 99-on 4X108 12mmX1.5 NUT 63.9 GRAND MARQUIS 81-87 4X108 12mmX1.5 NUT 63.9 LN-7 85-89 4X108 12mmX1.5 NUT 63.9 MERKUR XR-4TI 78-85 4X108 1/2-RH NUT - MID-SIZE (COMET,COUGAR,MARQUIS,MONTEGO,ETC.) 95-96 4X108 12mmX1.5 NUT 63.9 MONARCH,MARQUIS,ZEPHER 95-96 4X108 12mmX1.5 NUT 63.9 SABLE 83-85 4X108 12mmX1.5 NUT 63.9 SABLE 86-94 4X108 12mmX1.5 NUT 63.9 TOPAZ 92-94 4X108 12mmX1.5 NUT 63.9 *** also available in 4x100 Dette var tatt ifra internett sider på andre siden av sjøen, er nok enda flere biler her med den boltsirkelen. Endret November 20, 2009 av Ottesen Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet November 20, 2009 Rapporter Share Skrevet November 20, 2009 Audi har og 4x108 på noen modeller:) Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RsMuffe Skrevet November 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2009 heidu. Gratulerer med Charade :) Rattnav fra KE70 bør egentlig kunne passe. Passet det ikke på splines eller kom det for langt inn? 4x108 er riktig. Sjelden sirkel. Fiesta mk1 og Mazda 323 rwd er likt. Kan bruke 4x110 med speielle bolter. Er like bremser på de forskjellige utgavene av g11. Men kan modifiseres til ventilerte skiverbremser fra g100. Da vil du og få 4x100 boltsirkel. Kan også modde skivebremser bak fra enten GTti eller Applause. Har du cb22?? Hmm Usikker på om eksosen er større på turbo utgavene,tvilsomt egentlig :) Senkefjærer til G11 finnes ikke... Desverre. Kan modde fjærbein foran fra g100 og bruke senkefjærer fra g100. Bak må du finne noen som kan passe. http://www.daihard.org har et fin fint forum for oss med Daihatsu interesse :) Anders takk takk. cb-22 er 1 literen uten turbo med hele 52hk. skal si dere at dette flytter seg;) ratt navet fra ke70 passet ikke pga. splines i navet sitter for lagt i fra. rattakselen blir for kort på en måte. hvis du skjønner hva jeg prøver å si. har lyst på cb-61 eller cb-80 motor, alt etter hva jeg finner og hva evnt lommeboka tåler. regner med at cb-61 motoren sklier rett nedi. er vel samma blokk osv. utenom at det er lav stempler i denne her. *er det bedre girkasse i g100 gtti enn dem i g11? *passer innsprut bensin tank fra g100 på g11? *fins det hvite side og front blinklykte glass til g11? *hva fins av trimming kammer og smidde stempler og h-råder osv til cb-61 og cb-80? *sitter det turteller org. på turbo modellene på g11? har vært på camskill sida. var mest org. overhalings deler der egentlig. takk for svar alle sammen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet November 21, 2009 Rapporter Share Skrevet November 21, 2009 (endret) Cb-22 skal den hete i G10 og de eldste g11 ene. Siden din er en 86 model,og facelift modellen.(din er registrert i 87) Så skal den egentlig hete cb 23. Men er samme motoren :) Turbo motoren heter Cb 60 i G11,men cb 61 i G100... Er bare småting som skiller egentlig. GTti motoren i g100 heter cb 70 og cb 80 alt ettersom hvor i verdnen den er solgt :) Skal ikke være enkelt. Jeg vet om muligens en nesten komplett turbo motor til G11 i Sarpsborg. Trim til disse er HELT fraværende..hehe Alt må lages selv. Sleng opp et bilde av bilen din da. Det er en helt egen kasse på GTti.Mye sterkere. Tanken fra innsprut passer ikke. Man setter alt over ifra donorbil over i G11 tank. Det passer. Front blinkers lager du fin selv av egnet plast selv :) Det gjorde jeg. Sidene er litt værre. Finnes ikkenoe som passer rett over. Smidde deler til finnes kun custom. Er forsterket innmat i GTti twincam motoren. Turteller passer fra turbo utgaven :) Her er et bilde av min gamle med hvite blinker foran Endret November 21, 2009 av millhouse Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RsMuffe Skrevet November 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2009 passer denne gtti girkassa i g11 uten store problemmer? trenger man stikk akseler og nav osv fra g100 i tillegg? hva ligger evnt. delene der på i pris? for å være ærlig så frister det mest med en 12ventilert motor framfor 6ventilert. men hva skal han i særp ha for den g11 turbo motor? hva er cb70/cb80 motor verdt? hvis man finner en sånn. når man flytter innsprut delene i en g11 tank, får man med skulpekammer da? sånn man slipper det tullet med bensin kutt i svingene? siden det virker sånn at ikke fins ratt boss til g11, så kunne jeg kanskje meg et turbo 3 eika ratt. og turteller hadde vært kult det også. noen som har dette her? bilde av kjerra for ikke blitt før om ca.10 dager. kjerra står på jobb. og har ferie. for spørre et enkelt spørsmål. hva trenger jeg av deler for å montere en gtti motor i min g11? skru og ledningsnett kunskapene mine er bra. så jeg har el-skjema. er jo mekaniker. kan få laget opp turbo grenrør på bestilling til cb60 og cb80. bare får taki topp-flenser. blir tig-sveiset i 304 rustfritt og med bakgass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Retaliator Skrevet November 22, 2009 Rapporter Share Skrevet November 22, 2009 Gtti kassa passer ikke helt i en G11,stikk akselene på en GTti er tykkere og litt lengere så det må en del ombygging til. Har 2 stk G11 turbo motorer hvis du er interisert. CB 70/80 motor kan du få for 5k hvis du kjøper en delebil i Tyskland/Danmark ellers er det ett firma i Danmark som har noen KN-Auto. Ca 9000-10000 skal de ha for en motor. Innsprut pumpa passer rett inn i tanken og i kammeret i G11 tanken. Har også en ekstra turteller men rattet må jeg ha selv. Er ikke så mye jobb med å hive inn en GTti motor i en G11. Venter på en ny olje pumpe til min G11 GTti som kommer i løpet av 4-7 dager så er den klar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet November 22, 2009 Rapporter Share Skrevet November 22, 2009 Gtti kassa passer ikke helt i en G11,stikk akselene på en GTti er tykkere og litt lengere så det må en del ombygging til. Har 2 stk G11 turbo motorer hvis du er interisert. CB 70/80 motor kan du få for 5k hvis du kjøper en delebil i Tyskland/Danmark ellers er det ett firma i Danmark som har noen KN-Auto. Ca 9000-10000 skal de ha for en motor. Innsprut pumpa passer rett inn i tanken og i kammeret i G11 tanken. Har også en ekstra turteller men rattet må jeg ha selv. Er ikke så mye jobb med å hive inn en GTti motor i en G11. Venter på en ny olje pumpe til min G11 GTti som kommer i løpet av 4-7 dager så er den klar. Hallois. Var din motor jeg mente i innlegget ovenfor her :) Noen flere bilder av motor i bil da? Skandinavias eneste g11 GTti meg bekjent :-) Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Retaliator Skrevet November 22, 2009 Rapporter Share Skrevet November 22, 2009 Hei sveis:-) Hadde planlagt ett fotoshoot for en uke siden, men klarte å knekke en tutt på oljepumpa da denne skulle bli skrudd tilbake etter en råde og veiv lager bytte. hmm ikke alt for lett å finne ny men ebay har alt. Blir mange bilder når motoren står i bilen igjenn. Hvis alt klaffer er den klar til helga minus det utvendige planene da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RsMuffe Skrevet Juli 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2010 er det noen her med g11 med turteller som vet eller kan finne ut hvilke farger er på ledningene, på hvilke pinne nr. på instrument kontakta? har skaffet meg et instrument med turteller og klokke. men verken turteller eller klokka virker. fant kun et dårlig koblings skjema på daiclub.com. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Retaliator Skrevet Juli 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2010 Hey:) Første farge er hovedfarge den andre er stripe og den tredje er prikk på ledningen. 1 Grønn med gul stripe og gul prikk. 2 Grønn/Hvit/Gul 3 Grønn/Svart/Gul 4 Gul/Svart 5 Blå/Hvit/Gul 6 Hvit/Svart/Gul 7 Gul/Hvit 8 Grønn/Blå/Gul 9 Gul/Grønn 10 Rød/Blå/Blå 11 Grønn/Orange/Gul 12 Gul/Blå 13 Grønn/Rød/Gul 14 Svart/Rød/Gul 15 Grønn/ingen stripe/Gul prikk 16 Gul/ingen stripe/Gul prikk 17 Rød/Gul/Blå 18 Rød/Grønn/Blå Turteller har Grønn hovedfarge og Blå Stripe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zone_bee Skrevet August 20, 2010 Rapporter Share Skrevet August 20, 2010 retaliator: Er det den gamle cb61 motoren ifra G11`n min eller? hehe Siter Daihatsu Modifiers Scandinavia Facebook-Gruppen Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Retaliator Skrevet August 21, 2010 Rapporter Share Skrevet August 21, 2010 Hey :) Hvis jeg ikke tar helt feil og roter med navna her så er det den som satt i den røde til Millhouse :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.