Gå til innhold

bensin forbruk rav 4 2002 mod.bensin

Ranger emnet


geiremann

Anbefalte innlegg

heisann,har kjøpt meg en rav4 2002 modell.

Det er en 2l med 150hk.

Bilen er gått snart 200 000 og har automat kasse.

Jeg har alltid hatt Toyota og er veldig fornøyd med denne både

når det gjelder stand og finish,MEN.

JEG VAR KLAR OVER AT DEN VILLE BRUKE MER BENSIN ENN corollaen

jeg hadde,både pga større tyngde og automatkasse men synes alikevel den bruker vel mye.

Jeg fylte opp tanken helt,skrev opp km og kjørte til ca halv tank

nøyaktig 18 mil på det jeg vil kalle blandet kjøring,jeg hadde da et forbruk på 1.2 (nesten 1.3) på mila.

Synes dette ligger vel over det jeg hadde forventet på slik kjøring.

Til uken har jeg tenkt å sjekke/skifte luftfilter for å se om det kan hjelpe,men bortsett fra det kunne jeg godt tenke meg noen innspill fra dere.:thumb

geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann,har kjøpt meg en rav4 2002 modell.

Det er en 2l med 150hk.

Bilen er gått snart 200 000 og har automat kasse.

Jeg har alltid hatt Toyota og er veldig fornøyd med denne både

når det gjelder stand og finish,MEN.

JEG VAR KLAR OVER AT DEN VILLE BRUKE MER BENSIN ENN corollaen

jeg hadde,både pga større tyngde og automatkasse men synes alikevel den bruker vel mye.

Jeg fylte opp tanken helt,skrev opp km og kjørte til ca halv tank

nøyaktig 18 mil på det jeg vil kalle blandet kjøring,jeg hadde da et forbruk på 1.2 (nesten 1.3) på mila.

Synes dette ligger vel over det jeg hadde forventet på slik kjøring.

Til uken har jeg tenkt å sjekke/skifte luftfilter for å se om det kan hjelpe,men bortsett fra det kunne jeg godt tenke meg noen innspill fra dere.:thumb

geir

 

En kamerat av meg kjører en 2001 rav4 bensin. Hans er manuell da, og ikke automat. Hvis jeg husker riktig er forbruket hans på mellom 0.8-0.9, så din rav bruker nok litt mer enn ellers vil jeg si. Skal vel ligge på litern ca.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår