Ermac Skrevet November 19, 2009 Rapporter Share Skrevet November 19, 2009 (endret) Hei. Sikkert mange lignende poster som havner her, men trenger tips så... Er 18 og har lappen antageligvis om en måned. Så derfor må jeg ha meg en bil. Jeg har ingen peiling på biler, men vet at jeg vil ha en billig og kul ungdomssbil. Kanskje med litt kraft i også... Har lyst å kjøpe en Volvo 240 siden bekjente sier at det er veldig brae biler å kjøre. Samt. at den har bakhjulstrekk og er kul. Men har dere erfaring med den? Er det en bra førstebil? En annen bil jeg har fattet litt interesse for er Subaru L-serie 1,8 turbo. Har hørt at den bilen har ALT. Hva ALT består av, vet jeg ikke egentlig ikke, men den har 4x4 iallefall. Er visst Turbo på disse også.. Noen som har erfaring med disse bilene? Ser ikke kul ut, men går visst som bare det. Har også sett på Toyota Carina og Volvo 740, men litt usikker der. Jeg har 25.000 kr å rutte med. Hva anbefaler dere ut av disse? Vet dere om noen ANDRE gode førstegangsbiler? PS! Assosiserer Golf med bestemødre, så det vil jeg ikke ha.. Endret November 19, 2009 av Ermac Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Einar Skrevet November 19, 2009 Rapporter Share Skrevet November 19, 2009 Hadde jeg vært deg ville jeg kjøpt en volvo 740 eller 240. Kvalitet med bakhjulstrekk. Det er bra biler som er lette å skaffe deler til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex_89_p Skrevet November 19, 2009 Rapporter Share Skrevet November 19, 2009 Hva med en VW Vento da? De kan jo bli kule. Du må ikke tenke på hvordan en bil ser ut originalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hal72 Skrevet November 19, 2009 Rapporter Share Skrevet November 19, 2009 denne var jo kul: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19914421 men hva skal du primært bruke bilen til og sjekke forskring hva som er greit. ofte dyrt med turbo og litt motor.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet November 19, 2009 Rapporter Share Skrevet November 19, 2009 Har lyst å kjøpe en Volvo 240 siden bekjente sier at det er veldig brae biler å kjøre. Samt. at den har bakhjulstrekk og er kul. Men har dere erfaring med den? Er det en bra førstebil? Har også sett på Toyota Carina og Volvo 740, men litt usikker der. På kjøreegenskaper scorer 240 dårlig, den er helt heslig å kjøre. Se om du finner en 760 eller 960 (vet ikke hvilken pris de ligger på). De har delt bakaksling, noe som gjør de bedre enn 240/740/940. Jeg ville sett på Mercedes 190E (w201) også, om jeg var deg. Gode biler til gode priser. Er manuell et krav, så finnes det flere med det og. Japanske biler vet jeg dessverre lite om, så der får noen andre informere deg :) Siter -rolfi xbox gamertag: rolfii -BMW E28 528i -BMW E21 320/6 -BMW E32 750i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet November 19, 2009 Rapporter Share Skrevet November 19, 2009 Mercedes 190e er gode å kjøre ja.. :) Opel Rekord D 1972-78 er morsomme biler til ok pris og, lette å vedlikeholde selv, og morsomme å sladde med ;) Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ermac Skrevet November 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2009 Takk for tips. VW Vento var interessant! Har dere flere å anbefale? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aerdftyhui Skrevet November 20, 2009 Rapporter Share Skrevet November 20, 2009 mercedes w201 (190) ville jeg valgt bort til fordel for w124 (e-klasse) som for meg virker som mye bedre å kjøre, samt at det er en del bedre plass. w201 er liiitteeen! VW Vento er en bil jeg selv har lyst på, og ville ærligtalt valgt den forran ymse volvo'er :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet November 20, 2009 Rapporter Share Skrevet November 20, 2009 jeg anbefaler også en volvo 240, gode biler som ser bra ut med felger og senk + lett å skaffe deler til;) Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Selleri Skrevet November 20, 2009 Rapporter Share Skrevet November 20, 2009 Volvo av et eller annet slag, med litt senk og noen OK felger, så har du bil en stund. Standard bil, det går an å leke med den når det blir glatt, samt at de er driftsikre. Siter O:99 Saab 9-3 X: Ukjent antall båter, mopeder og annet dritt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet November 20, 2009 Rapporter Share Skrevet November 20, 2009 240 eier ikke kjøreegenskaper, men er en morro og artig bil ellers. De tåler også en solid trøkk. Ellers er det veldig lett å skaffe deler til, og de er veldig lette å skru på. Jeg vil også si at det er tålig god kvalitet på bilene da ting varer ganske lenge. Motorene tåler også mye juling. :) Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tindebrød Skrevet November 21, 2009 Rapporter Share Skrevet November 21, 2009 Kjørte litt W124 Mercen til en kompis i sommer, og den overraska meg veldig. Den var riktignok tung og litt sedat (du kan sikkert fø større motor enn han hadde da) , men den føltes allikevel jævlig stødig og fin på veien. Det må være no genialt MB har gjordt med hjulopphenget på den bilen. Kjøremessig var den komplett overlegen en 240 i alle fall, men om 240en har andre styrker som gjør at den vinner "overall" skal ikke jeg svare på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet November 22, 2009 Rapporter Share Skrevet November 22, 2009 Kjøp deg en Bmw 5-serie. En E34 520 med 24v motoren bør du kunne skaffe i grei stand til den prisen :) Siter -81 Lada 1300S En rullende livsstil -07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car <<=== Stripa, verdens kuleste kattepus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg