Gå til innhold

charade 1987 mod g11, trenger info.

Ranger emnet


RsMuffe

Anbefalte innlegg

heisann

 

har lite erfaring med charade, men nå er jeg blitt eier av en 3dørs 1987 g11

 

har noen spm:

 

1.hva slags ratt boss passer på denne her? prøvde et fra toyota corolla ke70, det passet ikke.

2.målte bolt sirkelen til 4x108. stemmer det?

3.er det noe bedre bremser på charade turbo enn dem uten turbo?

4.hva er bor og slaglenge på cb-22 motoren?

5.er det større eksos anlegg på turbo utgaven?

6.hvor for man kjøpt senke fjærer og bedre støtdempere?

 

er det noe annet råd eller tips dere dai-fans sitter med, så kom med dem.

 

mvh RsMuffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heidu.

 

Gratulerer med Charade :)

 

Rattnav fra KE70 bør egentlig kunne passe. Passet det ikke på splines eller kom det for langt inn?

 

4x108 er riktig. Sjelden sirkel. Fiesta mk1 og Mazda 323 rwd er likt. Kan bruke 4x110 med speielle bolter.

 

Er like bremser på de forskjellige utgavene av g11.

Men kan modifiseres til ventilerte skiverbremser fra g100. Da vil du og få 4x100 boltsirkel. Kan også modde skivebremser bak fra enten GTti eller Applause.

 

Har du cb22?? Hmm

 

 

Usikker på om eksosen er større på turbo utgavene,tvilsomt egentlig :)

 

Senkefjærer til G11 finnes ikke... Desverre. Kan modde fjærbein foran fra g100 og bruke senkefjærer fra g100.

Bak må du finne noen som kan passe.

 

 

http://www.daihard.org har et fin fint forum for oss med Daihatsu interesse :)

 

 

Anders

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst ikke hukommelsen min er helt på tryne nå, så er det ganske mange biltyper med 4x108. Offsett blir jo litt forskjelling såklart.

 

Eldre mustanger med 4 bolts.

90 talls mondeoer

Gamle escorter + fiesta.

Diverse Peugeoter iallefall ifra 90 tallet.

 

Visst du gjøre som millhouse sier og får 4x100 er det iallefall mange muligheter visst du skal bytte felger.

 

Edit: Fant flere..

 

Peugeot 106

Peugeot 306

Peugeot 307

Peugeot 406

 

Citroen C2

Citroen C3

Citroen C7

Citroen XANTIA

Citroen XSARA

 

Mercury Topaz all year

Mercury Cougar 1999-2002

Mercury Lynx 1986-1990

Mercury Mystique 1995-1999

 

Ford Contour 1995-1999

Ford Tempo all year

Ford Escort/EXP 1986-1990

Ford Mustang 1979-1993

 

SAAB 900 1987-1998

SAAB 9000 1987-1998

----------------------------------------------------------------

Alfa Romeo

SPIDER 86-91 4X108 12mmX1.5 RH BOLT 64.155 F

SPIDER 86-91 4X108 12mmX1.5 RH BOLT 70.10 R

 

Audi

4000, QUATTRO, COUPE 85-on 4X108 14mmX1.5 RH BOLT 57.1

5000 (NON-TURBO) 86-88 4X108 14mmX1.5 RH BOLT 57.1

80, 90, COUPE 88-95 4X108 14mmX1.5 RH BOLT 57.1

CABRIOLET 92-on 4X108 14mmX1.5 RH BOLT 57.1

100 89-91 4X108 14mmX1.5 RH BOLT 57.1

 

 

Ford

CONTOUR 95-on 4X108 12mmX1.5 NUT 63.9

ESCORT 81-90 4X108 12mmX1.5 NUT 63.6

EXP 81-85 4X108 12mmX1.5 NUT 63.9

FOCUS 2000-on 4X108 12mmX1.5 NUT 63.9

 

GRANADA,LTD II,FAIRMONT,T-BIRD 78-88 4X108 1/2-RH NUT -

 

MUSTANG 79-93 4X108 1/2-RH NUT -

MUSTANG 5.0GT 85-91 4X108 1/2-RH NUT -

MUSTANG 5.0GT 91-93 4X108 1/2-RH NUT -

T-BIRD 85-88 4X108 1/2-RH NUT -

TEMPO 83-94 4X108 12mmx1.5 NUT 63.9

 

Mercury

CAPRI 80-88 4X108 12mmX1.5 NUT -

CAPRI 85-88 4X108 1/2-RH NUT -

COUGAR 99-on 4X108 12mmX1.5 NUT 63.9

GRAND MARQUIS 81-87 4X108 12mmX1.5 NUT 63.9

LN-7 85-89 4X108 12mmX1.5 NUT 63.9

MERKUR XR-4TI 78-85 4X108 1/2-RH NUT -

 

MID-SIZE (COMET,COUGAR,MARQUIS,MONTEGO,ETC.) 95-96 4X108 12mmX1.5 NUT 63.9

 

MONARCH,MARQUIS,ZEPHER 95-96 4X108 12mmX1.5 NUT 63.9

SABLE 83-85 4X108 12mmX1.5 NUT 63.9

SABLE 86-94 4X108 12mmX1.5 NUT 63.9

TOPAZ 92-94 4X108 12mmX1.5 NUT 63.9 *** also available in 4x100

 

Dette var tatt ifra internett sider på andre siden av sjøen, er nok enda flere biler her med den boltsirkelen.

Endret av Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heidu.

 

Gratulerer med Charade :)

 

Rattnav fra KE70 bør egentlig kunne passe. Passet det ikke på splines eller kom det for langt inn?

 

4x108 er riktig. Sjelden sirkel. Fiesta mk1 og Mazda 323 rwd er likt. Kan bruke 4x110 med speielle bolter.

 

Er like bremser på de forskjellige utgavene av g11.

Men kan modifiseres til ventilerte skiverbremser fra g100. Da vil du og få 4x100 boltsirkel. Kan også modde skivebremser bak fra enten GTti eller Applause.

 

Har du cb22?? Hmm

 

 

Usikker på om eksosen er større på turbo utgavene,tvilsomt egentlig :)

 

Senkefjærer til G11 finnes ikke... Desverre. Kan modde fjærbein foran fra g100 og bruke senkefjærer fra g100.

Bak må du finne noen som kan passe.

 

 

http://www.daihard.org har et fin fint forum for oss med Daihatsu interesse :)

 

 

Anders

 

 

takk takk.

 

cb-22 er 1 literen uten turbo med hele 52hk. skal si dere at dette flytter seg;)

 

ratt navet fra ke70 passet ikke pga. splines i navet sitter for lagt i fra. rattakselen blir for kort på en måte. hvis du skjønner hva jeg prøver å si.

 

har lyst på cb-61 eller cb-80 motor, alt etter hva jeg finner og hva evnt lommeboka tåler. regner med at cb-61 motoren sklier rett nedi. er vel samma blokk osv. utenom at det er lav stempler i denne her.

 

*er det bedre girkasse i g100 gtti enn dem i g11?

*passer innsprut bensin tank fra g100 på g11?

*fins det hvite side og front blinklykte glass til g11?

*hva fins av trimming kammer og smidde stempler og h-råder osv til cb-61 og cb-80?

*sitter det turteller org. på turbo modellene på g11?

 

har vært på camskill sida. var mest org. overhalings deler der egentlig.

 

 

takk for svar alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cb-22 skal den hete i G10 og de eldste g11 ene.

Siden din er en 86 model,og facelift modellen.(din er registrert i 87) Så skal den egentlig hete cb 23. Men er samme motoren :)

Turbo motoren heter Cb 60 i G11,men cb 61 i G100... Er bare småting som skiller egentlig.

GTti motoren i g100 heter cb 70 og cb 80 alt ettersom hvor i verdnen den er solgt :) Skal ikke være enkelt.

Jeg vet om muligens en nesten komplett turbo motor til G11 i Sarpsborg.

 

Trim til disse er HELT fraværende..hehe Alt må lages selv.

 

Sleng opp et bilde av bilen din da.

 

 

 

Det er en helt egen kasse på GTti.Mye sterkere.

 

Tanken fra innsprut passer ikke. Man setter alt over ifra donorbil over i G11 tank. Det passer.

 

Front blinkers lager du fin selv av egnet plast selv :) Det gjorde jeg. Sidene er litt værre. Finnes ikkenoe som passer rett over.

 

Smidde deler til finnes kun custom. Er forsterket innmat i GTti twincam motoren.

 

Turteller passer fra turbo utgaven :)

 

 

 

DSC01668.jpg?t=1258792130

 

Her er et bilde av min gamle med hvite blinker foran

Endret av millhouse

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

passer denne gtti girkassa i g11 uten store problemmer? trenger man stikk akseler og nav osv fra g100 i tillegg? hva ligger evnt. delene der på i pris?

 

for å være ærlig så frister det mest med en 12ventilert motor framfor 6ventilert. men hva skal han i særp ha for den g11 turbo motor?

 

hva er cb70/cb80 motor verdt? hvis man finner en sånn.

 

når man flytter innsprut delene i en g11 tank, får man med skulpekammer da? sånn man slipper det tullet med bensin kutt i svingene?

 

siden det virker sånn at ikke fins ratt boss til g11, så kunne jeg kanskje meg et turbo 3 eika ratt. og turteller hadde vært kult det også. noen som har dette her?

 

bilde av kjerra for ikke blitt før om ca.10 dager. kjerra står på jobb. og har ferie.

 

for spørre et enkelt spørsmål. hva trenger jeg av deler for å montere en gtti motor i min g11? skru og ledningsnett kunskapene mine er bra. så jeg har el-skjema. er jo mekaniker.

 

kan få laget opp turbo grenrør på bestilling til cb60 og cb80. bare får taki topp-flenser. blir tig-sveiset i 304 rustfritt og med bakgass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gtti kassa passer ikke helt i en G11,stikk akselene på en GTti er tykkere og litt lengere så det må en del ombygging til.

 

Har 2 stk G11 turbo motorer hvis du er interisert.

 

CB 70/80 motor kan du få for 5k hvis du kjøper en delebil i Tyskland/Danmark ellers er det ett firma i Danmark som har noen KN-Auto. Ca 9000-10000 skal de ha for en motor.

 

Innsprut pumpa passer rett inn i tanken og i kammeret i G11 tanken.

 

Har også en ekstra turteller men rattet må jeg ha selv.

 

Er ikke så mye jobb med å hive inn en GTti motor i en G11. Venter på en ny olje pumpe til min G11 GTti som kommer i løpet av 4-7 dager så er den klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gtti kassa passer ikke helt i en G11,stikk akselene på en GTti er tykkere og litt lengere så det må en del ombygging til.

 

Har 2 stk G11 turbo motorer hvis du er interisert.

 

CB 70/80 motor kan du få for 5k hvis du kjøper en delebil i Tyskland/Danmark ellers er det ett firma i Danmark som har noen KN-Auto. Ca 9000-10000 skal de ha for en motor.

 

Innsprut pumpa passer rett inn i tanken og i kammeret i G11 tanken.

 

Har også en ekstra turteller men rattet må jeg ha selv.

 

Er ikke så mye jobb med å hive inn en GTti motor i en G11. Venter på en ny olje pumpe til min G11 GTti som kommer i løpet av 4-7 dager så er den klar.

 

 

Hallois.

Var din motor jeg mente i innlegget ovenfor her :)

Noen flere bilder av motor i bil da? Skandinavias eneste g11 GTti meg bekjent :-)

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sveis:-)

 

Hadde planlagt ett fotoshoot for en uke siden, men klarte å knekke en tutt på oljepumpa da denne skulle bli skrudd tilbake etter en råde og veiv lager bytte. hmm ikke alt for lett å finne ny men ebay har alt. Blir mange bilder når motoren står i bilen igjenn. Hvis alt klaffer er den klar til helga minus det utvendige planene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

er det noen her med g11 med turteller som vet eller kan finne ut hvilke farger er på ledningene, på hvilke pinne nr. på instrument kontakta? har skaffet meg et instrument med turteller og klokke. men verken turteller eller klokka virker. fant kun et dårlig koblings skjema på daiclub.com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hey:)

 

Første farge er hovedfarge den andre er stripe og den tredje er prikk på ledningen.

 

1 Grønn med gul stripe og gul prikk.

2 Grønn/Hvit/Gul

3 Grønn/Svart/Gul

4 Gul/Svart

5 Blå/Hvit/Gul

6 Hvit/Svart/Gul

7 Gul/Hvit

8 Grønn/Blå/Gul

9 Gul/Grønn

10 Rød/Blå/Blå

11 Grønn/Orange/Gul

12 Gul/Blå

13 Grønn/Rød/Gul

14 Svart/Rød/Gul

15 Grønn/ingen stripe/Gul prikk

16 Gul/ingen stripe/Gul prikk

17 Rød/Gul/Blå

18 Rød/Grønn/Blå

 

Turteller har Grønn hovedfarge og Blå Stripe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår