Gå til innhold

clutch hjelp?

Ranger emnet


abarth racing

Anbefalte innlegg

hei. hadde problem med at bilen min slura på 2,3og4 byttet til forsterket trykkplate tp-618 fra pedersen og organisk lamell. brukt ca 1.år og den slurer fortsatt på 4. skulle vel ikke gjort det, den kombinasjon skal jo holde 450nm? trykkplata kan jo ikke bli ødelakt på ett år?

audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lamell......,,,,...,,,......,.,.,....,,,,,......,.,.,,

 

ossen lamell brukte du. ny? orginal sachs

 

vovlov lamellen min var 7mm tykk blir den tynnere mister du innspennings trykk (ca 1000kpm mener jeg 618 trykkplata har)

 

har du over opphetet lamellen din bra nok blir den "glasert" da blir det mindre friksjons kan man si. overflatene på trykkplate/svinghjul blir heller ikke optimale heller kan man si.

 

1. beste hadde vært å få maskinert overflata på svinghjulet og rubba trykkplata med smergel....

2 bytt lamell

3 finn ut hvor trykkplata klemmer hardest (mange nm og tjene)

4 finn ut om du må ha skiver mellom trykkplate/svinghul eller om du må dreie av boltesirkelen på svinghjulet

5 Mål ikke TRO

6 slipp svinghjulet fra sannesundbrua rett i styrhuset på en tankbåt under, er vel +- 60-70m der, burde få opp litt fart visst det ikke er letta for mye :cruising:

Endret av vølvø
trallallalallaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjorde ikke noe med svinghjul. monterte det bare inn. begge deler er 1. år gamle og kjøp på pedersen. kan jo bytte lamell og heller sette inn sinter, da har jeg jo ny lamel og en sterkere kombinasjon, kan og få en kamerat til å plane svinghjulet for da blir det jo rett, og sinteren er vel 1 mm tykkere?

audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hadde omtrent samme problemet, da var det cluch vieren som va fucka, holdt på å smelle pedalen gjennom dørken første gang jeg skulle clutche etter det;)

sjekk den du, ja om du ikke har hydraulisk da..

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får prøve å bytte wire da. mindre jobb det enn av med kasse. clutchen er liksom myk når jeg begynner å trykke og blir stivere en bit innover.

audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur ikke det hjelper å justere den. m jeg kjører i 100 og klemmer inn pedalen noen mm så begynner den å slure men tar , er ikke ordentlig løst ut før den er helt inne.

audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår